Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sort hvid modelfoto
Fra : Rene Asmussen

Dato : 08-06-04 23:27

Hejsa!

Var lige ude og knipse lidt på en model. Skulle have gang i mit gamle Canon
Eos 3, med en rulle sort/Hvid film. Jeg har brugt Ilfords Hp5+. Orange
filter for at hæve kontrasten. Billedet er belyst på barytpapir.

http://www.photoinspiration.dk/details.php?image_id=2519

mvh
Rene

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 09-06-04 00:25

Rene Asmussen wrote:

> Var lige ude og knipse lidt på en model. ...cut...

Det er godt nok en meget tung greyhound...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 09-06-04 07:47

"Rene Asmussen" <ross@cofol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Eos 3, med en rulle sort/Hvid film. Jeg har brugt Ilfords Hp5+. Orange
> filter for at hæve kontrasten. Billedet er belyst på barytpapir.

Hej

Jeg mangler ord, jeg vil bare spørge om jeg kan købe en velfixeret og
grundigt skyllet original ?

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 09-06-04 08:53

On Wed, 9 Jun 2004 00:26:39 +0200, Rene Asmussen wrote:

> [...]
> Eos 3, med en rulle sort/Hvid film. Jeg har brugt Ilfords Hp5+. Orange
> filter for at hæve kontrasten. Billedet er belyst på barytpapir.

Alt for mørkt til at kunne ses ordentligt på en skærm. Det er
sikkert meget bedre som print!

--
Stig
(remove the 'no's to send me mail)

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 09-06-04 10:17

Stig H. Jacobsen wrote:

> Alt for mørkt til at kunne ses ordentligt på en skærm. Det er
> sikkert meget bedre som print!

Ja et histogram viser jo helt tydeligt, at der mangler dynamik.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : C.Stensgaard

Dato : 09-06-04 10:03

Det er flot.

Både i kompositionen som er enkel og dramatisk, teknikken som er en rigtig
svær oldtimer (Baryt) og eksponeringen er fin.

Modellen synes jeg er lidt for neddæmpet....hun måtte godt få et lille pift,
så hun bare springer i øjnene, uden dog at ødelægge den dystre stemning.

Men Flot René, for fanden hvor er det flot.

Claus Stensgaard

SNIP

Fra : 2rb1

Dato : 09-06-04 11:42

Hvis det der billede er lavet på barytpapir så er dine mørkekammer
færdigheder sq ringe. Bruge et gulfilter til at øge kontrast indendørs????
Som man kan se, så virker det ikke.

Fra : John

Dato : 09-06-04 19:28

"2rb1" <Jule@manden.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis det der billede er lavet på barytpapir så er dine mørkekammer
> færdigheder sq ringe. Bruge et gulfilter til at øge kontrast indendørs????
> Som man kan se, så virker det ikke.

Nu skrev han jo orange....))

--
MVH
John K Hansen

Fra : 2rb1

Dato : 10-06-04 06:55

Sorry - fejl fra min side ;0) men pyt effekte er næsten ens....det virker
ikke

Fra : lars bo

Dato : 09-06-04 16:50

Hej Rene
Et noget dunkelt billede, men døråbningerne giver en dejlig dybdevirkning.
Jeg kan faktisk godt lide billedet.

--
hilsen
lars bo

Fra : Ole

Dato : 09-06-04 18:28

Slet ikke min smag. Mørk, sort og ufattelig kedelig.

Fra : John

Dato : 09-06-04 19:27

> [...]
> Eos 3, med en rulle sort/Hvid film. Jeg har brugt Ilfords Hp5+. Orange
> filter for at hæve kontrasten. Billedet er belyst på barytpapir.

Dejligt at se noget "gammeldag" fotokunst Men mangler lige at vide
hvorledes det er digitaliseret? Synes nemlig ikke der er særlig meget
kontrast...

Jeg kan godt lige opstillingen (hun virker...hmmm.... "ups jeg blev
opdaget"!?) , men synes kjolen falder lidt udenfor resten af
"miljøet"...dejlig pige, flot kjole, hvad laver hun i en saneringsmoden
bygning?