Spørgsmål omkring tidsbegrænset udlejning ~
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 14-06-04 17:13

Jeg kan så fortælle til nedenstående at ejeforeningens advokat nu godt mener
man må det og at
ejerforeningen vil lægge sag an mod os. Wuhu der er ikke noget som
bestyrelser!

Hej

Vi har en ejerejlighed som vi pga. svigtende salg er igang med at udleje. I
ejerforeningens vedtægter er der for nogle få år siden tilføjet en regel om
at udlejning skal godkendes af bestyrelsen og må max være på 2 år. Dette er
tilføjet fordi man frygtede at der var et selskab der ville opkøbe
ejendommen.

Vi har anmodet bestyrelsen om at få lov til at udleje, men vi vil ikke
tidsbestemme det, for som jeg kan læse rundt omkring, kan man kun det i
særlige undtagelses situationer. Hvilket vores jo ikke er og vi er ikke
interesseret i at lejeren bliver påduttet dette.

Som jeg husker det sagde advokaten dengang regelen blev tilføjet at "vi
kunne godt tilføje den, men den holdt ikke juridisk".

Ejendommen er bygget at Tryg i sin tid og de har stadigt en del lejemål,
samt der er 4-5 andre lejemål, både over og under 2 år i lejetid, som jeg
vurderer det har bestyrelsen ikke håndhævet denne regel over for disse.

Nu er mit spørgsmål så om de kan nægte os at få lov til at udleje hvis det
ikke står i kontrakten at den er tidsbestemt? Og I så fald de ikke giver os
tilladelse og vi gør det alligevel hvad de så har af restriktioner?

Mvh

Stef

Fra : bem

Dato : 15-06-04 07:51

Stefan Jacobsen wrote:
> [...]
> i særlige undtagelses situationer. Hvilket vores jo ikke er og vi er
> ikke interesseret i at lejeren bliver påduttet dette.

Du er på det rene med, at det så bliver næsten umuligt at opsige lejer, og
dermed også næsten umuligt at sælge lejligheden til andre end den, der bebor
den, fordi der ikke er mange, der vil købe en lejlighed, de ikke kan flytte
ind i?

/Bo

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 15-06-04 17:41

> [...]
bebor
> den, fordi der ikke er mange, der vil købe en lejlighed, de ikke kan

Jo jeg er heller ikke interesseret i at sælge den før lejeren alligevel
flytter ud, på den måde kan vi forsøge at mindske tabet på lejligheden!

Stef