Har lavet et login script. Mangler lidt hj~
Fra : Peter

Dato : 14-06-04 13:08

Hejsa.

Har fået lavet mig et login script (selve formen ses ikke i koden).
Det virker som det skal. Borset fra én ting.

Hvis loginfelterne ikke udfyldes og der trykkes på submit knappen kommer der
en fejlbesked frem. Men denne besked står ovenover loginboksen.

Det ville være rart hvis det stod nedenunder.

Det kan selvfølgelig nemt løses ved at flytte IF'en på linje 41 under IF'en
på linje 45.
Men når man så skriver et korrekt brugernavn og kodeord kommer
velkomstteksten ikke frem. Man skal først opdatere browseren før dette
virker.

Loginscriptet bliver includeret på en side, så en header location øverst
dutter ikke.

Øvrige kommentarer til scriptet modtages gerne da jeg er newbie i PHP.
Sikkerheden skal selvfølgelig være i orden.

Koden ses her: http://www.pastebin.com/73470

På forhånd tak
Mvh
peete

Fra : Lasse Madsen

Dato : 14-06-04 16:45

Peter wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
>
> Øvrige kommentarer til scriptet modtages gerne da jeg er newbie i PHP.
> Sikkerheden skal selvfølgelig være i orden.

Du kan sende den til min emailadresse, som jeg har skrevet i dette indlæg.

> Koden ses her: http://www.pastebin.com/73470

Jeg synes ikke, at jeg kan se koden på den URL...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Peter

Dato : 14-06-04 17:08

"Peter" <ingen@mail.invalid> wrote in message
> Koden ses her: http://www.pastebin.com/73470

Næ.. Troede de beholdte koden i længere tid.

Poster lige koden her da jeg ikke kan uploade den nogen steder:

<?php
function tjekbruger() {
$brugernavn = $_POST['brugernavn'];
$kodeord = $_POST['kodeord'];
if((!$brugernavn) || (!$kodeord)){
echo "Udfyld venligst begge felter!<br />";
}else{
$md5kodeord = md5($kodeord);
aabn();
$sql = mysql_query("SELECT * FROM bruger WHERE
brugernavn='$brugernavn' AND kodeord='$md5kodeord' AND aktiv='1'");
$tjeklogin = mysql_num_rows($sql);

if($tjeklogin > 0){
while($row = mysql_fetch_array($sql)){
foreach( $row AS $key => $val ){
$$key = stripslashes( $val );
}

session_register('fornavn');
$_SESSION['fornavn'] = $fornavn;
session_register('efternavn');
$_SESSION['efternavn'] = $efternavn;
session_register('email');
$_SESSION['email'] = $email;
session_register('aktiv');
$_SESSION['aktiv'] = $aktiv;

mysql_query("UPDATE bruger SET sidste_login=now() WHERE
brugerid='$brugerid'");

if($_SESSION['aktiv'] == 1){
}
}
} else {
echo "Du kan ikke logge ind! Enten passer brugernavn og kodeordet ikke
sammen ellers er din brugerkonti deaktiveret!<br />";
}
}
}

if($_GET[logind]=="tjek"){
tjekbruger();
}

if($_SESSION['aktiv'] == 1){
echo "Velkommen ". $_SESSION['fornavn'] ."<br />
}else{
include ('logind_form.inc');
}

function logud() {
session_destroy();
if(!session_is_registered('fornavn')){
echo "Du er nu logget ud!";

}
}
if($_GET[logind]=="logud"){
logud();
}
?>

På forhånd tak

Fra : Lasse Madsen

Dato : 14-06-04 18:18

Peter wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

Kan du ikke sætte det i en variabel, som du fx kalder $ikke_logget_ind?

Jeg ville nok gøre det sådan her (efter elsen):

} else {
$ikke_logget_ind = "Du kan ikke logge ind! Enten passer brugernavn og
[...]

echo $ikke_logget_ind;

Fra : Peter

Dato : 14-06-04 19:45

"Lasse Madsen" <Lasse@hippie.dk> wrote in message
> Peter wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
>
> Kan du ikke sætte det i en variabel, som du fx kalder $ikke_logget_ind?

Havde jeg ikke tænkt på. Men din løsning giver desværre ikke det ønskede
resultat.
Den skriver slet ingen fejlmeldingen nu.

Mvh
Pete

Fra : Kim Emax

Dato : 14-06-04 22:15

Peter wrote:
> "Lasse Madsen" <Lasse@hippie.dk> wrote in message

> Havde jeg ikke tænkt på. Men din løsning giver desværre ikke det
> ønskede resultat.
> Den skriver slet ingen fejlmeldingen nu.

printer du den ud? Eller bruger du den inde i din funktion? For så skal du
huske:

function tjekbruger() {
GLOBAL $ikke_logget_ind;
// resten af funktionen...
}

--
Take Care
Kim Emax - master|minds - Vi tænker IT for dig...

Fra : Lasse Madsen

Dato : 16-06-04 23:19

Peter wrote:
> Havde jeg ikke tænkt på. Men din løsning giver desværre ikke det ønskede
> resultat.
> Den skriver slet ingen fejlmeldingen nu.

Må jeg prøve at se koden, som den ser ud efter rettelsen?