taletidskort, hvordan fungerer det ??? (på~
Fra : Erik R.N.

Dato : 13-06-04 21:46

Hej
Jeg har en mobil og et Sonofon kvantum abonnement.
Hvis nu jeg rejser til Færøerne og vil tale lokalt der - kan man bare købe et
taletidskort - og hvad så, man skal vel tilmelde sin mobil eller, hvordan fungerer
det ?? Jeg har kun haft mobil i 14 dage

erik

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 13-06-04 22:57

On Sun, 13 Jun 2004 22:46:15 +0200, "Erik R.N."
<fox44FJERN-DETTE@c.dk> wrote:

> [...]
>taletidskort - og hvad så, man skal vel tilmelde sin mobil eller, hvordan fungerer

Du kan bare snakke med dit almindelige Kvantum-abb. Prisen er fra 1,53
kr. - 3,18 kr. i minuttet afhængig af tidspunkt.

Ulempen er, at folk kan ringe til dig hjemmefra, og så kommer du til
at betale roamingtakst for Færøerne (5-7 kr. i minuttet hos Sonofon).
Desuden kan man ringe til din telefonsvarer, det skal du også betale
roamingtakst for.

Du kan også købe et telekort af den slags, hvor man ringer op til et
frikaldsnummer, får en klartone og ringer til det ønskede nummer. Her
skal du bare beholde dit SIM-kort og dit telefonnummer. Ulempen er den
samme som ovenstående. Desuden vil samtaler mellem to danske telefoner
på Færøerne bliver ført over Danmark - så det bliver dyrt.

Endelig kan du købe et telekort med simkort hos en lokal færøsk
telebutik, sætte det i telefonen, skrabe et kodenummer fri og
aktiverer telefonen - så er du kørende. Så vidt jeg kan tyde
FøroyaTele s hjemmeside, så koster taletidskort 2-3 kr. pr. minut.
afhængig af tidspunkt.

KS

Fra : Erik R.N.

Dato : 14-06-04 20:17