Newbie - Stofanet tweak
Fra : TM

Dato : 04-05-01 11:28

Nedestående er mulighederne i Tweak programmet CableNut. Nu er mit spørgsmål, hvilken *.ccs er mest anvendelig når man har StofaNet
Flexrate
--------------
Cable.
cable_normal.ccs = intended for Cable users that can achieve up to 250KB/sec bandwidth.

cable_fast.ccs = intended for Cable users that can achieve up to, or more than 500KB/sec bandwidth.

cable_ugate3200v306h.ccs = for users with a Cable connection that are running an UGate 3200 router with the V3.06 firmware installed
on it.

DSL.
pppoe_normal.ccs = intended for DSL users that have below the 1.5Mb/it speed package.

pppoe_fast.ccs = intended for DSL users that have the 1.5Mb/it speed package.

pppoe_ugate3200v306h.ccs = for DSL users that run a UGate 3200 router with the V3.06 firmware installed on it.

pppoe_enternet100-300.ccs = for DSL users that run the Enternet 100, or 300 version PPPOE software.
------------
Thomas.

Fra : Erwin Lansing

Dato : 05-05-01 00:01

"TM" <tm@navalyard.dk> writes:

> Nedestående er mulighederne i Tweak programmet CableNut. Nu er mit
spørgsmål, hvilken *.ccs er mest anvendelig når man har StofaNet
> Flexrate

[snip masser af muligheder afh. båndbredde]

stofa har 1mbit ned og 256kbit op, så kan du nok selv regne den bedste
løsning ud :)

/erwin

ps din linielængde forekommer mig en anelse for langt (max. 72 tegn)

--
Erwin Lansing       --       abe.fnidder.dk

Fra : Plazu

Dato : 06-05-01 11:07

Stofa er 1024/384 og ikke 1024/256

Fra : OK

Dato : 06-05-01 18:56

"Plazu" <plazu@fdf.dk> skrev i en meddelelse news:6k9J6.6876$Iq.1530273@news101.telia.com...
> Stofa er 1024/384 og ikke 1024/256

Er stofaconnection en "Cable" eller "Dsl"

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 06-05-01 18:58

"OK" <2440626m001@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Er stofaconnection en "Cable" eller "Dsl"

Cable

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Cmx

Dato : 11-05-01 16:35

> Nedestående er mulighederne i Tweak programmet CableNut. Nu er mit
spørgsmål, hvilken *.ccs er mest anvendelig når man har StofaNet
> Flexrate

Aner det ikke.

>snip<

Jeg har også prøvet at tweake stofanet, og CableNut er rigtig god til at
teste hvilken konfiguration der er bedst til din forbindelse. Især, at man
kan gemme og gå tibage til de forskellige konfigurationer man prøver.

(Forudsætter at du bruger win98, ellers vælg den rette patch)
Prøv www.speedguide.net og se under "Patches" og vælg "sguide_tweak_98_ME",
som er et "Generic Registry patch" (generic = grundlæggende patch som kan
virke for de fleste!).
Du kan bruge CabelNut til at se hvilke ændringer som "sguide_tweak_98_ME"
laver i registrerings databasen, og samme til at gå tilbage til den
oprindelige win98 konfiguration!
Test så nogle ftp servere, helst rimelig lokale.

Min prioritet/erfaringer mht hastighed på stofanet er at
"sguide_tweak_98_ME" giver mere fart på ftp download, men ca 20 til 30 %
nedsat hastighed på deres newsserver (med Newsbin, især de ugentlige
Startrek Voyager afsnit er min favorit download afhængighed :^)

Ps
Jeg har et Basis abonnement, så jeg kan hente hvad jeg vil, og betale i
minut priser.