Spøjse nedbrud
Fra : Khan

Dato : 13-06-04 21:08

Jeg har en Compaq 1.0 ghz maskine med 512 mbyte ram som opfører sig lidt
besynderligt.
Når jeg arbejder med billeder (f.eks. Tmpgenc eller Virtualdub) så bryder
maskinen ned efter ca. 5 minutter. Så går der yderligere et par minutter, så
starter den selv op.

Det sker også hvis jeg laver en total virusskan men ellers ikke.

Er der nogen der har et bud på hvad der sker?

Fra : Peter

Dato : 13-06-04 23:12

"Khan" <kiehn@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Det sker også hvis jeg laver en total virusskan men ellers ikke.
>
> Er der nogen der har et bud på hvad der sker?

Det havde jo uværgerligt været lidt nemmere hvis du havde skrevt hvilket
styresystem!!

Gående ud fra at du kører XP, skal du slå "automatisk genstart ved fejl",
fra - højreklik denne computer/egenskaber/avanceret/oplysninger om
systemstart, systemfejl og fejlfinding/instillinger/fjern flueben i genstart
automatisk.
Dette fjerner ikke din fejl, men giver dig i stedet for genstart, en blå
skærm med fejlkoder. Klap fejlkoden ind i Google og se om det hjælper dig,
eller må du jo prøve her igen.

Peter B

Fra : Khan

Dato : 14-06-04 08:21

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> skærm med fejlkoder. Klap fejlkoden ind i Google og se om det hjælper dig,

Hej Peter

Du har helt ret - Win XP pro.

Det har jeg prøvet, og det gør ingen forskel.
Den går ned, og 2-3 minutter efter genstarter den.

Jeg har også prøvet at slå indexing fra på HD.

Har du eller andre kompetente folk andre bud ?

MvH
Khan

Fra : M.Kay

Dato : 14-06-04 09:26

I know it's awful, but Khan wrote to everybody in dk.edb.hardware
saying:

> [...]
> Den går ned, og 2-3 minutter efter genstarter den.
>
> Jeg har også prøvet at slå indexing fra på HD.
>
> Har du eller andre kompetente folk andre bud ?

Jeg byder på varme. Kontroller om dine blæserer kører, når maskinen er
tændt, og rens støvet ud af blæsere og køleprofiler.

Ellers ku' det være RAM prøv at skifte eller køre med en blok af gangen

--
Kay

Fra : Khan

Dato : 15-06-04 12:52

"M.Kay" <G.i.n@ping.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tændt, og rens støvet ud af blæsere og køleprofiler.
>
> Ellers ku' det være RAM prøv at skifte eller køre med en blok af gangen

Blæseren kørte som den skulle - til gengæld var den ene HD ret varm, og
begge HD var lige oven på hinanden.

Nu har jeg flyttet den ene, så den anden kan få lidt mere luft, og det ser
ud som om det virker.

Tak for hjælpen.

Fra : Kay

Dato : 15-06-04 21:48

> [...]

> og begge HD var lige oven på hinanden.
>
> Nu har jeg flyttet den ene, så den anden kan få lidt mere luft, og det

Doh, ja det burde jeg have set, når du også nævnte problemet ved virusscan.
Test hellere dine diske grundigt, med det rette program fra producenten

/Kay

Fra : Aksel

Dato : 16-06-04 20:12

> [...]

> Det sker også hvis jeg laver en total virusskan men ellers ikke.
>
> Er der nogen der har et bud på hvad der sker?

Kan skyldes at din strømforsyning er ustabil eller overbelastet.
Grafikarbejde er meget belastende for alle komponenter i en PC
Hilsen Aksel