Hvad betyder disse hotelkoder
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 13-06-04 20:12

Er ved at lede efter hoteller online, og er stød på nogle koder og begreber,
som jeg ikke forstår.

Hvad er forskellen på

Double Room Single Use og Double Room Double Use ?

Og hvad betyder:

1/1, 1/1F, 1/2, 1/3 og A/4?

Mvh

Jesper

Fra : Nicolai Lang

Dato : 13-06-04 21:20

On Sun, 13 Jun 2004 21:12:07 +0200, "Jesper Nielsen"
<jesniel@yahoo.dk> wrote:

>Double Room Single Use og Double Room Double Use ?

Dobbelt værelse enkelt brug / dobelt værelse dobbelt brug - eller sagt
på en anden måde, du får et dobbeltværelse men der er forskel på
prisen om I er en eller to personer der benytter det. Seneste erfaring
var fra Rom (http://www.villaeur.it) - her kostede enkeltværelse €60,
dobbelt single use €72, dobbelt double use €90.

I mange lande er der en pris for et værelse uanset hvor mange
mennesker man er, i andre er der en lidt lavere pris hvis man kun er
én (især de steder hvor morgenmad er inkluderet).

>1/1, 1/1F, 1/2, 1/3 og A/4?

Godt spørgsmål. Det kan være noget med antallet af senge eller
sengepladser på værelset, men det er et meget vagt gæt. Har du set den
benævnelse flere steder? Hvilket land er der tale om?

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 13-06-04 21:43

"Nicolai Lang" <nicolai@spamcop.net> wrote in message

> [...]
> var fra Rom (http://www.villaeur.it) - her kostede enkeltværelse ?60,
> dobbelt single use ?72, dobbelt double use ?90.

OK, det var også min teori.

> [...]
> sengepladser på værelset, men det er et meget vagt gæt. Har du set den
> benævnelse flere steder? Hvilket land er der tale om?

Slovenien. Her er beskrivelsen, som jeg ikke kan mindes at have set andre
steder:

http://www.ntz-nta.si/default.asp?id=527

Jesper

Fra : Nicolai Lang

Dato : 13-06-04 22:08

On Sun, 13 Jun 2004 22:42:36 +0200, "Jesper Nielsen"
<jesniel@yahoo.dk> wrote:

>http://www.ntz-nta.si/default.asp?id=527

"Og det fatter jeg jo ikke en bønne af"

Jeg ville nok skrive til dem og spørge - det kan være noget med
antallet af senge(pladser) og gøre, men måske er nogen af de størrer
suiter eller fammilelejligheder med flere soveværelser?

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Carsten Keller

Dato : 14-06-04 07:29

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> som jeg ikke forstår.
>
> Hvad er forskellen på
>
> Double Room Single Use og Double Room Double Use ?

Er der måske tale om pension?

Keller