Andet multimedie
bentjuul 3670
Sort/hvid portrætter i Photoshop ?
Fra : Peter Munk

Dato : 04-05-01 10:57

Hej

Jeg er begyndt at lege lidt med sort/hvid billeder taget med min nye Olympus
c-3030 Zoom.

Jeg fritlægger portrættet i Photoshop med magnetic lasso tool, hvorefter jeg
ligger fritlægningen på hvid baggrund. Herefter bruger jeg "Feather" til at
lave en blød overgang, men jeg syntes ikke at jeg kan få den ønskede effekt.

Er der nogen der har et par gode tips ?
Findes der evt. nogle filtre der kan bruges ?

Hilsen Peter

Fra : Kim Larsen

Dato : 04-05-01 12:10

Har du prøvet at bruge forskellige tal værdier i feather ?

Kim Larsen

Fra : Peter Munk

Dato : 04-05-01 11:43

Ja, men nogle af de portrætter jeg har set, feather mere i bunden end i
siderne.
Kan man det i Photoshop ?

Fra : Madsen

Dato : 04-05-01 11:48

"Peter Munk" <ngtepmu@frhavnkom.dk> skrev:

> Ja, men nogle af de portrætter jeg har set, feather mere i bunden end i
> siderne.
> Kan man det i Photoshop ?

Ja. Flyt markeringen ifht. elementet du vil lave feather på og lav
så din feather.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)