Selvang. vs. låneomlægning
Fra : Sørensen

Dato : 12-06-04 17:03

Hvilke udgifter kan man trække, hvis man har lagt lån om i december, fra
tilpasningslån i Euro til ny tilpasningslån i DKK?
sørensen

Fra : Michael

Dato : 12-06-04 19:10

"Sørensen" <removepbs@adslhome.dk> wrote in message
> Hvilke udgifter kan man trække, hvis man har lagt lån om i december, fra
> tilpasningslån i Euro til ny tilpasningslån i DKK?
> sørensen

Ingenting.... Du kan kun trække de løbende renteudgifter fra.

Bare lige af nysgerrighed: Hvorfor har du lagt om fra et Euro-lån til et
DKK-lån?? Den danske krone følger jo alligevel Euroen slavisk. Kursrisikoen
er nærmest ikke til stede.

Fra : Sørensen

Dato : 12-06-04 20:24

> Bare lige af nysgerrighed: Hvorfor har du lagt om fra et Euro-lån til et
> DKK-lån?? Den danske krone følger jo alligevel Euroen slavisk.
Kursrisikoen
> er nærmest ikke til stede.

Når jeg havde et eurolån, var det bl.a. fordi en revisorven dengang fortalte
mig, at så kunne man bl.a. trække omkostninger fra i forbindelse med
omlægningen. Og vist også evt. kurstab, så vidt jeg husker. Men det var
dengang jeg kørte firma, og ikke selv lavede papirarbejdet. Det gør jeg nu,
derfor spørger jeg.
sørensen

Fra : Michael

Dato : 13-06-04 10:52

> [...]
> omlægningen. Og vist også evt. kurstab, så vidt jeg husker. Men det var
> dengang jeg kørte firma, og ikke selv lavede papirarbejdet. Det gør jeg

Beklager... Man kan rent faktisk trække nogle af omkostningerne fra. Check
følgende link:

http://www.nykredit.dk/templates/show_page.jsp?id=5702960621713

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 02-07-04 19:10

"Sørensen" wrote:

> Hvilke udgifter kan man trække, hvis man har lagt lån om i december, fra
> tilpasningslån i Euro til ny tilpasningslån i DKK?
> sørensen

Du kan fratrække alle omkostninger ved låneoptagelsen, herunder
stempelafgift mv.

De skal dog være over 1.000 dkk men det er de..

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.