webcam
Fra : keldo

Dato : 12-06-04 15:07

jeg har et noname usb webcam. XP kan ikke installere/genkende det og jeg
ejer ingen driver disk. Er det umuligt at få det installeret? Findes der
ikke nogle standart drivere?

RK

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-06-04 19:26

keldo skrev:

> jeg har et noname usb webcam. XP kan ikke installere/genkende det og

Hvor NoName er det?

Jeg har endnu ikke stødt på NoName webcams. Hvad står der på det?

> jeg ejer ingen driver disk. Er det umuligt at få det installeret?

Hvis du ikke ved hvad det hedder eller hvad det evt er en OEM-udgave
af, så er chancerne ikke store.

> Findes der ikke nogle standart drivere?

Nej. Webcams er ikke standard-enheder.

Jesper G. Poulsen

Fra : jonas w

Dato : 12-06-04 19:35

keldo wrote:
> jeg har et noname usb webcam. XP kan ikke installere/genkende det og
> jeg ejer ingen driver disk. Er det umuligt at få det installeret?
> Findes der ikke nogle standart drivere?

Virker din USB port iøvrigt problemfrit? Min kræver installation af
bundkortsdrivere; gør din det?
Hvis der fandtes "standard" drivere, tror jeg XP havde dem allerede. Kan du
skille kameraet ad og se om der står nogle producentnavne indeni et sted?
Ellers kan du prøve at installere drivere til de mest kendte USB cams og se
om nogle af dem virker.... ikke særlig nemt, men jeg kan ikke rigtigt se
hvad ellers...

/jonas

Fra : Emil

Dato : 12-06-04 21:10

keldo skrev:

>jeg har et noname usb webcam. XP kan ikke installere/genkende det og jeg
>ejer ingen driver disk. Er det umuligt at få det installeret? Findes der
>ikke nogle standart drivere?

Prøv at hente Active WebCam herfra:
http://www.pysoft.com/

Det er freeware og kan genkende mange fabrikater.

m.v.h. Emil

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-06-04 10:19

Emil skrev:

> Prøv at hente Active WebCam herfra:
> http://www.pysoft.com/
> Det er freeware og kan genkende mange fabrikater.

Det er _IKKE_ freeware.

Jesper G. Poulsen

Fra : Emil

Dato : 13-06-04 19:24

Jesper G. Poulsen skrev:

>Det er _IKKE_ freeware.

Ups, nej. det er kun: Download for FREE evaluation.

Men det kan måske bruges til at finde ud af, hvad det er for
webcam man har. Så kan man jo søge efter den rigtige driver.

Jeg smed programmet ud efter en kort test, det kan simpelt hen
alt for meget til mit brug. Jeg mener at det kan genkende omkring
30 forskellige webcam's.

m.v.h. Emil