Strømforsyning
Fra : philip

Dato : 11-06-04 20:28

Jeg kan ikke se mit tidligere indlæg, så jeg prøver igen

Kan man bare købe en tilfældig strømforsyning på 400 w og så passer den ind
i et atx kabinet?

mvh Philip

Fra : Mads

Dato : 12-06-04 12:39

On Fri, 11 Jun 2004 21:27:53 +0200, "philip" <phpe@privat.dk> wrote:

>Jeg kan ikke se mit tidligere indlæg, så jeg prøver igen
>
>Kan man bare købe en tilfældig strømforsyning på 400 w og så passer den ind
>i et atx kabinet?

Ja, hvis bare det er en ATX strømforsyning, så har den standard mål
og er lige til at montere.

mvh Mads

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 12-06-04 19:48

"Mads" <mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse

> Ja, hvis bare det er en ATX strømforsyning, så har den standard mål
> og er lige til at montere.
>
> mvh Mads

Næsten rigtigt. I mini ATX kabinetter er der ofte nogle strømforsyninger,
som er mindre end dem, som vi betegner som standard.

Kurt

Fra : Mads

Dato : 12-06-04 20:33

On Sat, 12 Jun 2004 20:47:33 +0200, "Kurt B. Andersen"
<kurtnospam@portalen.no> wrote:

>Næsten rigtigt. I mini ATX kabinetter er der ofte nogle strømforsyninger,
>som er mindre end dem, som vi betegner som standard.

Næsten rigtigt.

Hvis det er et mini kabinet og bruger specielle komponenter, så
følger det jo ikke ATX standarden og er dermed ikke et ATX kabinet.
Målene på en ATX strømforsyning kan ses her :
http://www.pcguide.com/ref/power/sup/form_ATX.htm
Der kan du også se de andre standarder som altså ikke er ATX

mvh Mads

Fra : Jens G

Dato : 13-06-04 05:30

>Næsten rigtigt. I mini ATX kabinetter er der ofte nogle strømforsyninger,
>som er mindre end dem, som vi betegner som standard.

Og jeg har også et desktop kabinet, hvor strømforsyningen har lidt
anderledes mål.

--
Hilsen/Best Regards
Jens G

Fra : Mads

Dato : 13-06-04 09:08

On Sun, 13 Jun 2004 06:30:01 +0200, Jens G
<jensg@denfindesalligeveli.kke> wrote:

>Og jeg har også et desktop kabinet, hvor strømforsyningen har lidt
>anderledes mål.

Ja,et desktop kabinet er jo netop ikke et ATX kabinet og følger
derfor ikke ATX standarden.

mvh Mads

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-06-04 07:13

Mads skrev:

> Ja,et desktop kabinet er jo netop ikke et ATX kabinet og følger
> derfor ikke ATX standarden.

Dokumenterende link, tak?

Jesper G. Poulsen