Program til at teste RAM med ?
Fra : Birgitte Behrendt

Dato : 04-05-01 09:15

Hvordan tester man RAM klodserne på sin Mac ? Findes der et program til
det ? Kan man teste een klods ad gangen selvom der sidder flere i, eller
skal man sætte een ad gangen i ?

Er det rigtigt at det tager meget lang tid og i givet fald hvor lang tid
?

Birgitte Behrendt

Fra : Jonas C. Voss

Dato : 04-05-01 14:52

04/05/01 10:15 - Birgitte Behrendt [birgitte@behrendt.dk] skrev:

> [...]
> skal man sætte een ad gangen i ?
>
> Er det rigtigt at det tager meget lang tid og i givet fald hvor lang tid

Prøv med programmet Testmemory der kan hentes enten hos Versiontracker eller
Tucows

--
MVH Jonas

If toast always lands butter-side down, and cats always land on their feet,
what happen if you strap toast on the back of a cat and drop it?
­ Steven Wright

Fra : Jonas C. Voss

Dato : 04-05-01 17:20

04/05/01 15:52 - Jonas C. Voss [REMOVEjc@voss.tf] skrev:

> Prøv med programmet Testmemory der kan hentes enten hos Versiontracker eller
> Tucows

Ups, de har den vist ikke hos hverken Tucows eller Versiontracker, men
linket er her http://www.velociraptus.com/ftp/en/ - man skal bruge OS 8.5
eller højere.

--
MVH Jonas

Who is General Failure and why is he reading my hard disk?
­ Steven Wright

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 07-05-01 15:29

Jonas C. Voss <REMOVEjc@voss.tf> wrote:

> Ups, de har den vist ikke hos hverken Tucows eller Versiontracker, men
> linket er her http://www.velociraptus.com/ftp/en/ - man skal bruge OS 8.5
> eller højere.

Jeg har netop testet programmet og dermed også mine RAM klodser og den
meddeler at der ikke er noget galt. Super - det ville sgu også have
været noget lort med de priser der er på 168 pins.

Det er sgu nok batteriet der er gnøf med.

Det kunne da være meget flippet at se om den virkelig kan finde en
defekt klods, så hvis nogen ligger inde med en defekt klods og gider
prøve programmet af på den, så ville jeg være taknemmelig. Skriv
venligst diagnosen den når frem til.

--
Cordiali saluti Jesper

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-05-01 16:15

In article <1et1pkk.10mafhi1mzruzsN%jesper@gylling.net>, Jesper Haaber
Gylling <jesper@gylling.net> wrote:

> Det er sgu nok batteriet der er gnøf med.

har du prøvet at slå hukommelsetesten fra som jeg forslog?

--
Venlig Hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp jeg er boligløs i København, kender du til en ledig lejlighed?

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 07-05-01 16:51

Morten Reippuert Knudsen <morten.reippuert@get2net.dk> wrote:

> har du prøvet at slå hukommelsetesten fra som jeg forslog?

Nej. Nu har jeg prøvet at kigge i system folder>control panels>memory,
hvor jeg åbner control panels, hvor jeg holder alt nede, men jeg synes
ikke rigtigt, der er noget der kan slåes fra.

Men hvis RAM nu er defekt, hvordan kan det så være at den viser alle
RAM'ne i både System Profile og i About this computer ??
--
Cordiali saluti Jesper

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 07-05-01 17:08

>holder alt nede

_æble_ + alt...

--
mvh Jesper

Biddet > http://go.to/biddet
Mong Prod. > http://zap.to/mong

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-05-01 17:27

In article <1et1tfw.14xhc921fznn9cN%jesper@gylling.net>, Jesper Haaber
> [...]

> hvor jeg åbner control panels, hvor jeg holder alt nede, men jeg synes
> ikke rigtigt, der er noget der kan slåes fra.

Ok alt+æble

> Men hvis RAM nu er defekt, hvordan kan det så være at den viser alle
> RAM'ne i både System Profile og i About this computer ??

Nu kender jeg ikke lige det tekniske, men der er forskel på en defekt
og på om ram har de rette specs.

Eks. den eneste Firmware opdatering til UMA mac'erne hvor ram fosvandt
efter opdateringen - Hvis testen var slået fra på disse var der ingen
problemer med RAM der ikke opfyldte Apples nu specs.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 08-05-01 08:16

Morten Reippuert Knudsen <morten.reippuert@get2net.dk> wrote:

> har du prøvet at slå hukommelsetesten fra som jeg forslog?

Hej Morten

I går slog jeg hukommelsestesten fra, som du anbefalede og her til
morgen startede min Mac rigtigt op. )))

Altså - der er noget galt med en af RAM klodserne, men hvorfor fortæller
programmet Testmemory så at alt er OK ?

Vil det skade min Mac at køre uden testen, for det er jo en noget
nemmere måde at tænde den på ?

--
Cordiali saluti Jesper

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-05-01 10:44

In article <1et309f.1yzokad1o378rmN%jesper@gylling.net>, Jesper Haaber
> [...]

> morgen startede min Mac rigtigt op. )))
>
> Altså - der er noget galt med en af RAM klodserne, men hvorfor fortæller

Fordi det ikke tester korekt

> Vil det skade min Mac at køre uden testen, for det er jo en noget
> nemmere måde at tænde den på ?

Nej, din RAM er som den er uanset om du kører testen eller ej. Testen
er en advarsel i tilfælde af defekt eller problematisk RAM, og nu ved
du jo at et eller andet måske er galt.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Fra : Anders

Dato : 08-05-01 13:07

Morten Reippuert Knudsen skrev

> Fordi det ikke tester korekt

Er der nogen, som har et testprogram til ramtestprogrammet?

Anders