Venøsteaks...Hvordan?
Fra : My

Dato : 10-06-04 18:49

Hejsa

Jeg har købt nogle venø steaks, men ved ikke helt hvad det er for kød. Hvor
længe skal det stege? Er det mørt eller egner det sig bedst til at skære i
stykker til gullasch? De er ikke ret tykke.

Hjælp...hvad skal jeg gøre med dem???

Venlig hilsen
MY

Fra : Christian Skau Peder~

Dato : 10-06-04 19:08

De skal have salt og peber på begge sider og så steges på en meget varm
pande, ca 30 sek på hver side, så kan de serveres som enhver anden bøf evt.
med salat og hvidløgsflûtes.

Mvh.
Christian

Fra : Davidsen

Dato : 10-06-04 19:34

> [...]
> længe skal det stege? Er det mørt eller egner det sig bedst til at skære i
> stykker til gullasch? De er ikke ret tykke.

Går ud fra at det er det samme som venøbøf.
Udskåret af okseinderlår eller -lårtunge.
Her er en noget mangelfuld opskrift:
http://www.slagter-bertelsen.dk/opskrifter/ven%C3%B8b%C3%B8f.htm

Måske er der mere hjælp hos www.google.com ?

Mvh
Davidsen

Fra : thomas andersen

Dato : 11-06-04 12:16

> Hvor

Jeg plejer at gøre følgende:

Hak
Persille (bredbladet og masser af det)
Basilikum
Løg (fint hakket)
bland det med olivenolie, salt og peber i en skål

bank kødet let og fordel massen på kødet, rul kødet sammen (som benløse
fugle) og snør det eller brug tandstikker

Steg det på en varm pande til det er mørt
Det smager suverænt, det grønne kan erstattes med andet grønt evt
brøndkarse.

Hilsen
Thomas

Fra : My

Dato : 11-06-04 12:05

Tak for jeres svar. Jeg tror jeg vil prøve det med at lave de ruller. Det
lyder lækkert, ellers kommer de en tur på grillen hvis vejret tillader det i
weekenden.

MY

"thomas andersen" <thomas.andersen.fjern denne tekst.@electrolux.dk> skrev
i en meddelelse news:40c9865b$0$272$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-04 11:51

On Thu, 10 Jun 2004 19:48:56 +0200, "My" <fup@mail.ss> wrote:

>Jeg har købt nogle venø steaks, men ved ikke helt hvad det er for kød. Hvor
>længe skal det stege? Er det mørt eller egner det sig bedst til at skære i
>stykker til gullasch? De er ikke ret tykke.

De skal endelig ikke have lang tid, da det nemt bliver for tørt og
uspiseligt. Så de skal have meget kort tid på begge sider på en
brandvarm grill eller pande.

Mvh. Brian

--
http://www.brinch.it - Life of Brian
Hent Webgallery V3 her.

Fra : rasmus carlsen

Dato : 11-06-04 22:22

"My" <fup@mail.ss> skrev i en meddelelse

> Hjælp...hvad skal jeg gøre med dem???

- spis dem hvis du er meget sulten .. men lov mig at du aldrig køber dem
mere. Det er godt nok billigt men godt nok også trist og kedeligt og næste
helt og aldeles fundstændig komplet ulig godt kød.

ras