grafikkort til filmklip.
Fra : Kim Nielsen

Dato : 10-06-04 16:25

Se nu var det at min lidt ældre geforce kort brændte af, og at jeg nu skal
ud og have et nyt.

Jeg er ung studerende og sidder derfor ikke inde med vanvittig mange penge.
Hvilket vil sige højst 2500 kr.

Det jeg har brug for er som nævnt i titlen, et godt kort til at klippe film
med. Hvilket vil sige at det har 2 monitor indgange, og derfra så er jeg
lost...

Jeg kan ikke finde udaf hvorvidt det kan betale sig at købe et dedikeret
dyrt kort, eller om jeg bare skal smide et geforce med 256 ram i, og det så
vil vinde på ren power?

Har i nogle anbefalinger af steder, man kan kikke på nettet, eller på kort
som kan bruges til formålet?

Mvh.
Kim.

Fra : devilman

Dato : 10-06-04 18:56

dk.edb.videoredigering..........
men de skriger vel op med det er "hardwarer"

--------------------©-----------------------------------

Fra : Kim Nielsen

Dato : 10-06-04 19:01

Sikkert, en der er dygtig til at redigere har sandsynligvis heller ikke den
tekniske viden som jeg finder her. Jeg søger jo nemlig heller ikke et totalt
dedikeret kort, det skulle gerne også være godt i
billedbehandlingsprogrammer, og sekundært de få 3d spil jeg får mig samlet
op til at spille... Men det er sekundært...

Alt udover billedbehandling, 3d modellering, klipning af film er sekundært.

Fra : devilman

Dato : 10-06-04 22:38

ok....mit bud vil være et : ATI 9800 pro
http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?Sort=Wanted&ID=15&Soegeord=ati+9800+pro

dog vil jeg anbefale :
for den køler er rigtig god og siger ikke så meget som den orginale ATI