Geforce TI4200-8x vs. noget andet
Fra : SonofonoS

Dato : 10-06-04 16:03

Hej NG

Jeg skal ud og købe nye dele til computeren.
Skal ha en 3.0ghz p4-prescott cpu, 2*512mb pc3200 ram, og et asus bundkort.

Jeg har lige nu et Geforce TI4200-8x i den computer jeg har. Kan det stadig
magte de nyeste spil, eller skal det også skiftes? Har omkring 1500,- jeg
kan bruge på et nyt kort hvis det er.

Nogen gode forslag?

SonofonoS

Fra : N´far

Dato : 10-06-04 17:06

"SonofonoS" <sonofonos@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
stadig
> magte de nyeste spil, eller skal det også skiftes? Har omkring 1500,- jeg

Ja, hent de sidste 300 overskrifter i denne newsgroup og du ved mere...

vh

Fra : SonofonoS

Dato : 10-06-04 18:44

"N´far" <Notworking@nospam.com> wrote in

> [...]
> bundkort.

> stadig

> Ja, hent de sidste 300 overskrifter i denne newsgroup og du ved

Synes ikke lige jeg kan se nogen med samme problemstilling. Mit
spørgsmål går mere på hvilke kort som er bedre end mit nuværende Ti4200
der findes til omkring 1500. F.eks. om jeg skal holde mig fra SE og XT
udgaver... Har sgu brug for lidt ekspertise her... :)

SonofonoS

Fra : Ryan Andersen

Dato : 10-06-04 19:41

Jeg har lige selv skiftet et TI4200 ud med et MSI FX5900XT med rigtigt gode
resultater i bla. Fligthtsim 2004, som er meget krævende. Og så larmer
kortet endda mindre.

Fra : N´far

Dato : 10-06-04 20:48

"SonofonoS" <sonofonos@hotmail.com> skrev i en meddelelse > >> Jeg har lige
nu et Geforce TI4200-8x i den computer jeg har. Kan det

5900XT er udemærket til prisen, mener jeg.

her 8 sider bedømmelser af andre bruger af POV 5900XT

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=71959&Bedom=true

( se i bunden side 1 - en tidligere 4200 ejer )

vh

Fra : SonofonoS

Dato : 11-06-04 06:17

> [...]
>
> http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=71959&Bedom=true
>
> ( se i bunden side 1 - en tidligere 4200 ejer )

Vil det her så ikke være et bedre kort til bare 300,- mere?

Har kigget lidt på denne side
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/04/05/06/6335728
hvor kortet scorer noget højere end 5900XT

Hvis det er tilfældet må sparegrisen lige vrides igen... :)

Fra : N´far

Dato : 11-06-04 08:13

> [...]
> hvor kortet scorer noget højere end 5900XT
>
> Hvis det er tilfældet må sparegrisen lige vrides igen... :)

Har et POV 5900XT.

Men - hvad siger folk, som har købt sig Club3D 9800pro:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?id=38536&Bedom=true&Page=3

Ang.: http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/04/05/06/6335728

5900XT kortet blev kun testet med standart GPU/RAM settings. Ved 450/900
seer det nok _lidt_bedre ud...

vh

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 11-06-04 11:06

> [...]
> hvor kortet scorer noget højere end 5900XT
>
> Hvis det er tilfældet må sparegrisen lige vrides igen... :)

Tjah, jeg har set flere steder, hvor det sammenlignes meget positivt ift. et
FX5900 af folk der har skiftet.

Den seneste jeg så, skrev at især når der var mange pixel shaders, og mange
textures, sparkede hans nyindkøbte R9800 Pro r.. i forhold til hans FX5900.

VH
Henrik

Fra : Brian Lund

Dato : 12-06-04 16:13

> Vil det her så ikke være et bedre kort til bare 300,- mere?

Jo, især hvis du kører med AA og AF slået til, så vil du få en del mere ud
af et Radeon kort :)

Brian