Nogen der har fået X800 leveret?
Fra : MKH1

Dato : 09-06-04 22:25

I Danmark.
Er der?

Marni

Fra : Nic

Dato : 10-06-04 10:09

Den er på lager flere stadig - asus.

Fra : MKH1

Dato : 10-06-04 10:36

Det er vrøvlevås det du skriver.
Prøv lige igen.
Har du set et X800 ASUS kort på lager i DK, så giv lige et link, ikk!

Marni.

Fra : René Lønstrup

Dato : 10-06-04 10:49

MKH1 <mkhenrichsen_@mail.dk> wrote:
> I Danmark.
> Er der?

www.databutikken.com har det "almindelige" Hightech Excalibur X800 Pro på
lager i følge deres hjemmeside. Jeg venter dog stadig på at de får IceQ II
versionen hjem (17/6 mener de).
Okay, butikken er godt nok svensk, men de sender da til Danmark så man kan
jo godt få det leveret herhjemme

--
Mvh René Lønstrup
web: http://www.rel7star.dk?r=usenet

Fra : Dr.Ralph

Dato : 10-06-04 11:23

> I Danmark.
> Er der?
>
> Marni

Hvornår satan kommer der et X800XT med dual DVI....grrrrrr......:(

Syntes det trækker ud i evigheder med de kort - kommer de nogensinde til
landet - tror sku' nogle gange de holder os for nar :(

Det ender med at der annonceret nye GPU'er før disse satans kort lander.

Står med 2 TFT'er jeg vil have sat til via dual DVI, men eneste kort lige
nu, der har dual DVI er Matrox parhelia - og det er ikke noget til spil :(
Ender med at jeg dropper spil helt og køber Parhelia.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : MKH1

Dato : 10-06-04 11:28

Levering i slutningen af Juli.
Har læst det et eller andet officielt sted. Kan ikke huske hvor.

Marni.

Fra : iddqd

Dato : 10-06-04 12:12

Dr.Ralph wrote:
> Hvornår satan kommer der et X800XT med dual DVI....grrrrrr......:(
>
> Syntes det trækker ud i evigheder med de kort - kommer de nogensinde til
> landet - tror sku' nogle gange de holder os for nar :(

Føler mig fristet til at sige "Hvad sagde jeg" omkring indholdet i
denne tråd, det passer ihvertflad fint med hvordan jeg forudsage for ca.
1 måned siden.

> Det ender med at der annonceret nye GPU'er før disse satans kort lander.

Rolig nu, let sige og ikke fordi jeg ikke forstår din frustration. Da
jeg købte mit ATI 9700 Pro, så brugte jeg en del timer på at finde en US
dealer der ville sende til DK og så gik der alligevel et par uger da de
løb tør for lager

> Står med 2 TFT'er jeg vil have sat til via dual DVI, men eneste kort lige
> nu, der har dual DVI er Matrox parhelia - og det er ikke noget til spil :(
> Ender med at jeg dropper spil helt og køber Parhelia.

Har du overvejet 2 kprt, altså et spille kort og så et PCI basseret med
DVI? (Jeg ved selvfølgelig slet ikke om man kan få PCI kort med DVI, det
er bare en tanke)

Selv render jeg for tiden rundt og overveje hvilken skærm jeg skal
stille ved siden af min F-520, så hvis du eller nogen anden ser en F-520
billig til salg så hører jeg gerne om det.

Mvh

Bruno (Der forresten er overrasket over hvor "billige" X800 kortene er.)

--
To mail me write to iddqdATworldonline.dk (U know what 2 do)

More of these http://www.westocykler.dk would mean less cars and less
polution.

Fra : Dr.Ralph

Dato : 10-06-04 18:33

> Har du overvejet 2 kprt, altså et spille kort og så et PCI basseret med
> DVI? (Jeg ved selvfølgelig slet ikke om man kan få PCI kort med DVI, det
> er bare en tanke)

Har været den mulighed igennem. Eneste PCI kort der understøtter 1600X1200
DVI er et parhelia PCI til 5.000 kr - gider ikke bruge 5.000 kr på èt kort,
som skal bruges til èn skærm, der ikke skal bruges til spil.

Alle andre pci kort med DVI kan kun klare 1280X1024 - har dobbelt tjekket
det 122 gange :)
Tro mig ellers havde jeg købt det for længst.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 13-06-04 20:17

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nu, der har dual DVI er Matrox parhelia - og det er ikke noget til spil :(
> Ender med at jeg dropper spil helt og køber Parhelia.

_Skal_ det være X800?

Jeg har nemlig set at der er et Sapphire R9800 Pro med dual DVI.

På en norsk side lå det til omkr. 2300 NKr mener jeg, ankomst omkring 18/6
(måske).

Venlig hilsen
Henrik

Fra : K.

Dato : 14-06-04 12:02
Fra : Dr.Ralph

Dato : 14-06-04 14:24

> fx6800u dual dvi :
>
> http://www.zive.cz/h/Testcentrum/Ar.asp?ARI=116890&CHID=6&EXPS=&EXPA=

Du kan slet ikke få 6800 ultra UDEN dual DVI.
Blot skriver jeg jo, at jeg er bekymret over de 2 molex strøm stik på den.

Derfor kigger på efter X800 med dual dvi, men uden held :(

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : MKH1

Dato : 24-06-04 14:43

Matrox Mill P650 har dual DVI, og det er lagervare mange steder.
Stop så med det klynkeri!

Martin.

Fra : Dr.Ralph

Dato : 24-06-04 16:50

> Matrox Mill P650 har dual DVI, og det er lagervare mange steder.
> Stop så med det klynkeri!

Lige bortset fra 2 ting:

1. Har købt P650 for 2 måneder siden, men desværre virker dette kort ikke
sammen med mit Asus P4C800-E DL bundkort. Asus vil ikke udbedre fejlen og
Matrox siger, det ikke er deres fejl.

2. P650 yder som lort i spil

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Peter Jensen

Dato : 10-06-04 16:47

Fik mit Club3d X800pro i mandags :)

Vh Peter
"MKH1" <mkhenrichsen_@mail.dk> wrote in message
>I Danmark.
> Er der?
>
> Marni

---

Fra : MKH1

Dato : 10-06-04 15:58

Tillykke.
Hvor købte du det?

Marni.

Fra : Peter Jensen

Dato : 10-06-04 17:44

www.compumail.dk

De har solgt dem de havde, der kommere flere næste uge :)

Fra : Dr.Ralph

Dato : 10-06-04 18:34

On Thu, 10 Jun 2004 17:44:08 +0100, Peter Jensen wrote:

> www.compumail.dk
>
> De har solgt dem de havde, der kommere flere næste uge :)

Men ingen X800 med dual DVI :(((((((((((((((((((((
Grrrrrrr............satans også :(

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-04 21:16

> Men ingen X800 med dual DVI :(((((((((((((((((((((
> Grrrrrrr............satans også :(

Du er godt nok i lunefuldt humør idag... ;)
Først i skaerm-gruppen derefter her i grafikkort...
Har du set det her kort (med frygt for at få en lussing af dig for at linke
til Hr. Tom ;) ):
http://www.tomshardware.com/display/20040609/index.html

Her er det på edbpriser.dk

Det koster kun 6000kr... :D

Christian

Fra : Dr.Ralph

Dato : 11-06-04 00:49

> Du er godt nok i lunefuldt humør idag... ;)
> Først i skaerm-gruppen derefter her i grafikkort...

Hææ.hææ....har bare et horn i siden på Toms, da denne mand har alt for
meget indflydelse, når man tager hans amatør niveau i betragtning.

> Har du set det her kort (med frygt for at få en lussing af dig for at linke
> [...]

Har skal overvejet det, men ved ikke om det matcher de nye kommende AGP
kort i performance.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-04 16:33

> Hææ.hææ....har bare et horn i siden på Toms, da denne mand har alt for
> meget indflydelse, når man tager hans amatør niveau i betragtning.

Han er for klam med hensyn til TFT-skærme, helt enig.
Men han var tilgengæld også en af dem der fik Intel til at indse de havde
problemer med deres PIII på 1.13GHz.
Han har stadig en del styrker. Det er f.eks. altid skægt at læse hans
overclocking-eventyr med hjemme-smedede ledere og rør og jeg ved ikke hvad.

> Har skal overvejet det, men ved ikke om det matcher de nye kommende AGP
> kort i performance.

Det tror jeg bestemt ikke det gør! Det er jo et meget professionelt, og
derfor også specificeret, kort. Så det er meget stærkt på nogle områder og
kun ligesom de andre på nogen andre områder. Og det falder også helt igennem
på nogle punkter.

Christian

Fra : Dr.Ralph

Dato : 11-06-04 21:50

> [...]
> kun ligesom de andre på nogen andre områder. Og det falder også helt igennem

Så ville jeg meget hellere købe Parhelia 512 - og det kostr jo kun 3.000 kr
- men igen af dem er aktuelle lige nu - jeg ventr på det pokkers 800XT dual
DVI, men det vil ikke komme :)

Bliver nok nødt til at købe 6800 ultra nvidia dual dvi med de 2 molex stik
:(

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-04 09:21

> [...]
kr
> - men igen af dem er aktuelle lige nu - jeg ventr på det pokkers 800XT

Jeg har også drømt lidt om X800 og Dual-DVI og Dual 172x!

> Bliver nok nødt til at købe 6800 ultra nvidia dual dvi med de 2 molex stik
> :(

Jeg ville godt nok vælge X800. nVidia er ji heldt ude på et skråplan med
6800! De ved jo næsten ikke engang selv hvor meget strøm det bruger...

Christian

Fra : Nic

Dato : 12-06-04 13:04

> Jeg ville godt nok vælge X800. nVidia er ji heldt ude på et skråplan med
> 6800! De ved jo næsten ikke engang selv hvor meget strøm det bruger...

Du snakker vist som du har forstand på.

GT modellen. 1x Molex, 10% mindre performance end ultra. JA TAK NVIDIA.

Fra : Dr.Ralph

Dato : 12-06-04 13:56

> GT modellen. 1x Molex, 10% mindre performance end ultra. JA TAK NVIDIA.

Men GT modellen findes så vidt jeg kan se KUN med 1 DVI og 1 VGA - ikke med
dual DVI :( snøft.....snøft......... :((

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Nic

Dato : 12-06-04 14:08

> Men GT modellen findes så vidt jeg kan se KUN med 1 DVI og 1 VGA - ikke med
> dual DVI :( snøft.....snøft......... :((

Adaptor?

Forstår ikke folks frustration.

Fra : Dr.Ralph

Dato : 13-06-04 11:36

> Adaptor?
>
> Forstår ikke folks frustration.

Kan du ikke fatte, at en adaptor ikke kan anvendes på et analogt signal. Du
kan KUN anvende den på et digitalt signal.

En adaptor på et VGA vil aldrig kunne give dig et digitalt DVI signal -
utroligt, at du kan tro dette og i det hele taget tro, at man vil kunne
leve med kvaliteten af dette i et kort til over 4.000 kr.
4.000 kr er altså værdien af et godt bundkort og en top CPU til sammen.

Kun på et DVI stik kan du bruge en adaptor - for du vil kunne trække et
analogt signal ud af et digitalt - men aldrig omvendt.

Forstår du nu folks frustration :(

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Nic

Dato : 13-06-04 12:02

> Forstår du nu folks frustration :(

Jada - da jeg fik af vide du havde du lækre skærme ;)

DET havde jeg ikke fattet ;)

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-04 14:04

> Du snakker vist som du har forstand på.

Jep, og min forstand er sådan at jeg har fulgt med i nvidias annonceringer.
Først skulle man have 2 "seperate" ledninger fra en 480W PSU til dyret, men
da de fandt ud af at ATI's X800 brugte lige så lidt som 9800XT kunne Ultraen
lige pludseligt køre på meget mindre og 2 "delte" ledninger.

> GT modellen. 1x Molex, 10% mindre performance end ultra. JA TAK NVIDIA.

Og som Dr. Ralph skriver har den ikke Dual-DVI. Så hvis du havde fulgt med i
tråden ville du vide hvad det var han skulle bruge.

Flot.

Christian

Fra : Nic

Dato : 12-06-04 14:09

> Og som Dr. Ralph skriver har den ikke Dual-DVI. Så hvis du havde fulgt med i
> tråden ville du vide hvad det var han skulle bruge.
>
> Flot.

Adaptor?

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-04 15:21

> Adaptor?

Du fatter jo fars.
En adaptor giver ikke nogen fordel. DVI har den fordel, at signalet er
digitalt fra kort til skærm. Andre løsninger laver det digitale signal fra
kortet om til analogt til skærmen, der laver det analoge om til digitalt.
Ergo får du tab i kvali (tit og ofte meget store tab, der er lette at se) og
billedet komemr derfor ikke til at være ens. Nedtur når du har 2xDell 2001FP
som Dr. Ralph.

Så klap kaje og følg med i tråd og gruppe.
Lad være med at komme med dumme bemærkninger. Det sømmer sig ikke i et
forum, hvor alle bidrager af deres lyst, ikke fordi de skal!

Christian

Fra : Nic

Dato : 12-06-04 16:25

> Så klap kaje og følg med i tråd og gruppe.
Stfu.

Fra : Niels Rasmussen

Dato : 12-06-04 16:56

"Nic" <emailxyznifo@fogh.com> skrev i en meddelelse
> Stfu.

Du glemte "Hilsen Brian - 9 år"

? :D

Fra : Nic

Dato : 12-06-04 19:01

> Du glemte "Hilsen Brian - 9 år"

Nah, det var min engelske version af hans klap kaje :)

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-04 20:13

> Stfu.

Sørgeligt.

Christian

Fra : Dr.Ralph

Dato : 13-06-04 11:43

> Sørgeligt.

Jeg bliver også lidt ærgelig over seriøsiteten i indlæggene - men lad os nu
ikke føre verbal krig mod hinanden - selvom nogle godt nok provokerer lidt
rigeligt :)

Vi er trods alt flest, der stadig får god hjælp og info af/fra hinanden, og
det er hovedsagen.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-04 12:57

> [...]
nu
> ikke føre verbal krig mod hinanden - selvom nogle godt nok provokerer lidt

Helt enig. Men det er så skuffende når man ikke kan stikke vedkommende en
håndmad eller to ;)
Bliver sgu så frustreret.

> Vi er trods alt flest, der stadig får god hjælp og info af/fra hinanden,
og
> det er hovedsagen.

Jep, som f.eks med mit valg af min nye 172x :D

Christian

Fra : Esben

Dato : 11-06-04 19:22

"Christian Spøer" <cspoerSNABELAhotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Først i skaerm-gruppen derefter her i grafikkort...
> Har du set det her kort (med frygt for at få en lussing af dig for at

Det var dyrt, det fås i andre mærker til ca. 3.700,-. Selv afløseren FX1100
fås billigere end de 6k.

--
Esben

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-04 09:22

> Det var dyrt, det fås i andre mærker til ca. 3.700,-. Selv afløseren
FX1100
> fås billigere end de 6k.

Det billigste på edbpriser med Dual-DVI var det jeg henviste til, til
6000kr.

Christian

Fra : Esben

Dato : 12-06-04 11:18

> FX1100
>
> Det billigste på edbpriser med Dual-DVI var det jeg henviste til, til
> 6000kr.

Ok, men så mangler de nogen produkter i deres database :)

--
Esben

Fra : Dr.Ralph

Dato : 12-06-04 13:57

> Ok, men så mangler de nogen produkter i deres database :)

Hvilke butikker har du set andre produkter med dual DVI ?
Tænk lige på, at edb priser er rettet mod mainstream markedet - ikke high
end pro'er !

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Esben

Dato : 12-06-04 19:20

> Hvilke butikker har du set andre produkter med dual DVI ?

Jeg har ikke set dem i nogen butikker - jeg ved bare at de findes hos fx.
Dell og HP. Jeg har kun set dual DVI på Workstation/CAD-relaterede
produkter, og ikke deciderede gamerkort - men hermed ikke sagt at man ikke
kan spille på et Quadro-kort. Jeg har prøvet Battlefield Vietnam og et par
andre nyere spil på et FX2000 uden problemer.

> Tænk lige på, at edb priser er rettet mod mainstream markedet - ikke high
> end pro'er !

Men man kan nu stadig finde mange produkter der, som er LANGT uden for
mainstream markedet, fx. taperobotter og større printere. Det undrer mig
faktisk, at der ikke optræder flere Quadro-kort.

--
Esben

Fra : Dr.Ralph

Dato : 13-06-04 11:41

> [...]
> kan spille på et Quadro-kort. Jeg har prøvet Battlefield Vietnam og et par
> andre nyere spil på et FX2000 uden problemer.

OK

> Men man kan nu stadig finde mange produkter der, som er LANGT uden for
> mainstream markedet, fx. taperobotter og større printere. Det undrer mig
> faktisk, at der ikke optræder flere Quadro-kort.

Ja, det er korrekt - men det er vel nok stadig rettet ind mod spil markedet
og ikke så meget pro markedet, hvilket jeg gerne så lavet om på.

Du kan se, at der ikke er så mange Quadro kort, som jeg gerne så der var -
og kun få forhandlere - der må være flere, der blot ikke lige gider lægge
sig ind på edbpriser - af den ene eller anden grund.

Kender du en god prisbillig forhandler i storkbh af pro grafikkort ?

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Esben

Dato : 13-06-04 12:38

> Du kan se, at der ikke er så mange Quadro kort, som jeg gerne så der var -
> og kun få forhandlere - der må være flere, der blot ikke lige gider lægge
> sig ind på edbpriser - af den ene eller anden grund.

En grund kunne være, at dem der har et marked for Quadro kort ikke ser det
som sin plads at ligge side om side med forhandlere der sælger deres
produkter med 0-1% i avance.

> Kender du en god prisbillig forhandler i storkbh af pro grafikkort ?

Zitech har nogen stykker, men ellers kan jeg ikke lige komme på nogen.

--
Esben

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-04 14:06

> Ok, men så mangler de nogen produkter i deres database :)

Det skulle ikke undre mig! der har du garanteret ret. Har oplevet det selv
før...
Jeg søgte bare på Quadro på edbpriser under grafikkort, og det var
resultatet jeg fik...

her er det:
http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=15&Parent=&Producent=0&Max=&Soegeord=quadro&Equal100=&Direction101=2&Sorted101=&Direction743=2&Sorted743=&Direction102=2&Sorted102=&Direction97=2&Sorted97=&Direction937=2&Sorted937=&Direction671=2&Sorted671=&True1910=&Trueval1910=28191&True1911=&Trueval1911=28193&True1912=&Trueval1912=28196&True1913=&Trueval1913=28197&True1914=&Trueval1914=28199&True1915=&Trueval1915=28200&True1916=&Trueval1916=28202&Submit.x=0&Submit.y=0

Christian