Campingplads og stjerner ?
Fra : Niller

Dato : 09-06-04 21:23

I pinsen var på camping nordjylland, vi skulle besøge mine svigerforældre,
de havde fået plads på en campingplads der heder Fydenstrand, vi har aldrig
oplevet en mere kedelig campingplads, der var absolut ingen aktivitet på
pladsen, der var en minigolfbane der var meget misligholdt og en legeplads
som vore børn ikke gad lege på, det var alt hvad der var af aktivitet,
toiletterne var bestemt ikke rene og de lugtede da heller ikke særligt
godt, opholdsstue tja, der var da en men heller ikke mere. Køkkenet, det var
i sammen bygning op på samme gang som toiletterne, det var ikke særligt
hyggeligt at kunne stå og lave mad og samtidig høre når hr. Hansen havde
tynd mave eller bare luftede en ordentlig en.
Der var så at sige ikke andet på campingpladsen end gamle mennesker og
sigøjner, men shitt hvor kunne de drikke de gamle, de defilerede rundt fra
telt til telt og lave ikke andet end at drikke øl, der er en der ejer
camping pladsen, men dem så vi ikke meget til, så en af fastliggerne var
plads formand, men han sad bare i hans telt og drak og engang i mellem var
han rundt og fortælle lidt om hvad vi ikke måtte og sladre lidt om de andre
campister.
Når man kigger i DK Camps hæfte over campingpladser, da får denne
campingplads tre stjerner, ganske tæt på ligger der flere campingpladser,
bla Dokkedal, den får også kun 3 stjerner, det er virkelig en lækker plads,
med mange faciliteter og de koster næsten det samme, det synes jeg ikke er
rimeligt og jeg fatter da ikke at en campingplads som Frydenstrand camping
kan få tre stjerner.
Niels Jensen

Fra : Niller

Dato : 09-06-04 21:35

Jeg så lige de reklamerede med bade mulighed, der er ingen bademulighed i
Limfjorden , der vor campingpladsen ligger , er bunden så mudret af sort
ulækker muder, at du risikerer at stå fast og det er da rimeligt ulækkert.
Den burde max have to stjerner og selvfølgelig tager vi da aldrig på den
campingplads igen
Niels igen

Fra : Jørgen L.

Dato : 09-06-04 21:41

> rimeligt og jeg fatter da ikke at en campingplads som Frydenstrand camping
> kan få tre stjerner.
> Niels Jensen

Hej Niels

Stjerner gives ud fra teknik

x antal bade på enhed, mønttlf på pladsen, koldt og varmt vand etc.

intet mod hvor god en plads det er eller lign

men såvid jeg ved er netop stjerne systemmet ved at blive gennem gået

Hilsen Jørgen

Fra : Per H

Dato : 10-06-04 06:20

On Wed, 9 Jun 2004 22:41:27 +0200, "Jørgen L."
<Noemail@stopspamspam.dk> skrev:

>Hej Niels
>
>Stjerner gives ud fra teknik
>
>x antal bade på enhed, mønttlf på pladsen, koldt og varmt vand etc.
>
>intet mod hvor god en plads det er eller lign

Derfor er det også en god ide hvis pladsen har en hjemmeside, eller
man forspørger her i grubben, om andre kender pladsen.

I den forbindelse: er der en der kan sig god for Tangloppen
campingplads)?

DKcamping hjemmeside og fdm siderne, er ikke den store overbevisning.

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Ped

Dato : 10-06-04 10:09

Per H wrote:

> I den forbindelse: er der en der kan sig god for Tangloppen
> campingplads)?

Jeg har boet på Tangloppen et par gange, senest i Kr. Himmelfartsferien.
Jeg synes det er en okay plads, godt plant græs, som man godt kan få
pløkkene i, gode læforhold, rimelige sanitære forhold og venlig ledelse.
Men en ferieplads som sådan er den ikke. Den er først og fremmest
udgangspunkt for besøg i København, så der er hverken swimmingpool eller
nogen større legeplads til ungerne. Man kan dog bade i det omgivende
vand, så vidt jeg ved. Jeg har været godt tilfreds, og kommer gerne der
igen.

M.v.h.

Jens L. Pedersen

--
Fjern "handicappet" i min mailadresse ved svar.

Fra : Harry

Dato : 10-06-04 22:13

> I den forbindelse: er der en der kan sig god for Tangloppen
> campingplads)?

Ja, det kan jeg. Vi har været der mange gange og har altid følt os
velkomne. Pladsen har en udpræget hyggelig beliggenhed med udsigt over
Ishøjs lystbådehavn og tilstødende indsøer. Bl.a. med udsyn over til
Arken. Der er rimelig gode sanitære forhold - absolut vores foretrukne
plads til Københavnerbesøg om sommeren. En meget flot badestrand lige
i nærheden.(1 km) Pladsen har desværre ikke vinteråbent.

Hvad der angår stjerneproblematikken viser eksemplet som
trådindlederen opridser, hvor misvisende stjernesystemet kan være. Og
at der i øvrigt ikke er sammenhæng mellem mellem prisniveau og den
kvalitet som stjernesystemet skulle give udtryk for.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 10-06-04 07:59

"Niller" <nielsP@nospam.dk> wrote in message
> I pinsen var på camping nordjylland, vi skulle besøge mine
> svigerforældre, de havde fået plads på en campingplads der heder
> Fydenstrand,

Du burde nok være mere præcis, når du giver en plads høvl. F.eks. kunne du
skrive /hvor/ pladsen ligger.
Jeg kan fortælle dig, at der også ligger en campingplads i Frederikshavn
(Nordjylland), der hedder Frydenstrand - og absolut ikke ligner det du
beskriver. Så det ville jo ikke være fair, om denne plads blev ramt af din
sikkert berettigede kritik.

vh

--
Jan Bøgh
hp: http://jan.boegh.net

Fra : Niller

Dato : 10-06-04 19:49

Til Jan Bøg
Det har du fuldstændig ret i, det ville være meget uretfærdigt
Campingpladsen heder Frydenstrand camping og ligger ved Mou, 4 km. før
Egense
vh Niels

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 10-06-04 08:13

I pinsen var vi på Gyvelborg bondegårds camping, den burde have haft 6
stjerner, den havde det en campingplads skal have, service bygning, der
sagtens kunne klare op til tyve vogne, og en lille service bygning, der
endnu ikke var åbnet, men når sæsonen går rigtig i gang, så ville den også
åbne, i alt var der 30 pladser.

Græsset var så flot, at enhver parcelhusejer ville være grøn af
misundelse,Naturen midt mellem Nørre Sned og Brande på de Jydske højryg, var
fantastisk, der var ro på pladsen, heldigvis intet tivoliland, men
kvalitetslegesager i form af trædebiler og flere andre sager, økologisk mælk
kunne købes for en femmer literen, et dejligt lille køkken, hvor der var
både kaffemaskine og elkedel og hvad der ellers hører til et køkken og kaffe
og the var der også.

I morgentimerne, da vi sad i forteltet, kom deres kvier og gumlede på marken
ved siden af, og på en anden mark spankulerede storken lige så stille rundt,
syd for lå en mose hvor fuglelivet var rigt repræsenteret.

Det mest positive var, da vi kom hjem, efter et par dage, sendte familien
haupt, et postkort med venlige hilsner, jo alt i alt en rigtig god
campingplads.

Det er klart, hvor græsset er så velholdt, er det lidt restriktioner, man må
ikke bruge plastikunderlag under tæppet i forteltet, men det betyder jo
også, at græsset er pænt når de næste campinggæster kommer.

Om pladsen var børnevenlig, jo for de forældrer der vil tage sig af deres
børn, i stedet for at sende dem til pasning i tivolilandene, som mange
campingpladser er ved at udvikle sig til, da er den super, og for de
forældrer der mener børnene skal underholdes, ja da vil den nok blive
betegnet som kedeligt.

Men som sagt, en superplads, hvor børnene kan komme i kontakt med gårdens
dyr, og komme op i følge med forældre, at se hvordan en gård med malkkvæg
fungerer, hunden Jens, vil altid søge selskab med børnene.

Ordet Gyvelborg, kommer sikkert af, at på pladsen var en bakke, hvor Gyvel
var i så stor mængde, at den faktisk udgjorde en mur til den ene side af
campingpladsen.

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 10-06-04 15:32

> [...]
> oplevet en mere kedelig campingplads, der var absolut ingen aktivitet på
> pladsen, (I TOG ALTSÅ IKKE PÅ CAMPING, MEN VIL BARE UNDERHOLDES! HVORFOR BESØGTE I IKKE ET TIVOLI???)
der var en minigolfbane der var meget misligholdt og en legeplads
> som vore børn ikke gad lege på (KUNNE I IKKE FINDE EN BARNEPIGE ET ANDET STED I NÆRHEDEN???)
, det var alt hvad der var af aktivitet,
> toiletterne var bestemt ikke rene og de lugtede da heller ikke særligt
> godt, opholdsstue tja,(OPHOLDSSTUE !!!HVORFOR BLEV I SÅ IKKE HJEMME I JERES EGEN OPHOLDSSTUE NÅR DET ER DET I SØGER????)
der var da en men heller ikke mere. (HAVDE DU FORVENTET TO DA ???)
Køkkenet, det var
> i sammen bygning op på samme gang som toiletterne,( DET SES OGSÅ PÅ FINE HOTELLER!!!) det var ikke særligt
> hyggeligt at kunne stå og lave mad og samtidig høre når hr. Hansen havde
> tynd mave eller bare luftede en ordentlig en.( ER DU SIKKER PÅ AT DU IKKE HAR HØRT MILITÆRET PÅ SKYDEBANEN??)
> Der var så at sige ikke andet på campingpladsen end gamle mennesker
(HVAD ER DER NU GALT MED GAMLE MENNESKER!!! ER JERES FAMILIE MENNESKESKY!!!)

og

Hilsen
verner

Fra : [BitSeN]

Dato : 10-06-04 20:50

On 10 Jun 2004 07:31:31 -0700, ven_hj@yahoo.dk (ven_hj@yahoo.dk)
wrote:

[Snip en gang rod]

Hvis vi andre skal læse og forstå hvad du skriver er du nødt til at
gøre det bare lidt forståeligt. Du har vist fået links tidligere at
læse på....

mvh og rigtig god campingsæson Verner

Brian

Fra : ven_hj@yahoo.dk

Dato : 11-06-04 18:24

"[BitSeN]" <bimmer@jubiipost.dk> wrote in message news:<alehc0dmthqcg2srkrq266kbnjr6dngup9@4ax.com>...
> [...]
>
> Hvis vi andre skal læse og forstå hvad du skriver er du nødt til at
> gøre det bare lidt forståeligt. Du har vist fået links tidligere at

Hej Brian

Jeg skal gøre mit bedste ))

Venlig hilsen og også god campingsesson til dig og dine Brian

Fra : jacorina

Dato : 22-06-04 06:25

Til Niller ang. Frydenstrand Camping

Jeg kender også Frydenstrand Camping , men jeg kender ikke den plads du
beskriver.
Jeg ved at toiletterne bliver rengjort HVER dag, det kan dog ikke nægtes
at man til tider kan lugte at det er et toilet man besøger, men hvordan
lugter der på dit eget, efter at del mennesker har indtaget en del
veltillavet grillmad, og bliver dit toilet rengjort HVER dag? næppe, men
på campingpladsen bliver faciliteterne brugt
og misbrugt af campister, du er en af DEM.
Afstanden mellem køkken og toilet er ikke stor, ca 5m, hvor stor er
afstanden mellem disse i din campingvogn, i bedste fald 1m.
Med hensyn til opholdsdstuen er der en med TV, hvad er det du savner?
Gamle mennesker og sigøjnere har vel også lov til at være campister, og
med hensyn til at nogle
af disse drak øl, skulle du betale? eller døje med tømmermændene?
Minigolfbanen som du nævner kunne i pinsen ved henvendelse til
lejrchefen benyttes gratis, da den endnu ikke var renoveret, men i
skrivende stund er banen både nymalet og belagt med nye tæpper.
Lejrchefen som du åbenbart ikke så , var tilstede hele pinsen så du har
jo nok ikke haft brug for hende. (jeg var der også i pinsen)
At dine børn ikke GIDER at benytte legepladsen er i hvert fald ikke
pladsens, eller lejrchefens skyld.
Hvis Dokkedal camping er så god som du siger, hvorfor ligger dine
svigerforældre så ikke der i stedet så kan du besøge dem der, så slipper
vi andre også for dit BROK.

Jesper Christiansen fastligger på FRYDENSTRAND CAMPING (så du jeg kan
stave Frydenstrand)

http://www.kandu.dk/

Fra : Verner

Dato : 22-06-04 16:09

On Tue, 22 Jun 2004 05:25:21 GMT, "jacorina" <jacorina.news@kandu.dk>
wrote:

>... og sigøjnere har vel også lov til at være campister

Tja, bare jeg ikke skal ligge sammen med dem

Verner

Fra : Per H

Dato : 22-06-04 16:38

skrev:

>svigerforældre så ikke der i stedet så kan du besøge dem der, så slipper
>vi andre også for dit BROK.
>
>Jesper Christiansen fastligger på FRYDENSTRAND CAMPING (så du jeg kan
>stave Frydenstrand)

Det var dog en utrolig masse brok du fyrer på kort tid.

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Niller

Dato : 24-06-04 22:09

Jesper Christiansen
At afslutte med en sådan kommentar, så du jeg kan stave til Frydenstrand,
siger vist mere om dig end det svar du giver.
Alle har ret til en mening, det er helt okay at beskrive en campingplads
pænt, men når de ikke så pæne ord falder, så er der med det samme nogen der
hidser sig op, men det er helt fint du er fastligger på Frydenstrand
campingplads, så er du måske også en af dem der bestemmer på pladsen, for
det kan der ikke herske nogen tvivl om, at det er fastliggerne der bestemmer
på den campingplads og vi dagsgæster er bestemt ikke er vellidte.
Nu er det sådan, at mine svigerforældre kender andre der ligger på
campingpladsen og det var dem de ville besøge, men det er da helt sikkert,
de kommer der ikke mere og vi gør da bestemt heller ikke.
At mine børn ikke gider benytte legepladsen, det hænger ganske enkelt sammen
med, at legepladsen er kedelig, der er en hoppepude, en gynge og et
klatretårn og det virker ikke særligt spændende på halv store børn, en
campingplads behøver ikke være overdænget med redskaber, pool og lign. men
der må da gerne være lidt mere end det Frydenstrand camping kan tilbyde
børn, men mon ikke det er som den opfattelse jeg fik, at pladsen er for
velvoksne og gamle drukkenboldte og ja, selv om du ikke er ening deri, så er
det min mening om pladsen.
Når du skriver at toiletterne bliver rengjorte hverdag, så er det nok
rigtigt, men det er åbenbart ikke nok, for stank det gjorde de hele
eftermidag og aften i pinsen og det synes jeg og min familie var ulækkert,
at du kan finde på at blande toilet i campingvogn og toilet bygning sammen,
det overgår min fantasi, for det første har vi ikke toilet i vognen, men for
det andet ville vi aldrig skide på toilettet i campingvognen og, skulle det
ske, så ville det være vores egen toilet og ikke alle andre der sad derpå,
men at så i et køkken og lave mad og så høre ukendte personer side og fyre
den af på toilettet, der kan du sige hvad du vil, men det er altså ULÆKKERT
og der er ikke 5 meter over til heretoileterne.
Og ja, jeg tager gerne på Dokkedal campingplads, jeg får en fin service,
flinke ædru mennesker, masser af faseliteter, rene toiletter, ikke langt til
bade vand og det alt sammen til samme pris.
Og ja Jesper Christiansen, åbenbart i modsætning til dig, så gør vi rent på
vores toilet/badeværelse hver dag.

Niller

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 25-06-04 07:47

"Niller" <nielsP@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
bestemmer
> på den campingplads og vi dagsgæster er bestemt ikke er vellidte.

Desværre er det sådan, at på de fleste campingpladser, hvor
ejer/bestyrer/forpagter ikke er konskvente, kører fastliggerne en form for
tyrani overfor ikke fastliggere, selv om fastliggerne, i følge dansk
campingråd, ikke er rigtige campister, og heldigvis blev det da også lavet
en ordning, hvor pladserne kun må have en vis procentdel fastliggere. Har
selv oplevet, hvor fastliggere er kommet hen for at fortælle os, inden vi
harvde fået vognen stillet på plads, om hvordan reglerne var på "DERES"
campingplads, med det til følge, at vi har kørt lige efter, jeg synes det er
i orden med regelsæt, men de skal være udformet skriftlig på et stykke papir
og det skal være lederne af pladsen, der vejleder os, og ikke en fastligger.

Fra : Sten Bo

Dato : 25-06-04 09:47

Karl-Heinz Hansen wrote:
> [...]
> de skal være udformet skriftlig på et stykke papir og det skal være
> lederne af pladsen, der vejleder os, og ikke en fastligger.

Ja vi har vist alle været ude for noget der først gav forbløffelseog
næsten
raseri. Historier vi senere griner af mange år efter.

Men også varme, hjælpsomhed - lige fra tilbud om værktøj, et tag, når
ekvipagen skulle på plads, hjemmebag og senere tilbud om hundepasning,
eller, at
man nok sku se efter ungerne hvis vi lige sku et smut ud og handle osv.
(åbenbart sød hund og søde unger - .) Almindeligt menneskeligt samvejr i
respekt, hvor hver især selvfølgelig styrer nysgerrighed og øjne, så
privathedsgrænser ikke overskrides.

Men grænser skal selvfølgelig fastligges en gang i mellem..

Et (meget) gammelt ord om besætninger på skibe siger, at der aldrig må
være mere end antal master, f.eks. 2 - 3 Marstallere, 2-3 Færinger,
eller
måske 3 Esbjergensere sammen, idet det så bliver ødelagt for alle andre.
Min knage og min stol. Har man været fastliggere sammen i 25-30 år
sker der et eller andet (had kærlighed , men dem udefra skal i
hvert fald ha at vide hvilke huller de passer i.

Ingen kan sige sig fri for "mekanikken" heller ikke en selv, og
hakkeordenen skal, blir etableres lynhurtigt, da der ellers kan opstå
langvarige gnidninger og meget ubehagelig stemning.
Kendt fra TV, "fangerne" på øen, og hvad det nu hedder. På
campingpladserne skal man bare betale for at deltage.

Her er det så, at det er nødvendigt med en ordentlig Skipper og
1´styrmand på broen, køns orden ligegyldig, men på pladser uden markant
og synlig ledelse - overtages "ledelsen" selvfølgelig straks af andre på
territoriet med evnerne i behold.

Tro ikke jeg ikke kan klare mosten - og f-eks. 45 døgn over
Stillehavet - uden kvinder - gir nu dufte´n af land og nye mennesker en
særlig kvalitet.

Hvis i kan se DK 4 har Anne -Vibeke i eftermiddag 17.30 et dejligt
program fra Lærdal-Norge. Svært at overskride brandreglerne på
pladserne. Camping lige efter vores hjærte.

Hilsen - en CC Nomade - med max 3 dage på en plads.

Sten Bo