weberdessert søges
Fra : LK

Dato : 09-06-04 19:22

Har efterhånden hørt ret meget om den islagkage, der kan laves på
webergrill - kan ikke finde opskriften nogen steder. Er der nogen der
kan hjælpe med den - og evt gerne andre lækre desserter, der kan laves
på grillen ?
Vh Lise

Fra : Hauge

Dato : 09-06-04 19:57

Hejsa

"LK" <lise.kjaer@mail.tdcadsl.dk> wrote in message
> Har efterhånden hørt ret meget om den islagkage, der kan laves på
> webergrill -

Er efterhånden ved at fundere over, om folk også dyrker sex på deres Weber..
Er lige ved at tro, at folket får en orga... bare ved tanken om deres Weber.

/Hauge

Fra : Nette

Dato : 10-06-04 20:16

"Hauge" skrev

> Er efterhånden ved at fundere over, om folk også dyrker sex på deres
Weber..

*LOL* Jeg tænkte netop det samme....

Nette

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 09-06-04 20:13

LK wrote:
> [...]
> webergrill - kan ikke finde opskriften nogen steder.
> Er der nogen der kan hjælpe med den - og evt gerne andre lækre

Er det ikke bare samme princip som i ovnen; is i fad, evt. frugt på,
dækkes med marengsmasse og "bages" til marengsen er færdig...

Desuden kan jeg anbefale at smide et par bananer i gløderne, vente til
de er helt sorte udenpå, tage dem op, skære dem på langs og hælde
favoritlikøren på + servere med creme fraiche eller vanilleis til.

Henriette Døssing

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 09-06-04 20:30

On Wed, 09 Jun 2004 20:21:50 +0200, LK <lise.kjaer@mail.tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>webergrill - kan ikke finde opskriften nogen steder. Er der nogen der
>kan hjælpe med den - og evt gerne andre lækre desserter, der kan laves

Nigella slubrede - på DR2 her til aften - en god gang karamelliseret
ananas med varm malibuchokoladesovs i sig. Direkte fra grillen.

http://www.dr.dk/mad/opskrift.asp?inpOpskriftid=13

I øvrigt kan áAlle desserter, der skal have varme i et eller andet
omfang, laves på en kuglegrill (uanset om den hedder Weber eller ej) -
med låget lukket svarer det jo til en varmluftsovn.
Og i det hele taget er en grill jo bare et avanceret bålsted (eller et
primitivt komfur, om man vil).

KS

Fra : Martin

Dato : 09-06-04 20:49

Hejsa
kelds@ofir.dk wrote:
> [...]
> med låget lukket svarer det jo til en varmluftsovn.
> Og i det hele taget er en grill jo bare et avanceret bålsted (eller et

Ja, jeg fatter heller ikke helt hvad det guddommelige folk ser i Weber er...
Hvad er det ved Weber der kan retfærdiggøre en prisforskel på 1800 kr
overfor en Harald Nyborg kuglegrill med låg til 199,- ?
Det er jo nok bare den måde folk vælger at "retfærdiggøre" spildet af penge
overfor sig selv ????

--
Martin

P.S. Der er en lille fejl i min e-mail adresse.

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 09-06-04 20:56

> [...]
> overfor en Harald Nyborg kuglegrill med låg til 199,- ?
> Det er jo nok bare den måde folk vælger at "retfærdiggøre" spildet af

Hmm... kom lige til at tænke på:

- Hvad er forskellen på Wasco hvidevarer og Gaggenau?
- Hvad er forskellen på en Lada og en Rolls Royce?
- Hvad er forskellen på laminatgulv og et fyrretræsplankegulv?

KVALITET, man får hvad man betaler for.

Mvh.
Mette, der er den lykkelige ejer af en weber og tidligere ejer af en
kuglegrill af tvivlsom oprindelse .

Fra : Hauge

Dato : 09-06-04 21:03

Hejsa

"Mette Nylander Sørup" <bio_freak1@hotmail.com> wrote in message
> Hmm... kom lige til at tænke på:

Fniz ;)

> - Hvad er forskellen på Wasco hvidevarer og Gaggenau?

Navnet?

> - Hvad er forskellen på en Lada og en Rolls Royce?

Man kan komme frem og tilbage med begge produkter, og for mit vekommende,
ville jeg nok komme længere i en Lada, da jeg nok ikke ville have råd til
benzinen i en RR'er ;)

> - Hvad er forskellen på laminatgulv og et fyrretræsplankegulv?

Øøøhh, underlig sammenligning.

> KVALITET, man får hvad man betaler for.

Gør man nu også det?

> Mette, der er den lykkelige ejer af en weber og tidligere ejer af en
> kuglegrill af tvivlsom oprindelse .

Jamen det er da helt fint, at en Weber er god, men det virker efterhånden
som om at den er bedre end sex, og kan redde folks mangel på madkunnen, så
ALT smager af røg..

/Hauge

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 09-06-04 21:54

> Jamen det er da helt fint, at en Weber er god, men det virker efterhånden
> som om at den er bedre end sex, og kan redde folks mangel på madkunnen, så
> ALT smager af røg..

Hej Hauge

Jamen det er da trist, at du ikke har haft gode oplevelser med grillmad.
Kunne det skyldes mangel på madkunnen?! .

Mvh.
Mette

Fra : Martin

Dato : 09-06-04 22:19

Hejsa
Mette Nylander Sørup wrote:
> Jamen det er da trist, at du ikke har haft gode oplevelser med
> grillmad. Kunne det skyldes mangel på madkunnen?! .

Må jeg lige til Hauges forsvar her sige at det ikke lige er på det punkt du
kan sagsøge ham og regne med at vinde.

Fra : Martin

Dato : 09-06-04 21:12

Hejsa
Mette Nylander Sørup wrote:
> - Hvad er forskellen på Wasco hvidevarer og Gaggenau?

Hvis jeg har en Wasco vaskemaskine og en fra Gaggenau, og foretog en
test-vaskning af tøj der er lige meget beskidt (sjovt udtryk), så er jeg
klar til at vædde næsten hvad det skal være på at tøjet bliver lige rent.
(Forudsat at der benyttes samme mængde og evt fabrikat vaskepulver)
Såeh, umiddelbart vil jeg mene nogle tusinde kr i indkøbspris...

> - Hvad er forskellen på en Lada og en Rolls Royce?

Begge dele kan transportere mig fra punkt A til punkt B.
Den ene er så fra Rusland (tror jeg nok) og den anden er fra England.

> - Hvad er forskellen på laminatgulv og et fyrretræsplankegulv?

Øh... Hvor vil du hen med den sammenligning ??

> KVALITET, man får hvad man betaler for.

Aha, hvad er så KVALITETEN ved en Weber? Det mangler du endnu at svare på.

> Mvh.
> Mette, der er den lykkelige ejer af en weber og tidligere ejer af en
> kuglegrill af tvivlsom oprindelse .

Jamen gud ske lov for det. Så undgår jeg da at skulle spilde mine penge på
noget der kan fåes til 299,- med akkurat samme funktionalitet.
Grillen fra HN har endvidere den fordel, at hvis den af en eller anden grund
bliver ubrugelig af uvisse årsager, kan man tænke: Nåja, hvad skidt. Og købe
en NY til..... 199,- :)

Fra : Martin

Dato : 09-06-04 21:21

Hejsa
Mette Nylander Sørup wrote:
> [...]

> kuglegrill af tvivlsom oprindelse .

Jamen gud ske lov for det. Så undgår jeg da at skulle spilde mine penge på
en Weber til de yhurlige summer de koster.
Men istedet bruge 199,- på noget med akkurat samme funktionalitet.
Så kan jeg jo passende bruge de resterende 1800 på noget ganske andet
sjovt...
[...]

begin 666 smile.gif
M1TE&.#EA#P`/`)$!`````+^_O___`````"'Y! $```$`+ `````/``\```(N
MC V9QY$"X6(@6GGJO0!)+3RA$XDA:&Y6JGXMIX$K%G,8^2EE]G:4?&ID%+Y#
#`0`[
`
end

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 09-06-04 21:52

> [...]
grund
> bliver ubrugelig af uvisse årsager, kan man tænke: Nåja, hvad skidt. Og

Hej Martin

Jeg tror, vi har en meget forskellige indstilling til tingene. Jeg gider for
at være helt ærlig ikke spilde min tid på dårlige arbejdsredskaber
(heriblandt en grill). Hos os er det lifetime contact! Jeg har prøvet en
billig kuglegrill, hvor benene vaklede (hvilket jeg synes er et problem mht.
sikkerhed kontra varme kul) og efter en sæson tabte den hjulene. Det synes
jeg rent ud sagt er spild af penge. Det er jo den rene køb-og-smid-ud
mentalitet. Vores weber "kører" nu på 3. sæson, den er hverken vakelvorn,
ledløs, har rust pletter eller mangler hjul selvom den bruges året rundt.
Det synes jeg taler for sig selv.

Mvh.
Mette

Fra : Martin

Dato : 09-06-04 22:18

Hejsa
Mette Nylander Sørup wrote:
> Jeg tror, vi har en meget forskellige indstilling til tingene. Jeg

Det må vi da have.

> [...]
> efter en sæson tabte den hjulene. Det synes jeg rent ud sagt er spild
> af penge. Det er jo den rene køb-og-smid-ud mentalitet.

Jeg har nu endnu ikke observeret nogen af de problemer du nævner med min HN
grill.
Og den er da heller ikke just ny længere.

Ok, hvad siger det da ???
Hvilket sprog snakker en Weber på ?

Fra : Sp@cey

Dato : 10-06-04 09:47

> mentalitet. Vores weber "kører" nu på 3. sæson, den er hverken vakelvorn,
> ledløs, har rust pletter eller mangler hjul selvom den bruges året rundt.
> Det synes jeg taler for sig selv.

Nej det gør det jo egentlig ikke. Lad os snakke om det når den har kørt de
10 år som den bør kunne hvis dit postulat om at pris og kvalitet hænger
sammen holder vand.

--
Sp@cey

Fra : thomas andersen

Dato : 10-06-04 11:30

"Sp@cey" <nejtak til spam> wrote in message

> [...]
> 10 år som den bør kunne hvis dit postulat om at pris og kvalitet hænger

Jeg fik min i 30 års fødselsdagsgave det er nu 8 år siden, den står ude i al
slags vejr hele året uden overtræk, samme år jeg fik den tabte jeg låget så
emaljen blev skravet af på størrelse med en 5 krone, det er selvf. rustent
nu(og jeg har ikke behandlet det med noget), men kun der ingen andre steder
der er heller ikke noget der rustbobler i kanten, jeg gad nok vide om de
billige modeller kan holde til det ? Men det kan det da for det er jo de
samme materialer det er lavet af Ikke !! det er jo også derfor at en 10 år
gammel Lada ikke ruster mere end en 10 år gammel Mercedes IKKE, det var så
min sidste kommentar i denne omgang, da jeg er meget tilfreds med min WEBER
og håber også at dem der har en anden type er lige så tilfredse med deres.

Thomas

Fra : Inger Pedersen

Dato : 10-06-04 16:10

"Sp@cey" <nejtak til spam> skrev i en meddelelse

> Nej det gør det jo egentlig ikke. Lad os snakke om det når den har kørt de
> 10 år som den bør kunne hvis dit postulat om at pris og kvalitet hænger
> sammen holder vand.

Ok.
MIN Weber (såmænd købt, fordi det var den eneste kuglegrill - dengang) er
fra ca. 92, måske før.
Jeg forventer at kunne bruge den ca. 10 år mere.
Den har stået udendørs året rundt det meste af tiden.

Hilsen Inger

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-06-04 07:46

"Martin" <tmm@CUTtrutter.dk> wrote in message
> [...]
> (Forudsat at der benyttes samme mængde og evt fabrikat vaskepulver)
> Såeh, umiddelbart vil jeg mene nogle tusinde kr i indkøbspris...

En gang ja, men hvad med 2 gange om dagen 365 dage om året ?

Siger ham som har både Wasco og Weber

--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --

Fra : Jens Bruun

Dato : 10-06-04 20:45

"Martin" <tmm@CUTtrutter.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis jeg har en Wasco vaskemaskine og en fra Gaggenau, og foretog en
> test-vaskning af tøj der er lige meget beskidt (sjovt udtryk), så er jeg
> klar til at vædde næsten hvad det skal være på at tøjet bliver lige rent.

Det væddemål tager jeg gerne, hvis begge vaskemaskiner er 10 år gamle.

> Begge dele kan transportere mig fra punkt A til punkt B.

Også efter 10 år? Jeg savner endnu at se en 10 år gammel Lada, der ville
kunne gennemføre et syn.

> Aha, hvad er så KVALITETEN ved en Weber? Det mangler du endnu at svare på.

At den holder. I den tid, min Weber holder, skal du købe mindst 10 stk. af
den billige udgave. Så kan du jo selv regne lidt på, hvem der har gjort den
bedste handel om 10 år.

> Men istedet bruge 199,- på noget med akkurat samme funktionalitet.

Korrekt - samme funktionalitet det første år.

> [...]
grund
> bliver ubrugelig af uvisse årsager, kan man tænke: Nåja, hvad skidt. Og

Ja, og det kan du så også gøre året efter og året efter det og...

--
-Jens B.

Fra : [BitSeN]

Dato : 09-06-04 21:27

On Wed, 9 Jun 2004 21:48:42 +0200, "Martin" <tmm@CUTtrutter.dk> wrote:

> [...]
>overfor en Harald Nyborg kuglegrill med låg til 199,- ?
>Det er jo nok bare den måde folk vælger at "retfærdiggøre" spildet af penge

Lad nu bare os weber entusiaster være i fred, vi må vel selv om hvad
vi bruger vores penge til ?
I sidste ende er det vel en prioritering, så kan du/i forstå det eller
lade være - og ja, jeg havde godt et par tusinde i overskud og brugte
dem heldigvis på en weber platinum....

mvh
Brian

Fra : Hauge

Dato : 09-06-04 21:34

Hejsa
[BitSeN] wrote:
> Lad nu bare os weber entusiaster være i fred, vi må vel selv om hvad
> vi bruger vores penge til ?

Selvfølgelig må i da det, men i kan eller vil jo ikke svare på vores simple
spørgsmål: Hvad er det der gør den bedre end de billige?
Navnet, prisen, farven, størrelsen eller at man kan slukke kullene før de er
brændt ud?

> I sidste ende er det vel en prioritering, så kan du/i forstå det eller
> lade være -

Vi forstår det nok ganske finoz, men i forstår ikke det simple spørgsmål,
eller også er der ikke noget svar, som kan forstås af os andre.

/Hauge

Fra : [BitSeN]

Dato : 09-06-04 21:40

On Wed, 9 Jun 2004 22:33:48 +0200, "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk>
wrote:

> [...]
>spørgsmål: Hvad er det der gør den bedre end de billige?
>Navnet, prisen, farven, størrelsen eller at man kan slukke kullene før de er

Jamen det er da ikke sikkert den er bedre end andre kuglegrill, men
jeg synes i hvert fald ikke den er dårligere, og så har jeg jo ikke de
2000 kr. som jeg ikke ved hvad jeg skal bruge til

>Vi forstår det nok ganske finoz, men i forstår ikke det simple spørgsmål,
>eller også er der ikke noget svar, som kan forstås af os andre.

Der er sikkert ikke noget svar.... eller måske er det mode, hygge,
nysgerrighed, for mange penge what ever, det fede er at man ikke
behøver stå til regnskab for hvad man bruger sine penge til, f.eks.
kører jeg også i en bil til + 200.000, men jeg kunne gå/cykle ligeså
hurtigt på arbejde.

Fra : Hauge

Dato : 09-06-04 22:00

Hejsa
[BitSeN] wrote:
> .... det fede er at man ikke
> behøver stå til regnskab for hvad man bruger sine penge til, f.eks.
> kører jeg også i en bil til + 200.000, men jeg kunne gå/cykle ligeså
> hurtigt på arbejde.

Aha, så har det intet med madkvalitet at gøre, men om statussymbol, ligsom
den dyre bil.. Tak, det var faktisk også hvad jeg regnede med

/Hauge

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-04 08:26

On Wed, 9 Jun 2004 22:59:41 +0200, "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk>
wrote:

>Aha, så har det intet med madkvalitet at gøre, men om statussymbol, ligsom
>den dyre bil.. Tak, det var faktisk også hvad jeg regnede med

Gør ligesom mig der ikke har råd til statussymboler men gerne vil....
Jeg købte en ø57cm kuglegrill til 349 kr. og det vil jeg påstå virker
mindst ligeså godt som en Weber. Så købte jeg så et Weber overtræk til
90 kr. og når naboen så kommer og siger "Nå, man har nok fået Weber",
så kan man jo bare smile og sige, "ja man er vel med på noderne".

Hermed mit gratis bud på et billigt statussymbol

/Brian
Ps! Hvis naboen kommer mens du griller bør du ikke lægge overtrækken
på grillen mens den er varm!
--
http://www.brinch.it - Life of Brian
Hent Webgallery V3 her.

Fra : Sp@cey

Dato : 10-06-04 09:49

> Ps! Hvis naboen kommer mens du griller bør du ikke lægge overtrækken
> på grillen mens den er varm!

Nej så siger du bare at den er på værksted og at det er en låner...

--
Sp@cey

Fra : [BitSeN]

Dato : 10-06-04 12:00

wrote:

>Aha, så har det intet med madkvalitet at gøre, men om statussymbol, ligsom
>den dyre bil.. Tak, det var faktisk også hvad jeg regnede med

Hvis du vil tage det på den måde er det fint med mig, jeg har ingen
problemer med at have råd til at give +2000 for en grill, men jeg kan
også garantere at jeg skal have Voss komfur og AEG vaskemaskine i mit
nye hus, ikke Indesit (eller hvad det hedder ?) fra Haralds
Katalogmarked ! (selvom det måske er ligeså godt !)

Statussymbol eller glæde ved at arbejde med ordentlig værktøj, jeg er
bedøvende ligeglad, jeg er glad for min Weber grill.

mvh
Brian

Fra : Hauge

Dato : 10-06-04 15:44

Hejsa
[BitSeN] wrote:
> Hvis du vil tage det på den måde er det fint med mig, jeg har ingen
> problemer med at have råd til at give +2000 for en grill,

Så er du jo også typen der køber B&O, ikke på grund af kvaliteten, men fordi
naboerne vil glo efter dig.

> men jeg kan
> også garantere at jeg skal have Voss komfur og AEG vaskemaskine i mit
> nye hus, ikke Indesit (eller hvad det hedder ?) fra Haralds
> Katalogmarked ! (selvom det måske er ligeså godt !)

Jaeh, og reelt er lavet det samme sted.

> Statussymbol eller glæde ved at arbejde med ordentlig værktøj, jeg er
> bedøvende ligeglad, jeg er glad for min Weber grill.

Ordenligt værktøj, gør ikke resultatet til kvalitet, men brugeren af det. Og
en god bruger, kan sagtens få god kvalitet, ja enddog bedre, fra et dårligt
stykke værktøj, end et fjols på et stykke værktøj af god kvalitet..

Så den med kvaliteten holder ikke, men det gør den del med statussymbolet,
og fint nok, det er jo også det folk går mest op i, i dag.

/Hauge

Fra : [BitSeN]

Dato : 10-06-04 21:01

On Thu, 10 Jun 2004 16:44:23 +0200, "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk>
wrote:

>Så er du jo også typen der køber B&O, ikke på grund af kvaliteten, men fordi
>naboerne vil glo efter dig.

Nix, her i huset bruger vi Loewe, det er bedre (Desværre også
marginalt billigere - men så køber vi bare en weber grill, pengene
skal sgu bruges ellers ringer banken bare og spørger om de kan låne

>Jaeh, og reelt er lavet det samme sted.

Sikker ? for jeg ved det ikke, men de andre er meget gode og er ikke
produceret i Italien.

> [...]
>en god bruger, kan sagtens få god kvalitet, ja enddog bedre, fra et dårligt
>stykke værktøj, end et fjols på et stykke værktøj af god kvalitet..

Du ved meget ! Hvordan klarer en god bruger sig så med godt værktøj ?

>Så den med kvaliteten holder ikke, men det gør den del med statussymbolet,
>og fint nok, det er jo også det folk går mest op i, i dag.

Igen, tolk som du vil, jeg vil ikke undvære min Weber Platinum.

mvh
Brian

Fra : Hauge

Dato : 10-06-04 21:04

Hejsa
[BitSeN] wrote:
> Du ved meget ! Hvordan klarer en god bruger sig så med godt værktøj ?

Kan du læse ud af det jeg skrev før.

/Hauge

Fra : Monty

Dato : 09-06-04 23:02

Det ville du simpelthen være ude af stand til at kunne forstå. Men jeg
prøver alligevel.

Det drejer sig om estetik og velvære. Du tilhører sikkert "nøjeskulturen" og
lykkelig håber jeg du er .... men siden du hele tiden spørger til andres
begrundelser antager jeg at du ikke er overbevist om din egen.

Få dig nu et liv (og evt. en webergrill eller noget andet der kan bringe dig
lidt glæde)

mvh. René

Fra : Hauge

Dato : 10-06-04 15:48

Hejsa
Monty wrote:
> Det ville du simpelthen være ude af stand til at kunne forstå.

Eller også er du ikke i stand til at få andre end dig selv, til at forstå
det, da begrundelsen er latterlig.

> Men jeg
> prøver alligevel.

Glæder mig allerede.

> Det drejer sig om estetik og velvære.

Aha, en metalkugle.. Velvære.. Hmm.. Blærerøvseffekt, andet er det ikke..

> Du tilhører sikkert
> "nøjeskulturen" og lykkelig håber jeg du er ....

Ja jeg nøjes, da jeg har forstanden til at bruge "nøjes med tingene", jeg
behøver heller ikke blære mig over for naboen : "Se jeg har en Weeeeeber, er
jeg ikke dygtig?".

> men siden du hele
> tiden spørger til andres begrundelser antager jeg at du ikke er
> overbevist om din egen.

Jeg er ganske overbevist om min egen, men indtil nu, er der INGEN der har
kunnet overbevise mig om, at kvaliteten af røgmaden er bedre fra en Weber,
end fra en billig-een.

> Få dig nu et liv (og evt. en webergrill eller noget andet der kan
> bringe dig lidt glæde)

Jeg har netop et indholdsrigt liv, jeg behøver ikke blærerøvseffekten, som
jeg skrev før. Måske folk kunne lære af det.

Ja måske de kunne lære at klippe i det de svarer på, og svare UNDER, som de
fleste andre har lært. Det er jo ikke Jeopardy.

/Hauge

Fra : Monty

Dato : 10-06-04 16:24

snip
> Jeg har netop et indholdsrigt liv, jeg behøver ikke blærerøvseffekten, som
> jeg skrev før. Måske folk kunne lære af det.
snip

Ja, så indholdsrigt at du er nød til at råbe din fortvivelse ud på nettet
hver gang nogen investere i en webergrill.

Det er sgu på tide, at jeg pensionere min grill og investere i en weber -
jeg må løbe ciao bella

Fra : Hauge

Dato : 10-06-04 16:43

Hej
Monty wrote:
> Ja, så indholdsrigt at du er nød til at råbe din fortvivelse ud på
> nettet hver gang nogen investere i en webergrill.

Du er jo direkte dum..

> Det er sgu på tide, at jeg pensionere min grill og investere i en
> weber - jeg må løbe ciao bella

Og måske påsætte et par r'er i din tekst.

/Hauge

Fra : Monty

Dato : 11-06-04 00:14

> Du er jo direkte dum..

Nej, det må du ikke sige .. nu bliver jeg sgu ked af det ... du synes jeg er
dum
og du kan slet ikke li' min nye Weber grill .. hvad skal jeg dog gøre ?

Hahaha, Hauge du er topunderholding - kunne man overtale dig til at poste
lidt mere ?

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 10-06-04 20:11

> Aha, en metalkugle.. Velvære.. Hmm.. Blærerøvseffekt, andet er det ikke..

Nu er der faktisk en hel del, der ligefrem reagerer som dig - så der er ikke
den mindste garanti for at man kan blære sig med en Weber. Man kan kun blære
sig med den, hvis den bliver beundret af folk, der synes det er blæret.....

Der er lige så stor - hvis ikke større! - risiko for kritik, misundelse,
manglende forståelse for købet etc.

> [...]
> behøver heller ikke blære mig over for naboen : "Se jeg har en Weeeeeber,

Et eller andet sted MÅ du jo føle, at det er noget særligt at have en Weber
*LOL*

Jeg ejer ikke en af slagsen - blandt andet fordi jeg ikke bryder mig om
designet - så JEG har slet ikke tænkt den tanke, at naboen kunne forestille
sig, at jeg ville falde på røven over hans grillmonstrum.

Men DU tror af en eller anden grund, at naboen blærer sig. Og det er
interessant!

Din reaktion minder mig om dengang min 6-7 årige datter for første gang i
sit liv så en dværg og skulle have forklaret, hvorfor han var så lille og
alligevel så voksen ud.

Hun fik forklaringen og udbrød så småforarget: "Hmmm.... men det skal han nu
ikke gå og prale med!"

Og hun mente det faktisk helt seriøst.... fordi hendes opfattelse jo netop
var, at han VAR noget meget særligt og imponerende. Mente hun ikke det,
ville hun ikke overhovedet have tænkt på, at der kunne være en
blærerøvseffekt forbundet med at være som ham......

Så hvad er det, der får DIG til at tale om blærerøvseffekt når du ser en
Weber - mens JEG (stiltiende) undrer mig over, at folk vil have noget så
grimt til at stå i haven? *GGGG* Jeg kunne end ikke drømme om at tro, at
folk vil blære sig med noget så grimt.

> Jeg er ganske overbevist om min egen, men indtil nu, er der INGEN der har
> kunnet overbevise mig om, at kvaliteten af røgmaden er bedre fra en Weber,
> end fra en billig-een.

Det er den næppe heller. SKAL den da være det?
Jeg tror bøffen og pølsen er helt ligeglad med mærket. Men jeg vil nu
alligevel IKKE have en weber i haven....

> Jeg har netop et indholdsrigt liv, jeg behøver ikke blærerøvseffekten, som
> jeg skrev før. Måske folk kunne lære af det.

Hvis du IKKE så noget blæret i en Weber, ville du ikke få den tanke, at der
kan være tale om blærerøvseffekt. *S*

Jeg fandt i øvrigt i dag en brochure fra Weber om at lave dessert på en
kuglegrill. De så ret spændende ud mange af dem, så jeg snuppede en med
hjem. De desserter smager sikkert lige godt uanset de laves på den ene eller
anden grill. Den kan nok findes hos en weberforhandler.

Mvh. Lisbeth

Fra : Martin

Dato : 10-06-04 20:44

Hejsa
Lisbeth Jacobsen wrote:
> Det er den næppe heller. SKAL den da være det?
> Jeg tror bøffen og pølsen er helt ligeglad med mærket. Men jeg vil nu
> alligevel IKKE have en weber i haven....

Spørgsmålet, fra min egen side i hvert fald, var heller ikke om den var
bedre/dårligere eller noget som helst end en hvilken son helst anden
kuglegrill.
Mit spørgsmål gik på hvad det var ved en Weber kuglegrill der kunne
retfærdiggøre den enorme prisforskel til en Harald Nyborg til 199,-.

> Hvis du IKKE så noget blæret i en Weber, ville du ikke få den tanke,
> at der kan være tale om blærerøvseffekt. *S*

Jeg synes absolut heller ikke der er noget blærerøvsagtigt over B&O. Men
alligevel oplever jeg at det er det eneste det går ud på.

Netop.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 10-06-04 21:20

> Mit spørgsmål gik på hvad det var ved en Weber kuglegrill der kunne
> retfærdiggøre den enorme prisforskel til en Harald Nyborg til 199,-.

Svaret er da afgivet af flere.....
Kvalitet og holdbarhed er det oplagte svar. Tror du dem ikke?
Nogle køber den vel også fordi de synes den er smart?

Og har man råd til det, man synes er bedst eller pænest, hvorfor i alverden
skulle man så ikke købe det?

Mvh. Lisbeth

Fra : Martin

Dato : 10-06-04 21:36

Hejsa
Lisbeth Jacobsen wrote:
> Svaret er da afgivet af flere.....
> Kvalitet og holdbarhed er det oplagte svar. Tror du dem ikke?
> Nogle køber den vel også fordi de synes den er smart?

Aha, men maden er vel stadig den samme?
Skal jeg vælge noget mad til 2000 kr eller noget til 200kr., som i øvrigt er
akkurat det samme.... Ja gæt så hvad både jeg og sikkert også du ville
vælge.

> Og har man råd til det, man synes er bedst eller pænest, hvorfor i
> alverden skulle man så ikke købe det?

B&O syndromet om igen ???

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 10-06-04 21:35

> [...]

er
> akkurat det samme.... Ja gæt så hvad både jeg og sikkert også du ville

Jeg har valgt en kuglegrill, der er DYRERE end Webers.

> B&O syndromet om igen ???

?

Mvh. Lisbeth

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-06-04 08:13

"Lisbeth Jacobsen" <KLIP_VÆK_lisbeth_jacobsen@hotmail.com> wrote in message
> "Martin" <tmm@CUTtrutter.dk> skrev i en meddelelse

> er
>
> Jeg har valgt en kuglegrill, der er DYRERE end Webers.

?

> ?

Problemet med B&O er at kvaliteten ikke er mange gange bedre selv om prisen
er mange gange højere.
Kvaliteten af Weber grillen har nok et bedre pris kvalitetsforhold.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 11-06-04 08:43

> Problemet med B&O er at kvaliteten ikke er mange gange bedre selv om
prisen
> er mange gange højere.

Kender godt argumentet.

Kvalitet - smag og næringsværdi - er vigtig for mig, når det gælder mad. Men
gælder det ting (!), jeg skal se på i længere tid end maden på en tallerken,
tæller udseende/stil/design meget højt.

Mvh. Lisbeth

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-06-04 09:03

> [...]
Men
> gælder det ting (!), jeg skal se på i længere tid end maden på en

Du har helt ret.

Hvad er det for en kuglegrill som er dyrere end en Weber ?

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 12-06-04 07:58

> Hvad er det for en kuglegrill som er dyrere end en Weber ?

Svaret kommer om lidt. Men først....

Jeg ved ikke, om min grill generelt er dyrere end Weber.
Og jeg ved ikke, om den er det i dag. Jeg har ikke tjek på priserne i dag.

Men den dag jeg købte grill - for et eller to år siden - var den tilsvarende
Weber (47 cm i diameter) dyrere end den kuglegrill jeg valgte.

Da min gode gamle Copco grill af støbejern med svingrist var blevet for
rusten (den holdt i over 10 år) skulle jeg have en ny. Den passede fint på
min lille terrasse, så jeg ville gerne have samme model igen..... Da jeg kom
ind i butikken gik det så op for mig, at det stort set var umuligt at få en
grill af den gammeldags type.

Det var gået hen over hovedet på mig, at man nu grillede i kugler. At det
ene mærke kuglegrill var mere "in" end det andet, vidste jeg derfor slet
intet om. Dengang var der ingen venner i min omgangskreds, der havde "en
weber" Det har så ændret sig radikalt siden *S*

Men altså.... i butikken stod der Weber og Dancook. Og godt nok skulle min
tegnebog bløde mere for Dancooks kuglegrill, men den var da bestemt og
langt, langt kønnere i mine øjne. Så den blev det på trods af en
prisforskel, som jeg ikke husker. Tror det handlede om et par hundrede
kroner faktisk.

Tror faktisk at weberen (One Touch Silver 47 cm) var på tilbud den dag (til
omkring 750 kr) mens Dancooks 1000 var til normal pris (995 kr. var det
vist). Der SKULLE købes grill den dag til en fest samme aften, så der var
ikke tid til at rende rundt og kigge på tilbud. Jeg valgte derfor at give
lidt mere end 200 kroner ekstra bare på grund af udseendet.

Skulle jeg købe grill i dag, ville valget nok falde på Eva Solos, som jeg
synes er kønnere end både Weber og Dancook. Men også rasende meget dyrere.
Om den er god, ved jeg ikke.

Om ikke så længe anskaffer jeg mig nok Dancooks bålsted, som jeg synes er
kanonflot. Regner med, at det skal indvies til Sankt Hans.

Mvh. Lisbeth

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-06-04 09:08

> [...]
> synes er kønnere end både Weber og Dancook. Men også rasende meget dyrere.

Mange tak for historien.
Jeg har lige været ind på www.evasolo.dk for at se den, ikke en jeg ville
købe.

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 09-06-04 20:43

gerne andre lækre desserter, der kan laves
> på grillen ?

Hej Lise

Jeg glemte lige en vigtig dessert for ostespiserne.

Et stykke flutes eller en bolle flækkes og smøres med sennep på den ene
halvdel, på den anden halvdel lægges favoritosten - her i huset er det
oftest en lækker gorgonzola. Derfter lægges herligheden på grillen til osten
er smeltet. Mums, det er godt .

Mvh.
Mette

Fra : Martin

Dato : 09-06-04 21:12

Hejsa
Mette Nylander Sørup wrote:
> [...]
> er det oftest en lækker gorgonzola. Derfter lægges herligheden på
> grillen til osten er smeltet. Mums, det er godt .

Det kan jeg også lave i min toastmaskine....

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 09-06-04 21:43

> Det kan jeg også lave i min toastmaskine....

Hej Martin

Meget muligt, men nu er grillen jo tændt!

Mvh.
Mette

Fra : Hauge

Dato : 09-06-04 22:00

Hejsa
Mette Nylander Sørup wrote:
> Meget muligt, men nu er grillen jo tændt!

Ja den til 199 kr. ;)

/Hauge

Fra : thomas andersen

Dato : 10-06-04 09:31

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote in message
> Hejsa
>
> Ja den til 199 kr. ;)

Hauge for fa....
hvad skal denne kommentar gøre godt for, vi ved jo at du ikke gider bruge
penge på en weber og det er fair nok, men kan du dog ikke holde dine
kommentarer for dig selv.
Thomas

Fra : Camain

Dato : 10-06-04 15:41

De opskrifter lyder lækre, glæder mig selv til at prøve..

Nu har jeg gennem de sidste 5 - 6 år brugt en almindelig firkantet kedlig
billiggrill og den er parat til udskiftning efter 1 sæson. Jeg har haft kig
på de kuglegrill de har ude hos Harald Nyborg og Jysk, men de ser mig noget
vakkelvorne ud, så jeg sparer pænt sammen til en Weber Platinum, det skader
jo heller ikke at producenten giver 10 års garanti, at der er masser af
spændende tilbehør, at der er et stort og entusiastisk forum af Weber ejere
der gerne deler deres erfaringer med andre..

Angående om Weber er bedre end andre, så synes jeg ikke den påstand har
været udråbt i denne tråd, men sådan er der jo så meget. Men til Hauge vil
jeg da klart foreslå at lave grillede rønnebær i den billige og udemærkede
kuglegrill, bare de ikke er for sure ;)

Go' sommer

Jesper

Fra : Hauge

Dato : 10-06-04 15:55

Hejsa
Camain wrote:
> Nu har jeg gennem de sidste 5 - 6 år brugt en almindelig firkantet
> kedlig billiggrill og den er parat til udskiftning efter 1 sæson.

Vil det sige at du har købt en ny hvert år, eller har du brugt 5-6 år på at
finde ud af at den skulle skiftes efter 1 år?

> Jeg
> har haft kig på de kuglegrill de har ude hos Harald Nyborg og Jysk,
> men de ser mig noget vakkelvorne ud,

Tror nu mest det er de folk der samler HN's grill det er galt med, for min
står sq ganske fint, uden at vakle.

> [...]
> garanti, at der er masser af spændende tilbehør, at der er et stort
> og entusiastisk forum af Weber ejere der gerne deler deres erfaringer

Som også kan bruges af os med en grill til 199 ;)

> Angående om Weber er bedre end andre, så synes jeg ikke den påstand
> har været udråbt i denne tråd, men sådan er der jo så meget.

Og jeg syntes ikke at kunne se, at du overhovedet har læst mine indlæg, og
da slet ikke forstået dem.
Jeg har IKKE udtalt mig om at en Weber skulle være dårlig, men om hvad der
skulle gøre den bedre end den til 199 kr., men det er der ikke nogen der har
kunnet svare på, udover at det er et statussymbol, og den kan holde 900 år.

> Men til
> Hauge vil jeg da klart foreslå at lave grillede rønnebær i den
> billige og udemærkede kuglegrill, bare de ikke er for sure ;)

Jeg vil forslå et kursus i at læse og forstå.
Beklager min tone, men når folk ikke fatter noget så simpelt som det jeg har
skrevet, så....

/Hauge

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-04 17:18

On Thu, 10 Jun 2004 16:55:11 +0200, "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk>
wrote:

> [...]
>
>Jeg vil forslå et kursus i at læse og forstå.
>Beklager min tone, men når folk ikke fatter noget så simpelt som det jeg har

HVAD FANDEN ER DET FOR EN WEBER BØRNEHAVE ???????

Der var en der efterlyste nogle opskrifter på diverse deserter til
hendes Webergrill , gi hende da nogle i stedet for alt det ÆVL...

Mvh. Ole ( som også har en weber , men ingen opskrifter på deserter,
desværre..)

Fra : Hauge

Dato : 10-06-04 17:26

Hejsa
Ole wrote:

> HVAD FANDEN ER DET FOR EN WEBER BØRNEHAVE ???????

Hvad fanden er det for en måde, hvorpå du selv skaber dig?
Klovn, fej for egen dør, før du fejer for andres.

> Der var en der efterlyste nogle opskrifter på diverse deserter til
> hendes Webergrill , gi hende da nogle i stedet for alt det ÆVL...

Skal du bestemme det? Du har selv tilsvinet tråden med endnu mere ævl, og er
altså ikke en paphat bedre selv.

/Hauge

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-04 18:37

On Thu, 10 Jun 2004 18:25:32 +0200, "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk>
wrote:

> [...]
>Klovn, fej for egen dør, før du fejer for andres.

>Skal du bestemme det? Du har selv tilsvinet tråden med endnu mere ævl, og er

Jeg kan kun grine af dig.
Jeg vil nærmest kalde dig gruppens KLOVN )
Kan du have det rigtig sjovt.

Ole

Fra : Hauge

Dato : 10-06-04 15:50

Hejsa
thomas andersen wrote:
> Hauge for fa....

Thomas for fa... Hvorfor holder du så ikke DINE væk, da den reelt kun er
100% støj.

> hvad skal denne kommentar gøre godt for, vi ved jo at du ikke gider
> bruge penge på en weber og det er fair nok, men kan du dog ikke holde
> dine kommentarer for dig selv.

Er det din gruppe? Nej vel, jeg skriver det jeg mener, det gør du jo også,
ikke?
Hvis du forstod hvad der blev skrevet, så stod der jo, at man sagtens kan
lave samme kvalitet mad i en pap-grill, men nej, storsnuderne SKAL have en
Weber, det har naboen, og alle de andre..

/Hauge

Fra : Monty

Dato : 10-06-04 16:28

snip
> [...]
> lave samme kvalitet mad i en pap-grill, men nej, storsnuderne SKAL have en
> Weber, det har naboen, og alle de andre..

Hold nu kæft Hauge, du mener jo ikke noget .. .du er bare misundelig !

Køb dig en weber og bliv glad igen ... (jeg går ud fra at du engang har
været det)

Fra : Nette

Dato : 10-06-04 20:22

"Martin" skrev
> Det kan jeg også lave i min toastmaskine....

Sikkert! Men det er jo ikke en Weber!!

Nette

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 09-06-04 20:40

gerne andre lækre desserter, der kan laves
> på grillen ?

Hej Lise

Her hjemme følger der tit en dessert efter kødretterne på grillen. Det kunne
f.eks være:

Ananas i passende stykker ( i en foliebakke over direkte varme) drysset med
rørsukker, rom og vanilie serveret med is eller vaniliecreme.

Frugtpakker på grillen - det kunne være banan, bålbær, honingmelon, nektarin
etc. drysset med rørsukker eller akaciehoning. Gerne med råcreme,
vaniliecreme eller is.

Æbler i tern i en foliebakke drysset med rørsukker, kanel og vaniliekorn -
grilles over direkte varme med før nævnte tilbehør.

Dette var bare et par hurtige bud. Brug din fantasi, der er masser af
muligheder.

Mvh.
Mette

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 10-06-04 16:38

Jeg har lidt svært ved at se hvor gamle folk er i den her gruppe da der
faktisk kun er to der svarer på LK´s spørgsmål og alle andre bare
mundhugges.
Jer der vil købe den billige, køb den og jer der vil købe den dyre, køb den.
Og til dig LK, her er et link til lidt desserter på grillen
http://www.webergrill.dk/weber2/main/DESSERT.htm

Hilsen Linda

Fra : Nette

Dato : 10-06-04 20:32

"LK" skrev i

- og evt gerne andre lækre desserter, der kan laves
> på grillen ?

Jeps, men pga. trådens drejning vil jeg dog lige for en god ordens skyld
nævne, at jeg aldrig har lavet det på en WEBER, men kun på en bål og på en
BILLIG kuglegrill fra ALTA til 149,-...*G*

Et stykke sølvpapir bredes ud. Skræl en banan og læg skrælden på
sølvpapiret. Bananen flækkes og lægges i skrælden. Som fyld i revnen hælder
man lidt brun farin, chokoladestykker og rosiner i. Skrælden foldes helt om
bananen og sølvpapiret foldes godt omkring, og pakken steges på grillen.
Pakken kommes på en tallerken, åbnes og et par kugler vanilleis/soft
ice/flødeskum alt efter eget valg kommes på. Serveres varm.
Bananskrælden er god til at holde på det hele og gør at bananen ikke bliver
ristet for meget.

Har du forresten prøvet chili/choko majs på grillen?
Smør, hakket chili og kakaopulver blandes og smøres på majs, som har lagt i
blød i koldt vand i 1½ time. Derefter pakkes de i staniol og kommes på
grillen. MUMS!!!

Nette

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 11-06-04 08:01

> [...]
> Smør, hakket chili og kakaopulver blandes og smøres på majs, som har lagt
> blød i koldt vand i 1½ time. Derefter pakkes de i staniol og kommes på

Hmm.... det lød lækkert. Den opskrift skal arkiveres til en senere
lejlighed. Tak for opskriften.

Mvh.
Mette