Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Fradrag af renter
Fra : Kaj Nielsen

Dato : 09-06-04 13:16

Måske forkert NG men så må i bære over med undertegnet!!!!!!!!!

A har et lån i sin bank på 100000,00 til en rente på 8 % pa. Afdraget
er kr 1700,00 pr mdr og beløbet overføres fra As konto d. 1 i hver
mdr. A får pga. sygdom en lønnedgang på over 50 % og skriver derfor
til banken og får lov til at undlade at betale afdrag i 1 år mod at
betale den mdr renteudgift på kr 600,00 mod at afdrag på lånet
"nulstilles i det år"
Efter at have betalt kr 600,00 pr mdr fra oktober 2002 i rente opdager
A i jan 2003 iforbindelse med udsendelse af årsopgørelse at banken har
overført hele beløbet på kr 1700,00 til lånet og beløbet er overført
således at der er lavet et overtræk på A konto til at dække afdraget.
Nu betaler A ikke bare de 8 % i rente som lånet lød på men med
overtræksrenter er rentesatsen nu over 25 %.
A gør i brev banken opmærksom på dette men hører ikke fra banken
hvorefter A stopper sine betalinger til banken.
Nu betaler A ikke sin lån og renteudgifter men banken indberetter
rente udgiften til Told og Skat og A for fradrag for de renetudgifter
han ikke har haft.
Hvis nu A får handlet af med banken på et tidspunkt så står Told og
Skat nok klar med et efterbetaling af de fratrukne renter( som A ikke
har betalt)
SPØRGSMÅLET:
Kan A ikke blive fri for at de rente udgifter banken indberetter
bliver påført selvangivelsen og således ikke bliver trukket fra inden
A har en afklaring?

kni

Fra : ole holte

Dato : 09-06-04 16:23

"Kaj Nielsen" <kajnielsen1959@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> SPØRGSMÅLET:
> Kan A ikke blive fri for at de rente udgifter banken indberetter
> bliver påført selvangivelsen og således ikke bliver trukket fra inden
> A har en afklaring?

A retter bare selv sin selvangivelse via nettet ToldSkat tastselv !!!!
Så skal skattefar nok bede om dokumentation senere, men inden 1.7 næste år, ellers er det
forældet.

Fra : Michael Sørensen

Dato : 09-06-04 19:38

"ole holte" <ole@holte.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> >
> A retter bare selv sin selvangivelse via nettet ToldSkat tastselv !!!!
> Så skal skattefar nok bede om dokumentation senere, men inden 1.7 næste

Told&Skat kan sagtens gå flere år tilbage før det er forældet.

Fra : Morten Fix

Dato : 10-06-04 00:05

"Michael Sørensen" <webmaster_m-s@stofanet.DANMARK.> wrote in message

> "ole holte" <ole@holte.dk> skrev i en meddelelse

> år, ellers er det

> Told&Skat kan sagtens gå flere år tilbage før det er forældet.

Den nuværende regering havde da snakket om (lovet/proklameret) at
forældningsfristen (kun for T&S overfor private) skulle ned på 1 år.
Det er dog noget tid siden, og jeg er faktisk ikke klar over om det er
blevet vedtaget ved lov?

-Morten Fix

Fra : Peder Porse

Dato : 11-06-04 19:36

Det er kommunen, ikke ToldSkat, der er ligningsmyndighed!!
pp