Grafikkort med god tv-out
Fra : Jonas Jalling

Dato : 09-06-04 13:09

Hej,

Jeg søger et billigt grafikkort med god tv-out. Det skal bruges i en pvr og
skal være understøttet af linux.
Nogen forslag?

Jonas Jalling

Fra : Tomasz

Dato : 09-06-04 21:07

"Jonas Jalling" <jonas@jalling.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg søger et billigt grafikkort med god tv-out. Det skal bruges i en pvr
og
> skal være understøttet af linux.
> Nogen forslag?

Hej
Måske Matrox Parhelia ?

Hilsner
Tomasz

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 10-06-04 09:19

> Jeg søger et billigt grafikkort med god tv-out. Det skal bruges i en pvr
og
> skal være understøttet af linux.
> Nogen forslag?

Jeg vil godt fraråde Radeon 7000 og 7200 i den forbindelse.
Jeg har købt et GForce4 MX440, da det blev anbefalet mange steder (bl.a har
det "videooverlaybuffer" og mulighed for overscan så man kan få billedet
helt ud til kanten af fjensynet), men jeg har endnu ikke fået TV-out til at
virke under Linux.

Men sørg for at Grafikkortet har en "videooverlaybuffer". Derved skalerer
videokortet selv videobilledet, så det passer til det output hvor det tror
man har noget tilsluttet. Ellers vil din processor bruge en masse tid på at
skalere fra 576 linier til 600 eller 800 linier og derefter vil skærmkortet
massakrere billedet ved at smide en del af linierne væk.

Niels Dybdahl

Fra : Jakob M

Dato : 10-06-04 10:44

> [...]
> (bl.a har det "videooverlaybuffer" og mulighed for overscan så man
> kan få billedet helt ud til kanten af fjensynet),

Det kan man nu også med Radeon 8500 og nyere. Desuden er der masser af Linux
drivere, jeg har dog ikke selv prøvet dem.
Personligt har jed gode erfaringer med TVout på både Radeon 8500 og 9600Pro
dog under Windows.

Mvh
Jakob