Frokostrestaurant, Kbh.
Fra : -V-

Dato : 09-06-04 12:36

Min søster bliver student i næste uge, og i den forbindelse har vores
forældre i ren lettelse inviteret familien ud til frokost.
Jeg har fået til opgave at finde det helt rigtige sted.
Hvad angår middagsrestauranter er jeg sædvanligvis normalt velinformeret,
men når det gælder frokostrestauranter er jeg anderledes blank.

Vi leder efter et sted i indre København, dvs. brokvarterene og Frb., som
serverer fra omkring kl. 12.
Prisen er underordnet.
Det skal være høj kvalitet, så min søster ikke bliver skuffet i forhold til
hendes brors madlavning....( )

Lumskebugten, Langelinie Pavillonen og Noma har været oppe til overvejelse,
men jeg hører gerne andre forslag og *personlige* erfaringer med
restauranter, som falder indenfor de forholdsvis beskedne krav.

På forhånd mange tak.

-V-

Fra : mcloud

Dato : 09-06-04 14:16

Hej
Københavns bedste frokostrest. hedder Lindevangskroen og ligger på
Frederiksberg på Peter Bangs vej

--
mvh. Kim Rasmussen
www.leChef.dk

Fra : -V-

Dato : 09-06-04 14:43

mcloud wrote:
> Københavns bedste frokostrest. hedder Lindevangskroen og ligger på
> Frederiksberg på Peter Bangs vej

Mærkeligt.
Findes ikke på dgs.dk, aok.dk eller på en generel google.

Derimod er der noget der hedder Café Lindevang på PG. Ramms Allé, men jeg
synes ikke lige at det matcher ånden i min beskrivelse af krav?
Flæskesteg, hakkebøf med spejlæg, og bønner var ikke lige det jeg havde i
tankerne, da jeg nævnte Lumskebugten, Langelinie Pavillonen og Noma som
eksempler.

Anyways, tak for dit input.

-V-

Fra : Kasper Heftholm Kris~

Dato : 09-06-04 16:44

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message

> [...]
> serverer fra omkring kl. 12.
> Prisen er underordnet.
> Det skal være høj kvalitet, så min søster ikke bliver skuffet i forhold

Skal det være "klassisk" dansk frokost med smørrebrød, en lille lun ret og
den slags? I så fald kan jeg anbefale Cafe Toldboden (Amaliegade) og
Restaurant Sankt Annæ (Sankt Annæ Plads). Klassisk dansk frokost hvor næsten
alt er hjemmelavet.

Du kunne også være alternativ og invitere på dim sum i Royal Garden
(Dronningens Tværgade), det får man jo ikke hver dag. Det er også en herlig
social måde at spise på.

Kasper

Fra : -V-

Dato : 10-06-04 10:01

Kasper Heftholm Kristensen wrote:
> [...]
> (Amaliegade) og Restaurant Sankt Annæ (Sankt Annæ Plads). Klassisk
> dansk frokost hvor næsten alt er hjemmelavet.

Gode forslag, gode forslag - tak.
De er under overvejelse.

> Du kunne også være alternativ og invitere på dim sum i Royal Garden
> (Dronningens Tværgade), det får man jo ikke hver dag. Det er også en
> herlig social måde at spise på.

Nja, bedsteforældrene på hhv. 90 og 80 skal også synes at det er sjovt, og
de er ikke lige til den slags småtterier.

-V-

Fra : Inger Pedersen

Dato : 10-06-04 16:07

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nja, bedsteforældrene på hhv. 90 og 80 skal også synes at det er sjovt, og
> de er ikke lige til den slags småtterier.

Jamen hvad så med Ida Davidsen?

Hilsen Inger

Fra : -V-

Dato : 10-06-04 16:35

Inger Pedersen wrote:

> Jamen hvad så med Ida Davidsen?

Bestemt ikke noget dårligt bud, og har da også været inde i mine egne
overvejelser.

Da jeg foreslog det til den 18-årige søster, sagde hun "Er det ikke kun for
gamle mennesker og fede forretningsfolk?"

Så det blev hurtigt droppet igen....

-V-

(som hverken er fed eller gammel, men som unægteligt følt sig lidt ældre
efter dén kommentar)

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 10-06-04 21:53

[-V- | Thu, 10 Jun 2004 17:35:21 +0200]

>Da jeg foreslog det til den 18-årige søster, sagde hun "Er det ikke kun for
>gamle mennesker og fede forretningsfolk?"

Du burde faktisk slæbe din søster derind, så hun kunne indse at Ida Davidsen
med smørrebrød kan lave gastronomi, med både spænding og et potpouri af
smagsnuancer.

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : -V-

Dato : 11-06-04 11:33

Rene' Hjorth wrote:

> Du burde faktisk slæbe din søster derind, så hun kunne indse at Ida
> Davidsen med smørrebrød kan lave gastronomi, med både spænding og et
> potpouri af smagsnuancer.

In due time.
Hun vil absolut ikke værdsætte det pt.

Det er på den anden side en god undskyldning for selv at nyde et par
stykker.
"Kan du ikke spise op, lille skat? Nej, men det var da sørme ærgeligt - jeg
tror liiiige at jeg har plads på min egen tallerken...."

-V-

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 10-06-04 01:34

-V- skrev:

> [...]
> overvejelse, men jeg hører gerne andre forslag og *personlige* erfaringer
> med restauranter, som falder indenfor de forholdsvis beskedne krav.

Le Saint Jacques kan anbefales:
http://www.danielletz.com/HTML/daniel_letz_lesaintjacques.html

--
Niels Elgaard Larsen
http://www.agol.dk/elgaard

Fra : -V-

Dato : 10-06-04 10:00

Niels Elgaard Larsen wrote:

> Le Saint Jacques kan anbefales:
> http://www.danielletz.com/HTML/daniel_letz_lesaintjacques.html

Glimrende forslag, men der har vi været et par gange eller tre.

Husker med fryd en grillet rokkevinge med auberginemos.

-V-

Fra : mansen

Dato : 10-06-04 21:35

> [...]
>

> På forhånd mange tak.
>

> Der er også den der hedder cafe sorgenfri,det er ganske godt
at spise der
mansen

Fra : -V-

Dato : 16-06-04 22:55

-V- wrote:
> [...]
> forældre i ren lettelse inviteret familien ud til frokost.
>
> Lumskebugten, Langelinie Pavillonen og Noma har været oppe til

Det endte med Langelinie Pavillonen, og det var ikke nogen stor succes.

Stedet er et meget, meget stort lokale, som mangler selv den mest banale
hygge.
Udsigten ud over vandet er nydelig, og indretningen er klassisk uden at være
kitchet.

Ved ankomsten blev der serveret et kedeligt, non-hjemmebag brød og et glas
total anonym hvidvin, som jeg ikke besværede mig med at huske navnet på.
Forretten bestod af laksetatar serveret på friseesalat og med en
sennepsdressing, som fuldstændigt overskyggede den fine laksesmag.

Hovedretten var perlehøne, lagt på et leje af friske, sauterede bønner og
minikarotter, med en kraftig sauce til.
Nydeligt, velsmagende og veltillavet. Desværre også ret ukarakteristisk og
ikke noget, som jeg ikke selv ville kunne lave.

Desserten var det bedste: Syltet og derefter grillet ananas, med en hvid
chokoladeis og vaniliesauce til.

Overordnet: Ikke nogen stor oplevelse.

-V-

Fra : Mrs Krabappel

Dato : 17-06-04 11:35

Hm, kedelig oplevelse, jeg er enig med at lokalet ligner et forsamlingshus
men jeg fandt - eller bedre, fik henvist - et hyggelig krog hvor vi begge
sad over for havet.
Jeg skal sige at udsigtet er ikke just romatisk.... men det var en flot
solskinsdag.
Jeg fik en lækker bouillabaisse, et fisk hovedret, og en lækker "arme
ridder" (det franske navn var finere) med Calvados. Vinen var udmærket (en
fransk Chardonnay, eller Chablis, du ved, et eller andet mainstream
Min "date" fik istedet en kolossal portion hjemmelavet is, sorbet og
frugter.

Ikke den store feinsmecker oplevelse men jeg husker især bouillabasse som
meget lækker, lavet med fiskefond og frisk fisk og skaldyr. Jeg vil gerne
tage tilbage - bl.a. fordi man kan spadsere udenfor bagefter!

Sandra