Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Xpat freelance needs bank where he can get~
Fra : XPat

Dato : 09-06-04 08:49

Hej
First, I am happy for recommendations for more appropriate forums
(English or Danish) to ask this question!

I am an XPat working on a Danish freelance contract.
Can somebody please recommend a Danish bank where I can get a
Visa/Mastercard/Dankort relatively fast an easy?
I expect some form of deposit, of course.

I talked to Jyske, and it sounded quite difficult. They would
only give me a card which I could use at their own cash-machines!

If I cant have Visa/Maestro/Dankort, I would prefer a bank where
I can get EC/Maestro and/or something I can use in shops,
petrol-stations, most cash-machines etc.

(I can read Danish)
Thanks
Manu

Fra : Knud Berggreen

Dato : 10-06-04 20:28

On 9 Jun 2004 00:48:50 -0700, kdktkbqyqnbdw@mailinator.com (XPat)
wrote:

>If I cant have Visa/Maestro/Dankort, I would prefer a bank where
>I can get EC/Maestro and/or something I can use in shops,
>petrol-stations, most cash-machines etc.

Problemet med de kort er, at der ikke er on-line kontrol for om der er
dækning for dit køb. Det betyder at du meget hurtigt kan købe for
mange penge på kortet selv om du ikke har nogen penge på kontoen, og
derfor finder du nok ikke nogen bank der vil give dig et sådan kort
før de har kendt dig i længere tid.

/Knud

Fra : XPat

Dato : 12-06-04 10:40

Knud Berggreen <knud@berggreen-dk.invalid> wrote in message news:<ncdhc0dl0nfmh2c0o5k19ui87to56gt98n@4ax.com>...

> Problemet med de kort er, at der ikke er on-line kontrol for om der er
> dækning for dit køb. Det betyder at du meget hurtigt kan købe for
> mange penge på kortet selv om du ikke har nogen penge på kontoen, og
It seems in some countries Maestro is easier to get than Visa, in some
more difficult. I think there are spending-limits working, probably
better than with Visa.

Are there any credit-cards that are easy to get? Like those connected
to frequent flyer programs?

It seems Denmark is a bit peculiar in not having a national
card-system which everyone can get...

Takk
Manu

Fra : Knud Berggreen

Dato : 12-06-04 20:49

On 12 Jun 2004 02:40:05 -0700, kdktkbqyqnbdw@mailinator.com (XPat)
wrote:

> [...]
>better than with Visa.
>
>Are there any credit-cards that are easy to get? Like those connected

Måske Diners? Diners er så vidt jeg ved ikke knyttet til bank-sektoren
i Danmark.

>It seems Denmark is a bit peculiar in not having a national
>card-system which everyone can get...

Jamen Dankort er da et meget udbredt nationalt kortsystem. Men der er
ikke on-line kontrol på beløbet så derfor foretages der en
kreditvurdering.

/Knud

Fra : XPat

Dato : 13-06-04 14:47

Knud Berggreen <knud@berggreen-dk.invalid> wrote in message news:<mdnmc0lt4l508odvu5k780igocbao95cl9@4ax.com>...

> Måske Diners? Diners er så vidt jeg ved ikke knyttet til bank-sektoren
> i Danmark.
Diners isn't so useful, is it? The main thing is to be able to shop
online, and to get my money or pay with them in Euroland.

Offers for cards connected to Frequent flyers programs are quite
common, for both Mastercard and Visa, and also American Express.

Manu

Fra : Jonathan Stein

Dato : 12-06-04 22:44

XPat wrote:

> It seems Denmark is a bit peculiar in not having a national
> card-system which everyone can get...

Vi fik jo Dankortet ret tidligt - men uden saldo-kontrol. Det burde
være muligt at få et VISA Electron kort, som netop har saldo-kontrol.

Du kan evt. prøve at kontakte Danske Bank, DTU afdeling - de er vandt
til at hjælpe udenlandske forskere og studerende.
http://www.danskebank.dk/Link/dtu

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.