Sandwich grill ?
Fra : Gerner

Dato : 08-06-04 17:30

Jeg har den smørrebrødsgrill som vises på billedet.:
http://www.oliko.se/popup/0361.htm

Nogen som har opskrifter eller måske den originale opskriftbog ?

--
Gerner
1311WU/6242hrs

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 08-06-04 18:18

On Tue, 08 Jun 2004 18:30:16 +0200, Gerner <nospamadres@postkasse.org>
wrote:

>Jeg har den smørrebrødsgrill som vises på billedet.:
>http://www.oliko.se/popup/0361.htm

Det ligner en manuel udgave af en sandwichtoaster

>Nogen som har opskrifter eller måske den originale opskriftbog ?

Varme ostebrød med kalkunbryst:
http://food4u.dk/opskrift/default.asp?id=2792

KS

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 08-06-04 18:21

Undskyld, det kan godt være jeg spørger dumt, men er det ikke bare et toast
jern til kogepladen ? du ved lige som dem man kan få til stikkontakten
udformet som hunde, køer eller andet? Hvori man laver toast, dem med skinke
og ost ?

MVh
Kasper malmberg

Fra : Gerner

Dato : 09-06-04 00:41

On Tue, 8 Jun 2004 19:21:06 +0200, "Kasper Malmberg" <krytonHEST@tiscali.dk>
wrote in dk.kultur.mad+drikke:

> [...]
>udformet som hunde, køer eller andet? Hvori man laver toast, dem med skinke

Begge modeller har været i omløb i lang tid. Jeg mener de elektriske startede
med at have riller men nogle har i dag den udformning som på billedet.
Nu kan jeg ikke lide smeltet eller varm ost så jeg har ikke fået en cowboy
toast. Så har du nogle opskrifter ? Undgå oste fyldet.

Man kan forresten også bruge et vaffeljern, både den manuelle og den elektriske
model til at grille sandwich i.

--
Gerner
1313WU/6250hrs

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 09-06-04 18:06

>Så har du nogle opskrifter ? Undgå oste fyldet.

Jeg kan huske en toast vi lavede meget i min gymnasie tid, det var med
leverpostej og ketchup. mmm..

hvad med skinke, ananas, oregano og tomatsovs.

eller, skinke, sennep og asparges..

Hvad der er rigtig godt er at smøre brødet med smør på ydersiden, så bliver
det lækkert og sprødt.

Og lige en til sidst, (har ikke selv prøvet den) nutella og banan.

MVH
Kasper Malmberg