Det der med RealPlayer ...
Fra : Martin Petersen

Dato : 08-06-04 16:04

Jeg ved at det har været nævnt her før, men hvad er der at sige om
følgende problem:

På en hjemmeside ligger der lyd-eksempler man kan klikke på.
Når man klikker, åbner min "RealOne Player", men siger straks at en
"update is required", hvorpå den leder efter denne update, men ikke
finder den. Og så kan .ram-filen ikke spilles.

Så nu jubler jeg jo hvis sådan en lydfil også kan spilles i Windows
Media Player, hviilket jo principielt er en træls ting at juble over.

Er der bare ikke noget at gøre, eller er det fordi man skal købe en
RealPlayer Pro eller hvad det nu hedder?

v.h
Martin

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 08-06-04 17:24

Martin Petersen <xmartinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> [...]
> "update is required", hvorpå den leder efter denne update, men ikke
> finder den. Og så kan .ram-filen ikke spilles.
Er det i OS X?

> Så nu jubler jeg jo hvis sådan en lydfil også kan spilles i Windows
> Media Player, hviilket jo principielt er en træls ting at juble over.
ja...

> Er der bare ikke noget at gøre, eller er det fordi man skal købe en
> RealPlayer Pro eller hvad det nu hedder?
Det skulle ikke være nødvendigt.

Har du en url, så vi andre kan teste det?

Fra : Martin Petersen

Dato : 08-06-04 18:25

Jens Rasmussen <no@way.dk> wrote:

> Er det i OS X?

Ja, 10.3.4

> ja...

> Det skulle ikke være nødvendigt.
>
> Har du en url, så vi andre kan teste det?

http://www.hollowear.com/gallery/sapmi-music.html

Men igennem den sidste tid synes jeg det er sket flere steder; jeg har
bare ikke taget mig så meget af det, fordi man tit kan vælge mellerm
Windows MediaPlayer og Real One.

Jeg har RealOne Player, version 9.0, build 9.0.0.297 - og bagved står
der "Mac OS X 10.3.4" hvilket jo er den jeg har.

Interessant hvad den "siger" hos dig!

v.h
Martin

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 09-06-04 10:47

Martin Petersen <xmartinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> http://www.hollowear.com/gallery/sapmi-music.html
Første 'øre-'link stoppede i 1. omgang, men hentede så noget
Dolby-codec-halløj, hvorefter RP forbandt igen og begyndte at spille.
[Ingen rar oplevelse, i øvrigt - smag og behag]

2. øre virker fint;
3. øre kan ikke finde serveren.

Men altså: Jeg kan ikke spore nogen RP-problemer.

vh Jens

Fra : Martin Petersen

Dato : 09-06-04 12:01

> [...]

> Dolby-codec-halløj, hvorefter RP forbandt igen og begyndte at spille.
> [Ingen rar oplevelse, i øvrigt - smag og behag]

Tak for hjælpen.

Problemet er nok at jeg eller min version af RP ikke kan finde ud af at
hente det som din åbenbarn kunne finde ud af.
Mit "3. øre" kan heller ikke finde serveren.

Nej, joik er ikke umiddelbart noget man associerer med vellyd. Men en
vis urkraft er der dog i det ...

Martin

Fra : Martin Petersen

Dato : 09-06-04 08:41

> [...]

> "update is required", hvorpå den leder efter denne update, men ikke
> finder den. Og så kan .ram-filen ikke spilles.

Tilføjelse:
Det er når man skal spille "streaming" at det går galt. Når browseren
downloader en .rm fil, kan RealPlayer godt spille den.
Martin