Har 3 taget stoffer?
Fra : Anonymous me

Dato : 08-06-04 14:19

Efter nu at have ventet månedsvis (hvor 3 blev ved med "næste uge er den
her" igen og igen) på 3's introduktion af den nye Sony Ericsson Z1010 er den
her endelig!

Jeg har ventet med spænding på denne telefon, da den simpelthen er for
lækker. Jeg tænkte: "Hvis 3 sælger den til en ordentlig pris, så hopper jeg
sgu' også med på 3 vognen, på trods af at de ikke engang har
bredbåndsdækning hvor jeg bor!"
Jeg tror ligefrem af 3 kunne kapre rigtig mange kunder med denne telefon til
den rette pris!

Desværre må jeg konstatere at 3 har valgt at tage kr. 4.899,- (læs:
firetusindeottehundredenioghalvfems!) for denne mobil MED
"abonnementsbinding". I "løs vægt" vil de have kr. 5.999,- for dem.

Er de da FULDSTÆNDIG fra forstanden derinde?

Umiddelbart vil jeg påstå at deres NEC e616 funktionalitetsmæssigt tilbyder
det samme (mere eller mindre) - og de vælger da også at sælge den i "løs
vægt" til kr. 4.999,- (altså kr. 1.000,- mindre en Sony Ericsson'en) - men
til gengæld kan du få den til kr. 999,- eller kr. 1.499,- alt efter hvilket
abonnement du vælger! Ingen tvivl om at Sony Ericsson'en er en mere lækker
telefon - men SÅ er den heller ikke mere lækker!

Jeg fatter simpelthen ikke 3's strategi i denne sag? De hyper telefonen i
månedsvis - og lancerer den så til en pris der mere eller mindre gør den
usælgelig for størsteparten af den kundemasse de gerne vil have fat i???

Anyways... bare et surt opstød - skuffet - og holder mig fortsat til de
vante udbydere.

Cheers
Rolighed

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-04 19:30

> Anyways... bare et surt opstød - skuffet - og holder mig fortsat til de
> vante udbydere.

Mange der vælger 3 gør det f.eks. i forbindelse med erhverv hvor
funktionalitet kommer før pris.

Desuden tror jeg de får mere ud af at hype den, og sælge til en høj pris,
men ikke nær så mange, som de havde fået ved at hype, og sælge flere til en
lavere pris. Folk forventer meget pga. hypen, og køber derfor.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 08-06-04 20:46

"Jeppe Vestergaard" <Jeppe hos dailyrush.dk> wrote in message

> Mange der vælger 3 gør det f.eks. i forbindelse med erhverv hvor
> funktionalitet kommer før pris.

Derfor mit eksempel på at NEC'en tilbyder samme funktionaliteter til en
laaangt lavere pris. Altså et billigere valg for erhvervslivet. Alt andet
lige ved jeg da, at min arbejdsplads ikke ville vælge at købe X Sony
Ericsson'er frem for NEC'er udelukkende på grund af at konsulenterne synes
den er "lækrere". Eller har jeg virkelig overset en meget vigtig feature på
Z1010'eren?

> [...]
en
> lavere pris. Folk forventer meget pga. hypen, og køber derfor.

Hvis man kun ser på fortjeneste gange antal enheder er det da ikke heeeelt
umuligt at tallene ville falde ud til den høje pris' fordel (selvom jeg
tvivler). Jeg tror dog at fokus for 3 i øjeblikket ligger på at få
abonnenter?

Cheers
Rolighed

Fra : GrillBillerDK

Dato : 08-06-04 20:56

hvis du syntes at 4.8k penge er dyrt.. så skal du ikke se den pris på 3 og
sonyericssons hjemland.

Fra : Anonymous me

Dato : 09-06-04 09:59

"GrillBillerDK" <grillbiller@hotmail.com> wrote in message
> hvis du syntes at 4.8k penge er dyrt.. så skal du ikke se den pris på 3 og
> sonyericssons hjemland.

?

Show me, please.

Fra : L@rs K

Dato : 09-06-04 23:26

"Anonymous me" <me@anonymous.dk> skrev i en meddelelse

> Show me, please.

Kontantpris: 6795 Sekr.

Fra : Jes Jørgensen

Dato : 10-06-04 12:59

Jeg kan ikke andet end at give anonymous me ret i, at den top tjekkede
telefon ganske simpelt er prissat forkert af 3.

Grillbiller jeg kan ikke forstå at du henviser til SEs hjemland (Sverige!?)
for dér kan man da få fonen til en overkommelig pris måske ikke hos tre.se
men hos de to andre udbydere:

I Sverige kan man hos Tele2 købe den for 1.995 SEK svarende til 1.632,- dkr.
Jeg er opmærksom på en 18 måneders binding (135 SEK pr. måned) men til
gengæld får man gratis data trafik både på GPRS og 3G frem til nytår 2004 og
så skal man ikke betale for opkald til andre mobiler indenfor Tele2
organisationen. Læs mere:
http://www.comviq.se/abonnemang/blikund_3g-sonyericsson.phtml

Hos Tele2s konkurrent Telia kan man købe den for 3.395 SEK svarende til
2.778,- dkr, med en 12 måneders binding (90 SEK pr. måned). Læs mere:
http://www.telia.se/pw/privat/frame.do?mainFrame=/privat.do&BV_UseBVCookie=no

Se det er priser som 3 kunne lære noget af. Og ja jeg er selvfølgelig
opmærksom på den længere bindingsperiode, men hvor skulle jeg tage en Z1010
hen i DK? Det er bare om at få den over diskene til max 3.000 incl. moms så
skulle 3 nok få foretaget endnu et kvantespring mod den ½ mio. kunder.

Endelig må jeg nok desværre bare konstatere at rønnebærene er sure, hvis
ikke det var fordi jeg kun har 3000 til forbrug om måneden havde jeg handlet
den skide fon.

--
Jes

Fra : Michael Petersen

Dato : 09-06-04 21:06

Anonymous me <me@anonymous.dk> wrote:

[snip]

> [...]
> "abonnementsbinding". I "løs vægt" vil de have kr. 5.999,- for dem.
>
> Er de da FULDSTÆNDIG fra forstanden derinde?

Jeg har med samme længsel ventet på SE'er og er blevet lige så skuffet
over prisen - det er komplet skørt. Jeg har fundet et par steder på
nettet hvor folk, uafhængigt af hinanden, skriver at de har hørt at 3
efter aftale med SE ikke må give de voldsomme tilskud til telefonen som
vi ellers ser og at der stadig ikke er særlig mange styks produceret.

Hvis det er rigtigt kan vi jo håbe at vi inden for en overskuelig
fremtid (når nyhedsværdien daler) ser højere tilskud og rigeligt med
telefoner forlade fabrikken.

mvh, Michael

Fra : Søren Christensen

Dato : 11-06-04 15:10

3 har desværre ikke muligheden for at give det samme i tilskud på SE'eren
som på Nec'en... Derfor er Nec'en lang mere pengene værd.
Den har ligeså mange funktioner og kun lidt dårligere batteri tid med nyeste
software som alle NEC'er bliver solgt med nu...

Venligst

Fra : Michael Petersen

Dato : 11-06-04 15:37

Søren Christensen <Soren@webspeed.uk> wrote:

> [...]
> Den har ligeså mange funktioner og kun lidt dårligere batteri tid med nyeste
> software som alle NEC'er bliver solgt med nu...

Men hvorfor har de ikke det? Er det SE der bestemmer det eller? Og vil
det ændre sig senere.

Mvh, Michael

(Nec'en er ikke Mac-kompatibel hvilket er afgørende for mig)