Umotiveret genstart
Fra : Thomas

Dato : 08-06-04 10:49

På det seneste er min maskine begyndt på at genstarte umotiveret som om der
var strømudfald. Ramklodserne sidder ikke løst. Hvad kan være problemet?

Chiefttec PSU
P4 2,4

Hilsen
Thomas

Fra : Leony

Dato : 08-06-04 12:42

Thomas wrote:

> På det seneste er min maskine begyndt på at genstarte umotiveret som
> om der var strømudfald. Ramklodserne sidder ikke løst. Hvad kan være
> problemet?

Hvis du kører XP eller 2000, så slå automatisk genstart ved fejl fra.
Start -> Indstillinger -> Kontrolpanel -> System -> fanebladet
Avanceret -> tryk på Indstillinger i Start og genoprettelse -> fjern
hakket i Genstart automatisk.

Så skulle du gerne få en blå skærm med en fejlmeddelse på, som kan
bruges til yderligere fejlsøgning.
Du finder forklaringer om de kryptiske fejlmeddelser her:
http://www.aumha.org/kbestop.htm

Læg i øvrigt mærke til et evt mønster i genstarterne (kun i spil, IE
åbnes samtidig med at der ses film etc).

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Thomas

Dato : 08-06-04 14:53

Takker for svaret. Det vil jeg prøve.
Hilsen
Thomas

Fra : Thomas

Dato : 12-06-04 13:42

Jeg har fulgt dit råd, og man får ganske rigtigt en fejlmeddelelse. Forinden
havde jeg checket alle komponenter i kassen og sikret mig at kølingen var i
orden.

Fejlmeddelelsen skriver om en "symtdi.sys", dvs. liveopdate redirect fra
Symantec. Jeg søgte så lidt på nettet, og det viser sig at problemet ikke er
ukendt. Symantec er åbenbart ikke så skarpe til at undgå konflikter. En
løsning? Har den ikke endnu.

Fra : Leony

Dato : 13-06-04 14:01

"Thomas" <thomas@wunderfullspam.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har fulgt dit råd, og man får ganske rigtigt en fejlmeddelelse.

Du lyder som om du tvivlede

> Forinden havde jeg checket alle komponenter i kassen og sikret mig at
> kølingen var i orden.

God ide.

> [...]
> problemet ikke er ukendt. Symantec er åbenbart ikke så skarpe til at
> undgå konflikter. En løsning? Har den ikke endnu.

Denne tråd beskriver hvordan en har undgået problemet:
http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&threadm=58aamuks011tcgpb0mkbc3ngr2cmc71gj1%404ax.com&rnum=3&prev=/groups%3Fq%3Dsymtdi.sys%26hl%3Dda%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26selm%3D58aamuks011tcgpb0mkbc3ngr2cmc71gj1%25404ax.com%26rnum%3D3

Andre forslag har jeg desværre ikke lige pt.
Skriv til Symantec, men det har du sikkert selv overvejet.

Fra : Thomas

Dato : 13-06-04 20:50

Nix, jeg tvivlede ikke, men konstaterer blot at det var korrekt. Og det
viste sig at afsløre synderen. Takker endnu engang.

Jeg har søgt forskellige steder, men har en fornemmelse af at det (igen) er
en symantec opdatering der laver ged (27/5+). Derfor forventer jeg også
(snarere håber) på en snarlig opdatering, der løser problemet. Umiddelbart
tror jeg ikke en henvendelse til Symantec gør fra eller til, men jeg har dog
søgt i deres forums.

Midlertidig løsning:
Indtil videre har jeg slået al automatisk live opdate fra, og det virker
tilsyneladende.

Dit link er ok. Det beskriver samme problem i Norton 2002, men det skulle
være rettet i senere udgaver (sic).

Hilsen
Thomas