Hvis man ikke kommer hjem, hvad skal der s~
Fra : Jakob Munck

Dato : 08-06-04 06:09

Jeg rejser til efteråret til Tyrkiet, Syrien og Jordan. Forhåbentlig og
formentlig går alt godt, og jeg kommer hjem til planlagt tid ca. en måned
efter afrejse. Men - teoretisk set - kan man jo blive kidnappet, eller der
kan ske en et eller andet ondt, som gør at man ikke kommer hjem til planlagt
tid. Hvad så? Jeg har et hus, jeg skal betale div. regninger, jeg har
planlagt møder etc.

Hvis nu man - mod sin vilje - først kommer hjem to måneder senere end
planlagt, og hvis man ikke er i stand til at meddele dette til ens pårørende
her i landet, hvem varetager så ens interesser medens man er væk? Hvis nu
det rent faktisk ikke vides om man bare er forsinket, man er blevet
kidnappet eller man er slået ihjel, hvad så? Hvem, her i landet, skal så
træffe afgørelser om ens ejendele? Hvis de ikke modtager besked, hvor lang
tid skal de så vente med at reagere? Hvad skal de gøre?

Jeg hører gerne andre rejsendes meninger om dette?

v.h.
Jakob Munck

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 08-06-04 11:17

On Tue, 8 Jun 2004 07:08:57 +0200, "Jakob Munck"
<j.munck_fjern_dette@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>tid skal de så vente med at reagere? Hvad skal de gøre?
>
>Jeg hører gerne andre rejsendes meninger om dette?

Jeg ville blive hjemme, hvis jeg var dig - du lyder alt for bekymret
til at rejse så længe væk hjemmefra

Rent praktisk er det da bare et spørgsmål om på forhånd at fortælle
venner/familie/kollegaer, hvornår du forventer at komme hjem.
Fuldstændig ligesopm, hvis du tager på fisketur på havet. Kommer du
ikketil aftalt tid finder de nok på noget - både hvad angår dine
planlagte møder, dine regninger (tilmeld dig Betalingsservice) og
kontakten til Udenrigsministeriet eftersøgningsafdeling.

Der kunne jo også ske det, at taget blæste af dit hus dagen efter du
tog afsted, og så er det vel rart, at naboen kan ringe til nogen og få
det ordnet, så det ikke regner ind den næste måneds tid?

Hvis du bliver kidnappet, skal kidnapperne nok selv gøre opmærksom på,
at du ikke når hjem i tide. Hvis de skærer halsen over på dig, kan det
hele vel være ligegyldigt.

KS

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 08-06-04 11:22

Da dine spørgsmål mest kræver juridiske svar, er der størst chance for
kvalificerede svar hos dk.videnskab.jura gruppen.

Mvh

Emil