Regnbueørred på Grill
Fra : Ditte Hansen

Dato : 07-06-04 20:19

Hej

Jeg har fået en lækker regnbueørred på 1350 gr. af en kollega.
Nu skal den jo så grilles. Hvad er jeres forslag til tilberedning på grillen
(ingen fiskevender ting), og hvad vil I servere til?
Alle forslag modtages med kyshånd.

Go' sommer.

Hilsen Ditte

Fra : mcloud

Dato : 08-06-04 11:54

"Ditte Hansen" <ditte--@bog.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har fået en lækker regnbueørred på 1350 gr. af en kollega.
> Nu skal den jo så grilles.

Hej Ditte
Enten skær den ud i store bøffer,
eller pak den ind i folie og kom godt med friske krydderurter ,løg,porrer
,citronskal strimler , en sjat hvidvin og lidt god olivenolie.
Salt og citronpeber ,luk hele herligheden inde hermetisk ,steg på grillen i
ca 20-25 minutter,ikke helt tæt på kullene ,lad den ligge og trække i et par
minutter ,pak ud og server med en god salat med en frisk dressing af
citronsaft og creme fraice , et meget finthakket scalotteløg og salt og
peber og lakserogn og et godt brød.

--
mvh. Kim Rasmussen
www.leChef.dk

Fra : Ditte Hansen

Dato : 08-06-04 12:29

> [...]
> minutter ,pak ud og server med en god salat med en frisk dressing af
> citronsaft og creme fraice , et meget finthakket scalotteløg og salt og

Mums

Bare det var iaften grillen skulle tændes *S*
Tak for opskriften.
Er stadig åben for input.

Hilsen Ditte

Fra : Thomas KBH

Dato : 08-06-04 17:57

> [...]
grillen
> (ingen fiskevender ting), og hvad vil I servere til?

Hej med dig
Jeg vil foreslå dig at skære fisken i to fileter, så den er uden ben.
Derefter ligge hver filet på et stykke sølvpapir og krydder med en af
følgende:
1. basilikum, hvidløg, citron og fløde
2. citrontimian, grov peber og lime
3. oliven og pesto
4. nyeløg, chili, hvidløg, mynte kokosmælk og koriander
5. oregano, citron og smør
6. cognac, fløde og en håndfyld rejer.
osv.

Fisken pakkes sammen og bages 7-10cm over glæderne i 10-15min. alt efter
hvormeget knald der er på kullene.

Go sommer til dig også
Thomas

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-06-04 18:35

"Ditte Hansen" <ditte--@bog.dk> skrev i en meddelelse

> Alle forslag modtages med kyshånd.

Skrab de løswe skæl af og gi' dyret et par dybe ridser gennem skin/skæl på
begge sider. Smid den i et stykke staniol med følgende marinade:

- Olivenolie
- Frisk limesaft
- Sukker (rigeligt)
- En smule salt
- Finthakket hvidløg
- Finthakket chili
- Finthakket ingefær
- Finthakket citrongræs
- Grofthakket koriander inkl. rødder, hvis det er den "rigtige" slags med
tykke rødder

På grillen i ca. 20 min. og server med basmatiris og grofthakket, frisk
koriander drysset ud over fisken. Husk, at væden fra staniolpakken er
fremragende som sovs.

--
-Jens B.