Ny musikbutik - kun delvis for mac
Fra : Kaj Christiansen

Dato : 07-06-04 18:07

Jeg har lige været lidt omkring på nettet, og fandt ud af, at Dansk
Supermarked på deres Føtex og Bilka sider reklamerer med en musikbutik,
hvor man kan købe og downloade musik - de kom altså iTunes i forkøbet
her til lands.
Desværre er det kun en del af udvalget der kan bruges på mac - de ligger
som mp3-filer, de andre er kodet med WMP og anvender DRM som beskyttelse
mod kopiereing, og da WMP 9 til mac jo ikke har indbygget DRM, ja så er
en stor del af udvalget ubrugelige for os.
Og desværre er de numre jeg fandt interessante i ubrugeligt format -
surt.
Men hvem skal man klage til?

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Ole Jensen

Dato : 08-06-04 06:50

Kaj Christiansen wrote:
> surt.
> Men hvem skal man klage til?

Dansk Supermarked

mvh
Ole-J

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 08-06-04 17:34

Ole Jensen <o-jensenFJERN@inet.uni2.dk> wrote:

> Dansk Supermarked

Der, til trods for at de lover at svare indefor 24 timer, ikke har gidet
svare endnu. Det er selvfølgelig også uforskammet at spørge dem om noget
de ikke kan svare på allerede første dag

mvh.
Kaj.

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 08-06-04 19:32

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Der, til trods for at de lover at svare indefor 24 timer, ikke har gidet
> svare endnu. Det er selvfølgelig også uforskammet at spørge dem om noget
> de ikke kan svare på allerede første dag

OK - de skal bare have 25 timer til at komme med det svar jeg allerede
gav dem i min skrivelse:

" Vi er klar over problemet. Vores system virker så godt som muligt med
Mac. Både selve butikken (sitet) og de tracks som sælges i MP3 virker
fint på mac. F.eks. Safari og en iTunes. Desværre har Microsoft ikke
udviklet den nødvendige DRM (Digital Rights Management) til Mac, hvilket
gør at macbrugere ikke kan benytte disse filer. Vi advarer også om det
under indkøbskurven. WMA med DRM er det eneste format som understøttes
af de store pladeselskaber så der er ikke så meget at gøre pt."

mvh.
Kaj.