Muligt grafikkort problem
Fra : Christian Simonsen

Dato : 07-06-04 18:17

Hej gruppe.

Jeg har til bekendt bygget følgende PC:

Kabinet Raidmax Scorpio 868
PSU Huntkey LW-6300HP 300W
Bundk. Asrock K7S8XE+
CPU 2.500+ AMD Barton
Cooler ThermalTake Silent Boost
RAM 512 Mb Corsair Value DDR3200
Grafik Albatron FX5700 AGP8x 256 Mb
+floppy, 1xharddisk, 1xCD-R/RW, 1xDVD-ROM, + modem.

Skærmen er en 6-7 år gammel Compaq 15".

Der er installeret WinXpPro med seneste opdateringer fra Windows Update.

Når knægten spiller, sker det af og til efter 50 min. eller 2 timer, at
skærmen går på standby uden yderligere. Maskinen fortsætter, og boot er
nødvendig. Jeg skulle mene, at PSU er stærk nok. Inden jeg afleverede,
tjekkede jeg i SiSandre med burn-in-wizard. Efter 100% belastninger i 30
min. var temp. omkring 40C på cpu'en. Ved OC til 3.200+ steg temp. kun få
grader.

Har nogen en god ide til hvad der er galt ? Der er da ikke noget med at
hverken bundkort eller grafikkort skal have ekstra strøm ?

På forhånd tak.

Christian Simonsen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 07-06-04 19:24

"Christian Simonsen" <christian@simonsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Når knægten spiller, sker det af og til efter 50 min. eller 2 timer, at
>skærmen går på standby uden yderligere. Maskinen fortsætter, og boot er
>nødvendig.

Mulighederne er legio - Men jeg vil gætte på at noget bli'r for varmt, enten grafikkortet eller skærmen...

Maskinen fortsætter skriver du: Kan du komme i kontakt med den via tastatur eller fjernstyring ??

Hva' fortæller logfilerne ?

<mlr>

Fra : Christian Simonsen

Dato : 07-06-04 19:36

Har ikke selv set fejlen, kun beskrevet.

Det er muligt at klikke på powerknappen og lukke maskinen ned. Fjernstyring
og logfiler er ikke prøvet. Det er i hvert fald ikke cpu der bliver for
varmt. Der er kabinetkøler i siden (via plexiglas) og bagved. Kan
grafikkortet blive for varmt uden der er gjort noget ved det ?

Hilsen

Christian Simonsen

Fra : Leony

Dato : 07-06-04 21:04

Christian Simonsen wrote:

> [...]
> der bliver for varmt. Der er kabinetkøler i siden (via plexiglas) og
> bagved. Kan grafikkortet blive for varmt uden der er gjort noget ved

Grafikkortet kan godt blive for varmt uden nogen ændringer.

Den blæser du har i siden, blæser den luft på gfx?

Prøv at køre 3Dmark fra MadOnion på computeren (sæt den til at loppe,
hvis det kan lade sig gøre).
Hvis du på en eller anden måde kan belaste gfx max, så kan det også
bruges.

Hvis computeren går ned med den og ikke med SiSoft's cpu burn in, så
tyder det på et varmt grafikkort.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-06-04 19:44

Michael Rasmussen skrev:

> Mulighederne er legio - Men jeg vil gætte på at noget bli'r for
> varmt, enten grafikkortet eller skærmen...

Ikke skærmen...

Men grafikkortet er en mulighed.

Jesper G. Poulsen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 07-06-04 19:49

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

>Ikke skærmen...

Jo, osse skærmen - Jeg har en ældre skærm der kan lave det nummer

<mlr>

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-06-04 20:33

Michael Rasmussen skrev:

> Jo, osse skærmen - Jeg har en ældre skærm der kan lave det nummer

Det er most unlikely...

Jesper G. Poulsen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 07-06-04 21:04

>Det er most unlikely...

Du er svært påståelig

Det at skærmen slukker, men computeren åbenbart fortsat kører, bør få en til at overveje problemer med skærmen. Og læg så mærke
til at manden skriver '6-7 år gammel skærm'...

<mlr>

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-06-04 08:38

Michael Rasmussen skrev:

> Du er svært påståelig

Fagligt skadet.

> Det at skærmen slukker, men computeren åbenbart fortsat kører, bør få

Så skulle man måske spørge til hvordan skærmen ellers opfører sig. En
novice kan sjældent præcisere hvorledes en skærm fejler.

Dvs. hvad er der lys i, når skærmen slukker (hvilke farver, blink etc)?
Siger skærmen tik-tik-tik, når den slukker?
Hører man en knitr-lyd når den slukker?
Er det muligt at aflade statisk elektricitet fra skærmen efter at den
er slukket?
Er det ved nogle bestemte opløsninger at skærmen slukker?

> en til at overveje problemer med skærmen. Og læg så mærke til at
> manden skriver '6-7 år gammel skærm'...

En 6-7 år gammel Compaq-skærm har mange år i sig endnu. Derfor mener
jeg at grafikkortet er problemet. Det er også set at et varmt
grafikkort eller for gamle drivere giver præcis disse problemer.

Jesper G. Poulsen

Fra : N_B_DK

Dato : 08-06-04 05:05

Michael Rasmussen wrote:

> Du er svært påståelig

Men det er stadig meget usandsynligt at det skulle være skærmen, i så fald
ville billedet komme igen ved at man slukker / tænder skærmen en gang (da
det svarer til en genstart af computeren)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Fox

Dato : 10-06-04 15:10

"N_B_DK" <N_B_DK@spamhotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ville billedet komme igen ved at man slukker / tænder skærmen en gang (da
> det svarer til en genstart af computeren)

Har samme problem med min maskine men det er efter jeg har updatet
skærmdriveren til catalyst 4.3 ........ Der er ingen problemmer med ældre
drivere til maskinen ........
Skærm er samsung 19" 957mb med et saphire 9700pro på et p4c800deluxe + 1024
samsung 3200ram, seagate HD 80 gigs 2mb/cache

jacob

Fra : mofo

Dato : 09-06-04 08:54

> Men grafikkortet er en mulighed.
>

> --
> Med venlig hilsen
> Jesper G. Poulsen

Hov Jesper, du glemte at FUT' e manden !!!

Claus

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-06-04 12:18

mofo skrev:

> Hov Jesper, du glemte at FUT' e manden !!!

??

Jesper G. Poulsen