Valg af løs mikrofon til MSN Messenger
Fra : Lars Laursen

Dato : 06-06-04 23:29

Hej,

Jeg har et lille problem. Hvilken løs mikrofon kan anbefales til brug sammen
med et webkamera (uden mikrofon i dette tilfælde) til videotransmission med
MSN Messenger? Er det godt nok med en billig mikrofon og i så fald hvilken?
Ellers kræves der en dyrere og bedre mikrofon til dette brug?

Jeg ville blive glad for at høre nogle svar på disse spørgsmål.

MVH Lars Laursen

Fra : Peter T.

Dato : 07-06-04 00:08

Lars Laursen wrote:

> Er det godt nok med en billig mikrofon og i så fald hvilken?

NÆSTEN enhver billig mikrofon er glimrende, bare så længe den har en
skumgummihætte på, der tager imod luften fra munden (mike uden hætte kræver
øvelse, for at kunne bruge).

--
Rigtige samfundstabere kører Harley

Fra : Lars Laursen

Dato : 07-06-04 05:22

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse

> NÆSTEN enhver billig mikrofon er glimrende, bare så længe den har en
> skumgummihætte på, der tager imod luften fra munden (mike uden hætte
kræver
> øvelse, for at kunne bruge).

Tak for oplysningen.

MVH Lars Laursen

Fra : DaaN

Dato : 07-06-04 11:38

Hej..
Jeg fandt ved et held en Gammel ComputerSkærm,som var større end den jeg har
så jeg tog den med hjem,men lortet virkede ikke.. Pyt med det tænkte jeg,
for jeg så det var en Skærm med Microfon.så splottede skærmen ad og tog
microfonen ud, den bruger jeg så til Skype oG Msn nu .. Billig og Meget nem
at bruge..Virker GANSKE udmærket.. Der er heller ingen Hætte på,du kan kigge
lige ned til det indre i microfonen.. Så hvis du kan finde dig en gammel
skærm,så er der en billig mic til dig =)
Held oG Lykke..

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 07-06-04 15:20

Hej Lars,

> [...]
hvilken?
> Ellers kræves der en dyrere og bedre mikrofon til dette brug?

Du kan jo også vælge at gå hele vejen og købe et headset der giver dig både
mikrofon og lyd.

Det kan være meget effektivt når du bruger Skype, Messenger o.s.v. - lyden
hører kun du og ingen andre.

Hvis du har et almindelig sæt PC-højtaler tændt bliver lyden for modparten
jo kastet tilbage i din egen mikrofon og det kan komme til at lyde hæsligt!

Jeg bruger selv Altec Lansing AHS 502.

Link:
http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=39502

/Glenn
(Remove "NOSPAM" in my e-mail to reply.)

Fra : Lars Laursen

Dato : 08-06-04 05:48

"Glenn Rasmussen" <tyrannorex@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

> Hvis du har et almindelig sæt PC-højtaler tændt bliver lyden for modparten
> jo kastet tilbage i din egen mikrofon og det kan komme til at lyde

Bliver lyden fra højttalerne ikke filtreret fra lyden, der sendes over
mikrofonen? Ligesom i en telefon med medhør?

MVH Lars Laursen

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 08-06-04 17:08

Hej Lars,

> Bliver lyden fra højttalerne ikke filtreret fra lyden, der sendes over
> mikrofonen? Ligesom i en telefon med medhør?

Det er nok forskelligt fra program til program/mikrofon til mikrofon, hvor
godt dette filter virker, hvis det overhovedet findes - jeg har ikke hørt om
det.

Det vil dog uden tvivl være bedre med et headset da lyden på den måde fysisk
ikke er til stede og det burde intet filter kunne slå.

Jeg vil stadig anbefale dig at købe et godt headset til 200-300 kr. - f.eks.
den jeg selv bruger.