problem med Realtek ALC650
Fra : bb

Dato : 06-06-04 22:04

Jeg har en barebone PC med et Soltek SL-B8E-F bundkort og et
Realtek ALC650 6-Channel onboard lydkort. Jeg bruger windows XP SP1 og
har de nyeste drivere til lydkort og directX. Jeg har det problem, at
lyden forsvinder i spil, det kan ske når som helst, mest med 3d-spil.
Det ser ikke ud til at have nogen indflydelse om jeg har 3d lyd slået
til eller fra. Nogen som har haft et lignende problem? Overvejer at
smide et sound blaster kort i den.

Fra : Jan Dahl

Dato : 08-06-04 16:48

"bb" <vakseviggoFJERN@DETTEvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det ser ikke ud til at have nogen indflydelse om jeg har 3d lyd slået
> til eller fra. Nogen som har haft et lignende problem? Overvejer at

Skru evt. ned for lyd accelerationen under medieinstillinger. Nogle gange
kan computeren ikke trække spillets lyddel og så skal du finde den 'bar' der
hedder hardwareacceleration for lydkort og skrue ned på halv. Det hjælper
normalt ved udfald eller hakken i belastende spil.

Mvh Jan