Få variabel fra en php fil over i en a nde~
Fra : BranDBorG

Dato : 06-06-04 21:16

Hejsa...
Jeg er ved at lave en lille side med noget film arkiv...
Til denne har jeg lavet en normal index.php side som viser de data jeg har
i en mySQL database...
Jeg har derudover en side som jeg bruger til at administrere min
database... Altså hvor jeg både kan ændre og tilføje nye film.

Skal måske lige starte med at fortælle at jeg henter og sender data ved
hjælp af et ID row i min database

Min funktion foregår på denne måde:

Jeg har min admin.php hvor jeg får listet det samme som på index.php dog
med en lille "edit" text og et "tilføj ny film" link...
Når jeg trykker edit så går den til min edit.php side hvor der er nogen
forms som viser det indhold der er i databasen ud fra det gældende ID...
Dem kan jeg så ændre som jeg vil...
Når jeg så trykker Submit så sender min edit.php side de data den har i
mine forms til min edit_mysql.php side hvor den opdatere de diverse felter
med min Database.

Mit problem består i at jeg har en variabel i admin.php ($page) som virker
fint nok til min "prev og next" page funktion.
Nu vil jeg gerne have denne variabel med over i min edit.mysql.php side så
jeg ved hjælp af en "header("/admin.php?page=$page");" kan komme tilbage
til den side jeg var på da jeg trykkede edit eller add...

Jeg har tænkt lidt på at prøve at bruge sessions til dette... Men da jeg
er helt grøn i PHP så vil jeg helst undgå det...

På forhånd mange tak for hjælpen

Med venlig hilsen
Kåre Brandborg

I kan evt. se et indlæg jeg har oprettet her men som der ikke hjalp mig
http://www.phpfreaks.com/forums/index.php?showtopic=35001
og siden jeg arbejder på kan ses her:
http://www.phr3ak.dk/dvd/