Parkering forbudt
Fra : Spinner

Dato : 06-06-04 21:07

Hvis man parkere sin bil - hvor man må holde i maks 15 minutter - er det så
legalt efter 10-15 minutter at sætte sig ind i bilen og køre et par meter og
så parkere igen.
Ellers skal man feks. forlade områder, for så at køre tilbage og parkere
igen....?

Spinner

Fra : Karl Viggo

Dato : 07-06-04 05:24

"Spinner" <Spinner@stof@net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

og
> så parkere igen.
> Ellers skal man feks. forlade områder, for så at køre tilbage og parkere

Ingen af dine eksempler er reelt tilladt - da de kun tjener det formål at
omgå P-reglerne.
Det er dog svært at bevise, så det er sådan man gør.

Viggo

---

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 07-06-04 07:53

> [...]

og
> så parkere igen.
> Ellers skal man feks. forlade områder, for så at køre tilbage og parkere

Der er folk, som har fået bøde for at parkere ved et supermarked om
eftermiddagen, fordi at de ikke har vist at ægtefællen har handlet der om
formiddagen. Ovennævnte fremfærd vil blive tolket som omgåelse af reglerne.
Beregn derfor 24 timer imellem hvert besøg på parkeringspladsen eller lad
helt være med at komme der.

http://www.center-validering.dk/parkering.htm

Carsten Overgaard

Fra : Peter Hansson

Dato : 07-06-04 08:18

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eftermiddagen, fordi at de ikke har vist at ægtefællen har handlet der om
> formiddagen. Ovennævnte fremfærd vil blive tolket som omgåelse af

Jeg mener man skal skelne mellem hvilket grundlag parkeringen sker på, idet
off. parkering hviler på diverse love/bekg,/vedtægter mens privat parkering
hviler på aftale.

Om situationen tolkes ens i begge situationer stiller jeg mig tvivlende
overfor.

PH

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 07-06-04 08:42

"Peter Hansson" <peter@ahansson.net> skrev i en meddelelse

> [...]
parkering
> hviler på aftale.
>
> Om situationen tolkes ens i begge situationer stiller jeg mig tvivlende

Jeg kan huske en situation fra en kunde, som jeg besøgte i København, da jeg
var konsulent.

De drev en avis fra en adresse på vesterbro. De kom og kørte i løbet af
dagen. Der var to timers offentlig parkering. Når de kom tilbage, skulle de
huske at parkere lidt fra den plads, som de holdte på, da de kørte. Ellers
risikerede de at få en bøde, fordi at parkeringsvagten kun kunne huske
nummeret og de omtrentlige parkering. Hvis parkeringsvagten besluttede sig
for at bilisten blot havde været nede og havde rykket skiven, så udskrev han
en bøde og så blev der en masse papirgang med dette.

Men det var i starten af 90'erne.
Carsten Overgaard

Fra : Gerner

Dato : 07-06-04 11:26

On Mon, 7 Jun 2004 09:42:11 +0200, "Carsten Overgaard"
<info@carstenovergaard.dk> wrote in dk.videnskab.jura:

> [...]
>for at bilisten blot havde været nede og havde rykket skiven, så udskrev han
>en bøde og så blev der en masse papirgang med dette.

Lyder nu ikke rigtigt, da parkeringvagter noterer luftventilens stilling på et
eller flere hjul, så de kan se om bilen er blevet flyttet. Så er bilen blevet
flyttet og p-skive ændret er bilen lovligt parkeret.

>Men det var i starten af 90'erne.

P vagterne har næppe ændret procedure.

--
Gerner
1302WU/6202hrs

Fra : Claus Fabritius

Dato : 07-06-04 12:15

"Gerner" <nospamadresse@postkasse.org> skrev i en meddelelse

> [...]
blevet
> flyttet og p-skive ændret er bilen lovligt parkeret.

Tror du at de skriver ventilens retning for samtlige biler op? Jeg tvivler.
--
Claus Fabritius

Fiat Tipo 16v fælge søges

Fra : Gerner

Dato : 07-06-04 12:43

On Mon, 7 Jun 2004 13:14:46 +0200, "Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid>
wrote in dk.videnskab.jura:

>"Gerner" <nospamadresse@postkasse.org> skrev i en meddelelse

>på et
>blevet
>
>Tror du at de skriver ventilens retning for samtlige biler op? Jeg tvivler.

Der findes 1 eller flere cirkler i deres raportbog, så det er bare at sætte en
streg i f.eks hj.f. i den vinkel der passer. Så noterer de nummerplade o.s.v. er
det blot en mere for kontrol. Hele proceduren er blevet vist på tv.

--
Gerner
1302WU/6202hrs

Fra : Beeblebrox

Dato : 07-06-04 12:47

Gerner wrote:

> [...]
> det blot en mere for kontrol. Hele proceduren er blevet vist på tv.

Fagre nye verden; I gamle dage satte de kridstreger på kantstenen

Vh,
Claus

Fra : alexbo

Dato : 07-06-04 13:26

"Beeblebrox" skrev

> Fagre nye verden; I gamle dage satte de kridstreger på kantstenen

Jeg har en gang fået fjernet min bil af parkeringskorpset i Barcelona, der
havde de klistret en mærkat med mit reg.nr. og billedet af en kranbil på
fortovet.

Så mens jeg stod der og kiggede på den tomme plads, hvor min bil havde
stået, og var lidt usikker på om jeg nu huskede rigtigt, sagde den ældste
søn, "far her på fortovet står vores bilnummer".

En god service synes jeg, og opsamlingspladsen lå lige i nærheden, vi fandt
den ved at følge kranbilerne derhen.

Det lykkedes mig også at parkere, så den blev fjernet i Dubrovnik, men der
var ingen service, og pladsen lå 10 km. væk.

mvh
Alex Christensen

Fra : David T. Metz

Dato : 07-06-04 22:32

Gerner wrote:

> [...]
> sætte en streg i f.eks hj.f. i den vinkel der passer. Så noterer de
> nummerplade o.s.v. er det blot en mere for kontrol. Hele proceduren

Men de skriver ikke alle biler op. Jeg har talt med flere af dem, da de
jævnligt står foran min gadedør.

David

Fra : Gerner

Dato : 08-06-04 11:12

On Mon, 7 Jun 2004 23:31:38 +0200, "David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk.invalid>
wrote in dk.videnskab.jura:

>Men de skriver ikke alle biler op. Jeg har talt med flere af dem, da de

I det du har citeret, hvor står der at jeg mener det ?

--
Gerner
1310WU/6237hrs

Fra : Thomas

Dato : 09-06-04 09:59

Gerner <nospamadresse@postkasse.org> wrote:

> [...]
> sætte en streg i f.eks hj.f. i den vinkel der passer. Så noterer de
> nummerplade o.s.v. er det blot en mere for kontrol. Hele proceduren er

kva dit svar til David T. Metz senere i denne tråd: hvad i det citerede får
dig til at svare som du gør? Og hvorfor svarer du ikke på spørgsmålet når
du selv er så forhippet på at det man citerer også skal stemme over ens med
det man svarer?

--
/Thomas

Fra : Spinner

Dato : 09-06-04 10:34

"Thomas" <me@home.here> skrev i en meddelelse

> [...]
> dig til at svare som du gør? Og hvorfor svarer du ikke på spørgsmålet når
> du selv er så forhippet på at det man citerer også skal stemme over ens

Og mit spørgsmål til dig, Thomas, kunne så være følgende;¨

Hvad relevans har dit indlæg til det spørgsmål jeg har stillet i starten af
tråden? Og så det ikke rigtigt er blevet svaret på endnu

Spinner

Fra : Thomas

Dato : 09-06-04 12:01

"Spinner" <Spinner@stof@net.dk> wrote:

> Og mit spørgsmål til dig, Thomas, kunne så være følgende;¨
>
> Hvad relevans har dit indlæg til det spørgsmål jeg har stillet i
> starten af tråden? Og så det ikke rigtigt er blevet svaret på endnu

Det har ingen relevans i forhold til det oprindelige spørgsmålet, det
erkender jeg blankt. Det er der faktisk ikke noget siden Carsten
Overgaards svar d. 7. juni der har haft.

Der findes en bekendtgørelse om parkeringsskiver
http://www.parkering.dk/index.php?ID=105, som måske kan have relevans
ellers er det vel færdselsloven samt evt. retslige afgørelser samt evt.
en forespørgsel hos den lokale parkeringskontrollør som kan afhælpe
spørgsmål om hvad proceduren er på området.

Hvis du sammenholder bekendtgørelsen om parkeringsskiver §§ 5 og 6:

"§ 5. Parkeringsskivens indstilling må ikke ændres under parkering på
tidspunkter, hvor det er påbudt at anvende den.

§ 6. Parkeringen skal bringes til ophør senest ved udløbet af den
parkeringsfrist, der gælder på stedet. Fristen regnes fra det tidspunkt,
der skal være angivet på parkeringsskiven."

samt færdselslovens § 2 punkt 16 (om definition af parkering):

"16. Parkering:
enhver hensætning af et køretøj med eller uden fører. Standsning kortere
end 3 minutter, standsning for af- eller påstigning samt af- eller
pålæsning af gods anses dog ikke for parkering."

så må det rent juridisk antages at en parkering anses for afbrudt ved at
man flytter bilen og at man derfor ved at flytte bilen kan parkere
umiddelbart igen et andet sted.

--
/Thomas

Fra : Gerner

Dato : 09-06-04 10:51

On 09 Jun 2004 08:58:51 GMT, Thomas <me@home.here> wrote in dk.videnskab.jura:

> [...]
>du selv er så forhippet på at det man citerer også skal stemme over ens med

Troll

--
Gerner
1313WU/6250hrs

Fra : David T. Metz

Dato : 10-06-04 08:37

Gerner wrote:
> Troll

Ja, det er det du gør

Fra : Gerner

Dato : 10-06-04 10:43

On Thu, 10 Jun 2004 09:37:06 +0200, "David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk.invalid>
wrote in dk.videnskab.jura:

>Ja, det er det du gør

Ja, du er et pattebarn.

--
Gerner
1320WU/6284hrs

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-04 12:49

<champ88@ofir.invalid> wrote:

>Tror du at de skriver ventilens retning for samtlige biler op? Jeg tvivler.

Nej, men hvis de har "mistanke" til en bil gør de. På en P-afgift vil
du kunne se at der et felt til "Ventilcheck".

Mvh. Brian
--
http://www.brinch.it - Life of Brian
Hent Webgallery V3 her.

Fra : phk

Dato : 15-06-04 14:55

> [...]

> legalt efter 10-15 minutter at sætte sig ind i bilen og køre et par meter

Nej.

> Ellers skal man feks. forlade områder, for så at køre tilbage og parkere
> igen....?

Du skal køre ud af gaden og vende tilbage igen.

Min overbo ringede på min dør - at der stod en p-vagt og kikkede på min bil.
Jeg skyndte mig ud og fik en snak med hende. Hun fortalte at man skulle
forlade gaden for at man kunne parkere lovlig i den igen. Jeg har hørt den
version før.

--
Per, Esbjerg

Fra : David T. Metz

Dato : 15-06-04 15:12

phk wrote:
> Hun fortalte at
> man skulle forlade gaden for at man kunne parkere lovlig i den igen.
> Jeg har hørt den version før.

Det er ikke rigtigt. Hvis man bare kører rundt om blokken er det et forsøg
på at snyde. Hvis man derimod kører hen om hjørnet for at købe en is og
derefter tilbage igen - så har man haft et ærinde.

David

Fra : Max

Dato : 15-06-04 21:06

> Det er ikke rigtigt. Hvis man bare kører rundt om blokken er det et forsøg
> på at snyde. Hvis man derimod kører hen om hjørnet for at købe en is og
> derefter tilbage igen - så har man haft et ærinde.

Kunne det ikke også være at man skulle se om ens bil stadig kan kører i 3.?

/Max

Fra : phk

Dato : 16-06-04 05:19

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk.invalid> skrev i en meddelelse
-
> Det er ikke rigtigt. Hvis man bare kører rundt om blokken er det et forsøg
> på at snyde. Hvis man derimod kører hen om hjørnet for at købe en is og
> derefter tilbage igen - så har man haft et ærinde.

Jeg refererer kun hvad parkeringsvagten sagde. Hvad refererer du?

--
Per, Esbjerg

Fra : David T. Metz

Dato : 16-06-04 09:35

phk wrote:

> Jeg refererer kun hvad parkeringsvagten sagde. Hvad refererer du?

Retspraksis i spørgsmålet. Jeg skriver det såmænd ikke for at fornærme dig,
men for at gøre opmærksom på at man sagtens kan få en afgift, hvis man bare
kører ud af gaden og tilbage igen. Måske ikke af din p-vagt i Esbjerg(?),
men her i København kan jeg love dig for man kan.

David