Skriftproblem og identiteter
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 06-06-04 18:25

Som nævnt i anden tråd, som er døet lidt ud, har jeg nogle
skriftproblemer, der f.eks. viser sig med volapykskrift følgende steder:

Dele af teksten i Hjælpfremviser

- Overskrifter i Adressebog

- Dele af teksten i Mail

- Dele af teksten i Safari.

Jeg har en reserveidentitet på computeren, som jeg ikke bruger til
noget. Men jeg kan logge om til den for at afprøve fejl. I denne
reserveidentitet er der ikke disse fontfejl.

Jeg troede, at de nævnte fontproblemer stammede fra systemets fontmappe
(og det har diskussionen taget udgangspunkt i: hvilke skrifter er
obligatoriske i systemet)?. Men systemets skrifter er jo fælles for de
forskellige Users.

Jeg kunne jo prøve at flytte skrifter fra den ene bruger til den anden.
Som det ser ud lige nu, har de bare ikke adgang til hinandens
skriftmapper. Men det er der vel en løsning på?

Hvis der var een vej her, kunne jeg blive fri for spekulationer om at
geninstallere systemet.

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Steen Larsen

Dato : 06-06-04 19:49

In article <1gez4aa.h1ctksrts8a4N%xossmidt@tdcadsl.dk>,
xossmidt@tdcadsl.dk (Ove Steen Smidt) wrote:

> [...]
> skriftmapper. Men det er der vel en løsning på?
>
> Hvis der var een vej her, kunne jeg blive fri for spekulationer om at

Du kan jo starte med at sammenligne de skrifter som er på din
test-bruger med dem som er installeret på din primære.
Har du prøvet at slette font-cache?

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 06-06-04 22:08

Steen Larsen <steen.remove@this.lykking.dk> wrote:

> Du kan jo starte med at sammenligne de skrifter som er på din
> test-bruger med dem som er installeret på din primære.
> Har du prøvet at slette font-cache?

Når jeg vil ind i testbrugers fontmappe, får jeg at vide, at jeg ikke
har adgangstilladelser "nok". Brugerne kan heller ikke lægge i Dueslag
til hinanden. De er ellers begge benævnt Administrator.
Hvordan får jeg skaffet mig frie udfoldelsesmuligheder over dem begge to
uanset, hvordan jeg er logget ind?

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Rasmus Bruun

Dato : 06-06-04 23:44

Ove Steen Smidt skrev:
> Som nævnt i anden tråd, som er døet lidt ud, har jeg nogle
> skriftproblemer, der f.eks. viser sig med volapykskrift følgende steder:

Prøv evt. Font Cache Cleaner:
http://homepage.mac.com/mdouma46/fcache/fcache.html

--
Venligst,
Rasmus Bruun

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 07-06-04 15:51

Rasmus Bruun <usenet@RE--rasmusbruun--MOVE.dk> wrote:

> Prøv evt. Font Cache Cleaner:
> http://homepage.mac.com/mdouma46/fcache/fcache.html

Nej, desværre. Det hjalp ikke. Det lød ellers som en god idé.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 07-06-04 18:40

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Nej, desværre. Det hjalp ikke. Det lød ellers som en god idé.
>
> Venlig hilsen
>
> Ove Steen

Nu har jeg geninstalleret Mac OS X - efter den procedure, der gemmer det
gamle system og overfører personlige indstillinger. Jeg har hentet alle
systemopdateringer.
Der er stadig fontfejl i Hjælpfremviser m.fl. Heraf slutter jeg, at
fejlen ikke skyldes indholdet af Systemfontmappen. Den må ligge i de
personlige indstillinger, der er kopieret fra den gamle systemmappe.

Nye ideer efterlyses.

Hvis der er nogen, der vil vide, hvad der ligger i en helt
friskinstalleret systemfontmappe, kommer det nedenfor.

Venlig hilsen

Ove Steen

????.ttf
????.ttf
?? Pro.ttf
???????? Std W8.otf
???????? Pro W6.otf
???????? Pro W3.otf
??????? Pro W6.otf
??????? Pro W3.otf
???????? Pro W4.otf
ZapfDingbats.dfont
Times.dfont
Symbol.dfont
OsakaMono.dfont
Osaka.dfont
Monaco.dfont
LucidaGrande.dfont
LastResort.dfont
Keyboard.dfont
Helvetica.dfont
Hei.dfont
Geneva.dfont
Geeza Pro.ttf
Geeza Pro Bold.ttf
Courier.dfont
AquaKanaRegular.otf
AquaKanaBold.otf
AppleGothic.dfont
Apple LiGothic Medium.dfont

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 07-06-04 20:27

> [...]

> fejlen ikke skyldes indholdet af Systemfontmappen. Den må ligge i de
> personlige indstillinger, der er kopieret fra den gamle systemmappe.

Nu har jeg været beskæftiget med at flytte fonte fra en del mapper, så
at de nu ikke mere er tilfældigt anbragt under "Fælles" og "Netværk",
men under mig selv som bruger. (Systemfonte er urørt).

Og så var der med et ikke flere problemer i Mail og Adressebog.

Der er stadig problemer i Silverkeepers Hjælpfremviser.

Venlig hilsen

Ove Steen