Tyskland sidste weekend i juli
Fra : Christiansen

Dato : 06-06-04 16:43

Skal køre til Italien sidste weekend af juli (30 + 31), regner med
overnatning i Nürnberg og videre til Venedig dagen efter. Har lige læst at
der er 20 mill. franskmænd der indleder ferie i den weekend. Er der nogen
der har erfaring med megen trafik på de sydtyske veje pga. dette.

Christiansen

Fra : Jan

Dato : 07-06-04 00:33

Sun, 6 Jun 2004 17:42:57 +0200, "Christiansen"
<poulbrit@tdcadslfjern.dk>;
<40c33b7b$0$270$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>; <dk.fritid.rejse>:

> [...]
>der er 20 mill. franskmænd der indleder ferie i den weekend. Er der nogen
>der har erfaring med megen trafik på de sydtyske veje pga. dette.

Køprognose fra ADAC:
"Sehr starker Verkehr mit längeren Stauungen" dvs Meget stor trafik med
længere kø.
Det gælder samtlige fredage og lørdage i juli.
Mandage, tirsdage og onsdage: Normal trafik
torsdag 29: stor trafik
Søndage (også 1.8.): stor trafik.

de to første uger i august:
fredage og søndage: stor trafik med kø.
lørdage: meget stor trafik med længere kø.
Øvrige dage: Normal trafik.
de to siste uger i august:
fredage, lørdage og søndage: stor trafik med kø.
sidste søndag: Normal trafik.
Øvrige dage: Normal trafik.

Kilde:
<http://www.adac.de/Verkehr/Verkehrsprognose/Staukalender/default.asp>
Det er muligt, den kun kan nåes af medlemmer.

Skal du køre den weekend, så planlæg lang tid, og find landeveje til at
køre over på.

--
/jan
news postings should be followed up in news

Fra : Christiansen

Dato : 08-06-04 04:05

Tak for svar og links, det lyder som om vi skal køre tidligere end jeg havde
regnet med.