Brother hl 5150D printer
Fra : moster

Dato : 06-06-04 15:47

Min gamle Hp Laserjet vil ikke mere og jeg har købt en ny laserprinter
Brother HL 5150 D. Flere anmeldelser har rost den for knivskarpe kopier, men
jeg er nu ikke imponeret, og så larmer den jo helt forfærdeligt i
sammenligning med HP.
Kopierne bliver let krøllet p.g.a. varmepåvirkningen, er det normalt, og gør
den også det på de nye Hp laserprinter i samme prisklasse?? (2800,00)

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 06-06-04 16:41

On Sun, 6 Jun 2004 16:47:09 +0200 moster wrote:

> [...]
> Brother HL 5150 D. Flere anmeldelser har rost den for knivskarpe kopier, men
> jeg er nu ikke imponeret, og så larmer den jo helt forfærdeligt i

Hvilken HP sammenligner du den med? Jeg har en HP 4L som jeg overvejer
at udskifte med ovennævnte i stedet for at købe ny toner.

> Kopierne bliver let krøllet p.g.a. varmepåvirkningen, er det normalt, og gør
> den også det på de nye Hp laserprinter i samme prisklasse?? (2800,00)

Med krøllet mener du der "bølget"? Jeg har ikke nogen viden på området,
men kan det ikke have noget at gøre med hvilket papir man bruger?

--
41 6E 64 65 72 73

Fra : Allan Mogensen

Dato : 07-06-04 16:05

"moster" <taaruplund@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> [...]
gør
> den også det på de nye Hp laserprinter i samme prisklasse?? (2800,00)

Skiftede fra en HP5L, og den larmede nok omtrent det samme.... Men den siger
da naturligvis noget, når siderne sprøjter ud.... Det går nemlig pænt
stærkt. Mht. kvaliteten - den er i top!

Mht. det krøllede papir - når man nu ofre pengene på en ordentlig printer,
kan det da anbefales at fodre den med noget ordentligt papir. Har selv brugt
Canon 80g i min, og det fejler bestemt ikke noget. Har slet ikke oplevet det
du fortæller.

/Allan

Fra : No1

Dato : 08-06-04 00:45

moster wrote:
> [...]
> den også det på de nye Hp laserprinter i samme prisklasse?? (2800,00)

Min forholdsvist nye HP 1010 krøller ikke papirerne. Det er vist den
billigste HP laserprinter. Jeg har ikke brugt den særlig meget, men den
virker god.

Måske bliver papiret ikke så let krøllet når papiret kører hurtigere
igennem og dermed bliver påvirket af mindre varme?

Har du forresten set at man kan få en HP farvelaser til 3500 kr.? Så det
i metroXpress eller URBAN idag.

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 08-06-04 11:36

On Tue, 08 Jun 2004 01:45:05 +0200 No1 wrote:

> [...]
>
> Måske bliver papiret ikke så let krøllet når papiret kører hurtigere
> igennem og dermed bliver påvirket af mindre varme?

Papiret må da køre hurtigere igennem en 5150D end en 1010.

--
41 6E 64 65 72 73