2xUSB porte?
Fra : Ditte Hansen

Dato : 06-06-04 10:44

Hej

Jeg er ved at løbe tør for USB porte, har ellers fire.
I stedet for at købe en hub, kunne jeg jo nok få en gratis af min mor, da
hun ikke har brug for den ekstra hun har (hun vidste ikke, at hun havde to
indbyggede).
Der er vel intet til hindre for at køre USB på to PCI porte?
Eller er jeg helt galt på den? (For nok havde min mor to i, men jeg fandt
aldrig ud af, om de alle kunne køre).

Hilsen Ditte

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-06-04 14:32

Ditte Hansen skrev:

> Der er vel intet til hindre for at køre USB på to PCI porte?

Nej.

Jesper G. Poulsen

Fra : Egil Solberg

Dato : 06-06-04 20:21

Ditte Hansen wrote:
> [...]
> Eller er jeg helt galt på den? (For nok havde min mor to i, men jeg
> fandt aldrig ud af, om de alle kunne køre).

Nej, du kan da godt supplere med et PCI-kort.
Har du USB-mus? De fleste sådanne kan godt køres i PS2-porten ved hjelp af
et medfølgende adapter. Dette giver ikke dårligere ydelse, og så har du
frigjort en USB-port.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-06-04 20:35

On Sun, 06 Jun 2004 21:21:24 +0200, Egil Solberg wrote:

> [...]
> sådanne kan godt køres i PS2-porten ved hjelp af et medfølgende
> adapter. Dette giver ikke dårligere ydelse, og så har du frigjort en

Jaså

Jeg oplever en meget mere "flydende" mus når den køres i USB-porten.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Egil Solberg

Dato : 07-06-04 21:21

Martin Johansen [6000] wrote:

> Jeg oplever en meget mere "flydende" mus når den køres i USB-porten.

Det har jeg ikke selv bemærket, men der siges altså at det er ganske ens.
PS2-opdateringshastigheden kan visstnok ændres, maksimeres, i
registreringsdatabasen, eller der findes sikkert et prog der ordner det. Og
på ældre USB-controllere der har givet endel bøvl er det vel ret ud sagt en
fordel at køre PS2, så er det bøvlet ude af verden.

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 07-06-04 10:10

"Ditte Hansen" <ditte--@bog.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Der er vel intet til hindre for at køre USB på to PCI porte?
> Eller er jeg helt galt på den? (For nok havde min mor to i, men jeg fandt

Jeg ville købe en USB hub, så slipper du for at ligge og rode rundt bag
computeren hver gang du skal tilslutte en USB enhed. De koster ikke ret
meget (Min kæreste har en fra Brugsen til 90,- og den virker fint)
Den ekstra port din mor har; er du sikker på at det er et PCI kort? Det er
meget almindeligt at man får en lille metalplade med de 2 USB stik. Denne
plade er ikke et PCI kort men blot en holder med en ledning der skal
forbindes til bundkortet. Så for at bruge den skal man altså have ledige USB
stik på bundkortet, og det er ikke alm. USB stik men blot stik der består af
nogle "metalpinde" der er loddet på bundkortet. Derudover er det ikke
sikkert at benene i stikket sidder på samme måde på din mors bundkort og
dit.
Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
This mail was scanned by Norton Antivirus 2003®