JUBIII:-D, problemet er løst!
Fra : Lone Schmidt

Dato : 06-06-04 10:04

Hej Folks!

Det var konfabulator der var synderen!

Tak for Jeres hjælp, uden Jer ved min side........ville jeg sgu´sidde
med en gl. skrivemaskine og slettelak!
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Morten Lind

Dato : 06-06-04 11:54

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

snip
> Tak for Jeres hjælp, uden Jer ved min side........ville jeg sgu´sidde
> med en gl. skrivemaskine og slettelak!

.....som sikkert var gået meget hurtigere(drille, drille)
M.

Fra : Lone Schmidt

Dato : 06-06-04 13:59

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:
>
> snip
>
> ....som sikkert var gået meget hurtigere(drille, drille)
> M.

Thi hi!

Der er faktisk et gran sandhed i det, hvis man er en nysgerrig
novicenørdinde !

--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : No1

Dato : 06-06-04 12:17

> Det var konfabulator der var synderen!
>
> Tak for Jeres hjælp, uden Jer ved min side........ville jeg sgu´sidde
> med en gl. skrivemaskine og slettelak!

Hvilket problem er der tale om?

Fra : Lone Schmidt

Dato : 06-06-04 13:58

No1 <nospamplz@removeentireaddress.mars> wrote:

> Hvilket problem er der tale om?

Ikoner på skrivebordet,der flytter sig hele tiden, laver kloner af sig
selv, og hvis jeg f.eks klikkede på et billede var det en mappe der
åbnede sig osv.

Se evt. mine sidste indlæg
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 06-06-04 15:59

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Det var konfabulator der var synderen!

Tvivler jeg nu på.
Snarere en Widget, du havde kørende.

Når man opdater Konfabulator, smider den automatisk Widgets, som ikke
længere duer, i en seperat mappe, som derefter kan slettes.

Prøvede du det først.
Eller brugte du alligevel ikke Konfabulator til noget.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Lone Schmidt

Dato : 06-06-04 18:39

> [...]
>
> Prøvede du det først.
> Eller brugte du alligevel ikke Konfabulator til noget.

Det vidste jeg ikke! Hvor ligger den mappe?
Jeg slettede selve konfabulator, men har stadig mine widgets :-/
Jo jeg brugte den, ur,vejr og simple notepad
Har da osse tænkt mig at hente den igen, senere )

Men......skrivebordet faldt til ro og opfører sig eksemplarisk, det
samme kan man desværre ikke sige om mac help ((

Vinduet kommer frem når jeg klikker på Mac Help, hvorefter det
forsvinder før jeg når at skrive noget?
Redningsbæltet lukker også i docken, men der kommer ikke besked om
uventet afbrudt, eller om jeg vil rapportere en bug

Det sker hver gang jeg prøver, og jeg har aldrig oplevet det før

Jeg har osse nogle disk images som ikke vil mounte (no mountable file
system?), derfor ville jeg se i mac Help efter "mount", men det blev det
altså ikke bedre af!

Næææeee, så er dk.edb.mac hjælp meget bedre, og klippestabil!

Er der bud på hvad der er galt?

--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 06-06-04 18:57

> [...]

> altså ikke bedre af!
>
> Næææeee, så er dk.edb.mac hjælp meget bedre, og klippestabil!

Jeg havde selv problemet for nogle måneder siden:
Smid cache filen (com.apple.helpui) ud. Du finder den i din hjememappe:
~/Library/Caches.
Help danner selv en ny når der bliver brug for det.

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Lone Schmidt

Dato : 06-06-04 19:27

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> [...]
> ~/Library/Caches.
> Help danner selv en ny når der bliver brug for det.

Tak Kaj, det prøver jeg, men hvad et det der gør en cache "dårlig" og
klar til udsmidning?

Har lige fundet det her indlæg på Apples supportside:

After I updated from OS 10.3.3 to 10.3.4 my OS Mac Help doesn't work
any more. For me this is a bit of a disaster as I have only recently
moved from OS 8.3 to OS 10 and many things are quite different. Anyone
any clues?

Men der følger ikke løsning med :-/
Så jeg satser på cachetømning
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Lone Schmidt

Dato : 06-06-04 19:32

> [...]

> any more. For me this is a bit of a disaster as I have only recently
> moved from OS 8.3 to OS 10 and many things are quite different. Anyone

Det lykkedes!! Tak Kaj
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 06-06-04 19:50

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> , men hvad et det der gør en cache "dårlig" og
> klar til udsmidning?

Cachen indeholder "gamle" oplysninger fra de sidste gange du har brugt
help, så den ikke skal hente oplysningerne ned igen. Hvad der gør den
dårlig er jeg ikke helt sikker på, men jeg kan forestille mig noget i
retning af at filerne ikke passer helt sammen med den nyeste version af
"hjælpefremviseren"

mvh.
Kaj.

Fra : Lone Schmidt

Dato : 06-06-04 20:27

> [...]

> dårlig er jeg ikke helt sikker på, men jeg kan forestille mig noget i
> retning af at filerne ikke passer helt sammen med den nyeste version af

Alt går galt idag! bedst som jeg skriver at div. problemer er løst, så
vender de tilbage

Det samme er gældende med dit råd, det virkede et par gange , men nu er
det bare et blankt vindue, der ikke reagerer på sprg.

jeg gider snart ikke mere, har mest lyst tíl geninstall., hvis det ikke
var fordi jeg har læst en masse indlæg om at den i 10.3.4 ikke vil
mounte Pantherdisk, og andre gyserhistorier! SUK!

Godnat for nu, skal heldigvis på arbejde imorgen
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Lone Schmidt

Dato : 07-06-04 04:48

kajc@ofir.dk (Kaj Christiansen) wrote in message news:<1gez81t.jhupygb5p2bkN%kajc@ofir.dk>...

> [...]

ikke var fordi jeg har læst en masse indlæg om at den i 10.3.4 ikke
vil mounte Pantherdisk, og andre gyserhistorier! SUK!

Fandt forresten dette, men får ikke det vilde ud af det , andet end at
det er fonte der driller. Kigger på deres troubleshooting en anden
dag!

http://www.thexlab.com/faqs/helpviewer.html#Anchor-Help-49575
Mvh. Lone

Fra : Christian Bech

Dato : 06-06-04 18:39

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Hej Folks!
>
> Det var konfabulator der var synderen!

Hvad er konfabulator? Jeg kunne måske godt være interesseret i den til
en kollega

--
Christian

Fra : Lone Schmidt

Dato : 06-06-04 19:27

Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> wrote:

> Hvad er konfabulator? Jeg kunne måske godt være interesseret i den til
> en kollega

LOOOOOOOL Du er jo grum!

Det var vist ikke synderen alligevel, den er gal igen

Men jeg skal nok lade dig vide hvis jeg finder et "godt" program!
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 06-06-04 21:20

Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> wrote:

> Hvad er konfabulator? Jeg kunne måske godt være interesseret i den til
> en kollega

Tjah, jeg er osse meget interesseret i, hvad det er for en!
Har lidt på fornemmelsen, at det var den, der åd mit x-face og min
signatur (hint: tråden "Nu med Panther") ?

selvskreven sig.:
venlig hilsen,
Mich.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 06-06-04 23:06

Mich. Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:

> Tjah, jeg er osse meget interesseret i, hvad det er for en!
> Har lidt på fornemmelsen, at det var den, der åd mit x-face og min
> signatur (hint: tråden "Nu med Panther") ?

<http://www.konfabulator.com>

/Preben (uden probs. med Konfabulator og OSX 10.3.4)
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 08-06-04 21:12

> <http://www.konfabulator.com>
>
> /Preben (uden probs. med Konfabulator og OSX 10.3.4)

Tak, Preben, har kigget på den.
Det var nu lige så meget selve ordet "konfabulator", der undrede mig
Der er et engelsk (fremmedord), der godt kunne dække, men det staves
confabulator.

--
v.h.
Mich.