Hjælp til det dansende skrivebord!
Fra : Lone Schmidt

Dato : 06-06-04 09:09

Hej igen

Problem: Ikoner på skrivebordet, flytter sig hele tiden, laver kloner af
sig selv, når jeg f.eks. klikker på et billede, er det pludselig en
mappe jeg åbner, o.s.v.
To gange meddelse om at batteriet kører på reserve trods at det er fyldt
til bristepunktet

Er ved forsøge at "rydde op" i 3. parts software , som René foreslog.
Har undersøgt hvad der er installeret af programmer senest, og vil nu
smide dem ud een for een, for at se hvilke der driller.

Amadeus (er smidt ud, men hjalp ikke)
Konfabulator
VCL
DivX 5.1.1
3 ivx
Adobe Acrobat 5.0
Trash it
OnyX 145b

Har jeg forstået rigtigt, at jeg ved sletning af ovenstående, roligt
kan slette hvad der er tilhørende i : ~/home/libr./preferencer?
Og plist filer skal bare drønes ud?

Er der andre steder jeg skal være obs på?

Dog er jeg stadig ikke sikker på at det er dér problemet er.

Har tæsket en masse indlæg igennem på Apples diskussionsside, men det er
på engelsk og handler om computere, så det er bestemt ikke det hele jeg
fanger

Men fandt dette, og vil høre om nogle kan se om mit problem er relateret
til det der står:

This unfortunately had surfaced if I remember around 10.3.1, it must be
a low priority to fix since Ed's question about "keep arranged by" does
keep things in order, however not if you place things in random areas.

Some people have had success by removing the .DS_Store preference on the
root level of the hard drive (this pref is created for any and every
window, so there's allot of them), but this seems to often be a tempory
fix and the icon mismanagement always seems to return.

Hvad får I ud af det?

--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : No1

Dato : 06-06-04 09:52

Jeg får ud af det at der er en bug mht. arrangering af ikonerne. Hvis
man placerer ikonerne på mange forskellige steder på skrive bordet og
benytter "arranger" funktionen i Finder, opstår fejlen.

Den fejl oplever jeg også tit selv. Det er ret irriterende. Hvis man
laver en "firkant" på skrivebordet og på den måde vælger alle ikonerne,
plejer de at vise sig de rigtige steder.