Rute til Samnauen
Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 05-06-04 11:45

I en anden tråd fik vi en masse god info om ovennævnte "paradis" billige
sprut, bensin og smøger - hvad mere kan man ønske sig

men nu kommer så de næste problemer:¨

Vi kommer fra sant tropez i Frankrig, og Microsoft Autoroute lægger en ruter
der indbefatter østrigske motorveje, og de er jo dyre når det er med CV.
Især da det ikke drejer sig om særligt mange KM Vi kommer op over Verona og
Bolsano og kører så via Insbruck til et sted der hedder Prutz.

MEN kortet viser en smutvej via Merano hvorfra der så er 2 muligheder, men
nu ved jeg jo at små vejje i det område er lidt anderledes end små veje her
hvor jeg bor. Så er der nogen der ved noget om ved konkrete 2 ruter?

Facts: CV = Hobby prestige 495
Bil Xantia 2,0 Turbo bensin med 147 HK
Kone = skrækslagen for vilde bjerge
Fører af bil.: Rutineret bilist (også i bjergkørsel uden CV) men har kun
haft CV i 6 mdr = 1 tur i Jylland + en tur til Berlin

Peter

Fra : Carsten Stage

Dato : 05-06-04 12:27

Peter K. Nielsen wrote:

> [...]
> det er med CV. Især da det ikke drejer sig om særligt mange KM Vi
> kommer op over Verona og Bolsano og kører så via Insbruck til et sted

Det lyder som en omvej!

Jeg ville nok vælge Saint-Tropez - Cannes - Monaco - så nordpå ad N204 via
Cuneo - Torino - Milano - og så via Schweitz til Rechenpass, der cirka er
grænsen mellem Italien, Schweitz og Østrig.

Der ser ud til at være nogen bjergkørsel fra Monaco og nordpå - men der
burde ikke være problemer i det, med jeres vogntog. Turen er på lidt over
Km. 700 og jeg ville tage mindst én overnatning på turen.

> [...]
> muligheder, men nu ved jeg jo at små vejje i det område er lidt
> anderledes end små veje her hvor jeg bor. Så er der nogen der ved

Den foreslåede rute kommer ikke i nærheden af Merano - men ellers er dén tur
heller ikke noget problem.

Det der med at være utryg ved bjergkørsel, kan kun klares ved at tage den
med ro, samt at holde så god afstand til kanterne som muligt.

Spørg bare løs om yderligere.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage
Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : Carsten Stage

Dato : 05-06-04 12:39

Carsten Stage wrote:

> Der ser ud til at være nogen bjergkørsel fra Monaco og nordpå - men
> der burde ikke være problemer i det, med jeres vogntog. Turen er på
> lidt over Km. 700 og jeg ville tage mindst én overnatning på turen.

Overnatningen - eller måske overnatningerne - kunne man så passende tage ved
Lago de Como i Italien.

Uden at have ckekket nøjere, så er der jo noget om dyre vignetter i
Schweits, hvorfor jeg måske ville ændre ruten lidt, og holde mig på
Italienssiden. Fra Rechenpass til Prutz er der ikke langt, og dr er ikke
vignettepligt på hovedvejen.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 05-06-04 14:16

"Carsten Stage" <stage_nospam@fabel.dk> wrote in message

> Det lyder som en omvej!

ja på papiret - men har prøver den før, og da det er motorvej hele vejen i
Italien er det muligt på 1 dag - slev med CV

> Jeg ville nok vælge Saint-Tropez - Cannes - Monaco - så nordpå ad N204 via
> Cuneo - Torino - Milano - og så via Schweitz til Rechenpass, der cirka er
> grænsen mellem Italien, Schweitz og Østrig.

ja men så kommer jeg jo til at betale over 200 Euro for vignetter til
Schweitch og Østrig

> [...]
>
> Det der med at være utryg ved bjergkørsel, kan kun klares ved at tage den
> med ro, samt at holde så god afstand til kanterne som muligt.

jo - DET kommer af sig selv, for ellers vil lydniveauet i bilen stige til
uanede højder..........og det er ikke fordi motoren arbejder hårdt

> Spørg bare løs om yderligere.

tak tager lige et nærmere kig på din rute

Peter

Fra : Harry

Dato : 07-06-04 20:49

> Vi kommer fra sant tropez i Frankrig, og Microsoft Autoroute lægger en ruter

Se dette link - du kan zoome ind på detailler, eller go step by step
på kortet:

http://www.viamichelin.com/viamichelin/gbr/dyn/controller/ItiWGPerformPage?strStartLocid=1142yls10&strDestLocid=1137mz10&dtmDeparture=07%2F06%2F2004&intOneCountryCheck=true&intItineraryType=4&productId=42000

mvh.Harry

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 10-06-04 16:53

"Harry" <hansduggen@direkte.org> wrote in message

> [...]
http://www.viamichelin.com/viamichelin/gbr/dyn/controller/ItiWGPerformPage?strStartLocid=1142yls10&strDestLocid=1137mz10&dtmDeparture=07%2F06%2F2004&intOneCountryCheck=true&intItineraryType=4&productId=42000

men kan man køre over Reschen pass med CV??

Så vidt jeg husker er den vist ret så barsk. (var der i hylende snestorm på
sommerdæk)

Peter

Fra : Carsten Stage

Dato : 10-06-04 16:58

Peter K. Nielsen wrote:

> men kan man køre over Reschen pass med CV??

Ja da, det er såmænd ikke så slemt. Selvfølgelig er der både stigninger og
fald i forbindelse med et sådant pas - men jeg opfatter det som problemfrit.

> Så vidt jeg husker er den vist ret så barsk. (var der i hylende
> snestorm på sommerdæk)

Så kan selv flad vej være en tvivlsom oplevelse...

Fra : phk

Dato : 10-06-04 18:04

"Peter K. Nielsen" <peter.n@jubiiposten.dk> skrev i en meddelelse

> men kan man køre over Reschen pass med CV??

Overhovedet ingen problem. Den er godt nok fyldt med noget der ligner
hårnålesving, men der er masser af plads, så selv australske lastbiler på 40
meters længde ville finde sig tilpas der.

> Så vidt jeg husker er den vist ret så barsk. (var der i hylende snestorm

> sommerdæk)

Du husker forkert - eller kørte i den forkerte bil ;)

--
Per, Esbjerg