hvad er loven omkring hunden på privat gru~
Fra : Karina

Dato : 03-06-04 05:15

Hej alle

Er der nogen som kan sige mig hvordan jeg står i nedenstående tilfælde?

Jeg bor i ejerlejlighed hvor der er en baggård som er indhegnet. Det er
privat grund som hører til hele boligkomplekset.
Jeg har en hund som jeg leger med nede i gården.
Nu er det så sådan, at der bor to indvandre familier i komplekset som er
_meget_ bange for hunde.
Jeg går aldrig derned for at lege med min hund når de er der, men går derned
når der er tomt.
Igår kom en af kvinderne så ind i gården mens jeg legede med min hund. Han
løb derover og hun begyndte at råbe og skrige og han begyndte at gø.
Jeg fik ham fanget inden for et minut.

Nu er mit spørgsmål så bare om jeg har lov til at lade ham lege dernede?
Kan de forbyde os at tage ham med derned?

Han er 7 ½ mdr.

Hvis de en dag slår eller sparker ud efter ham, og han snapper eller bider
igen, kan de så kræve at han bliver aflivet?

Inde på dk.fritid.dyr.hund var der en som sendte mig dette :
HUNDELOVEN
§ 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde
færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig
færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som
har fuldt herredømme over dem.

Gælder det også for privat grund som man deler med andre?

Mange hilsner
Karina

Fra : Kristian Thy

Dato : 03-06-04 09:10

Karina uttered:
> Nu er det så sådan, at der bor to indvandre familier i komplekset

Har deres etnicitet noget med jura at gøre? Forventer du at der er andre
regler hvis det er indvandrere?

\\kristian
--
"The brain is a wonderful organ. It starts working the moment you get
up in the morning and does not stop until you get into the office."

Fra : Karina

Dato : 03-06-04 06:17

>Har deres etnicitet noget med jura at gøre? Forventer du >at der er andre
>regler hvis det er indvandrere?

Nej selvfølgelig ikke. Jeg skrev bare som det var sket. Det var ikke for at
støde nogen. Jeg er ikke racist hvis det er det du tror.

Jeg skrev faktisk for at få svar på nogle spørgsmål, men synes at historien
om hvorfor jeg spurgte var fair nok.

Det er faktisk et problem som betyder meget for mig, så jeg synes ikke der
er nogen grund til at skrive nedladende til mig bare fordi jeg prøvede på at
forklare hvad der skete.

Jeg ønsker blot at finde en løsning som både de familier og vores kan være
tjent med!

Men da mange familier med anden etnisk baggrund er bange for hunde ville jeg
gerne vide hvad den danske lov siger, før jeg snakker med pågældende.

Hilsen

Karina

Fra : Søren

Dato : 03-06-04 10:34

"Karina" <ingen@email.her> wrote in message
> Nej selvfølgelig ikke. Jeg skrev bare som det var sket. Det var ikke for
at
> støde nogen. Jeg er ikke racist hvis det er det du tror.

Nej du skrev om etnisk oprindelse som om det betød noget i sagen.

> Jeg skrev faktisk for at få svar på nogle spørgsmål, men synes at
historien
> om hvorfor jeg spurgte var fair nok.

Det er den såmænd også, derfor er det også mærkeligt at der skal blandes
etnisk baggrund ind i sagen...Den havde vel ikke være anderledes hvis det
havde nogle "ganske almindelige" danske familier

> [...]
> er nogen grund til at skrive nedladende til mig bare fordi jeg prøvede på

Jeg tror ikke at Kristian ville være nedladende, men mere undrende over hvad
personerne etniske baggrund havde med sagen at gøre.

> Jeg ønsker blot at finde en løsning som både de familier og vores kan være
> tjent med!

Fornuftigt...Eftersom det er et aflukket privat område falder det ikke under
loven om steder der er åbent for almindeligt færdsel, så svaret skal du nok
snarere finde i reglerne for ejendommen.

> Men da mange familier med anden etnisk baggrund er bange for hunde ville
jeg
> gerne vide hvad den danske lov siger, før jeg snakker med pågældende.

Flere end der er i "ganske almindelige" danske familier ? Kan du ikke lige
smide et link til den statistik ?

--
Søren

Fra : Karina

Dato : 03-06-04 07:49

> [...]
> støde nogen. Jeg er ikke racist hvis det er det du tror.

>Nej du skrev om etnisk oprindelse som om det betød >noget i sagen.

Hej Søren

Det følte jeg også at det gjorde, da resten af beboerne er dansker og dem
har vi ikke problemer med.

Vi har oplevet at der var en " almindelig " dansk kvinde der var utryg ved
vores hund, men hende fik vi snakket med og løst det så det ikke længere er
et problem.
Problemet med de to andre nævnte familier er bare at vi ikke kan snakke med
dem af den simple grund, at de ikke forstår dansk godt nok.
Derfor synes jeg at det var ok at skrive at det var indvandre.

> [...]
> gerne vide hvad den danske lov siger, før jeg snakker med pågældende.

>Flere end der er i "ganske almindelige" danske familier ? >Kan du ikke lige

Det jeg mente med det har Trine så venligt forklaret.
Det var somsagt ikke for at hænge nogen ud.
Tror bare ikke jeg fik forklart hvorfor jeg skrev som jeg gjorde i mit
første indlæg.

Men nok om det... Tak for dit svar

venlig hilsen

Karina

Fra : Søren

Dato : 03-06-04 14:42

> Det følte jeg også at det gjorde, da resten af beboerne er dansker og dem
> har vi ikke problemer med.

Den etniske oprindelse ændrer da ikke ved om du lovligt må have hunde i
gården

> [...]

med
> dem af den simple grund, at de ikke forstår dansk godt nok.

Det giver så et andet problem, men har intet med jura at gøre.

> Derfor synes jeg at det var ok at skrive at det var indvandre.

Igen...Deres etniske oprindelse har intet at gøre med lovligheden af at have
din hund løs i gården.

> Det jeg mente med det har Trine så venligt forklaret.
> Det var somsagt ikke for at hænge nogen ud.
> Tror bare ikke jeg fik forklart hvorfor jeg skrev som jeg gjorde i mit
> første indlæg.

Hvorfor vil du finde det nemmere at snakke med dem med loven i hånden ? Det
forstår de vel ikke bedre dansk af ?

--
Søren

Fra : Rasmus

Dato : 03-06-04 17:44

> [...]
have
> din hund løs i gården.

> Hvorfor vil du finde det nemmere at snakke med dem med loven i hånden ?

Du er OT søren....., du har ikke svaret på en skid af det Karina ønsker svar
på, smut over i dk.mudderkastning

mvh
Rasmus

Fra : Søren

Dato : 04-06-04 09:01

"Rasmus" <SLETDETHERmaximreality@ofir.dk> wrote in message
> Du er OT søren....., du har ikke svaret på en skid af det Karina ønsker
svar
> på, smut over i dk.mudderkastning

Jeg svarede ellers præsic det samme som du har gjort.
Du gjorde det bare flere timer senere.

Så dit indlæg er så lige så meget OT, og mudderkastning, så tage det hen
hvor det hører hjemme.

--
Søren

Fra : Per Christoffersen

Dato : 03-06-04 11:10

"Søren" <soren@ingenmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
nok
> snarere finde i reglerne for ejendommen.

Jeg er ikke sikker på, at det er korrekt, når det er en gård, der hører til
flere ejendomme.
Vi har haft et lignende problem med en hund (som gik løs) i vores gård, og
en politimand* udlagde teksten på den måde, at hundelovens regler var
gældende.

Derudover kan der selvfølgelig findes regler for gårdarealet. Deres
retsvirkning er imidlertid begrænset.

Til syvende og sidst klares den slags sager bedst med udstrakt nabohensyn...

/Per

* Han er i familie med en beboer, så der var ikke tale om en formel
forespørgsel eller anmeldelse.

Fra : Karina

Dato : 03-06-04 11:19

Hejsa

Tak for dit svar.
Jeg har nu skrevet til politiet for at høre hvad de mener er rigtig.

Venlig hilsen

Karina

Fra : bv

Dato : 03-06-04 15:00

Hej Karina

Jeg kan godt leve med din latente holdning, at det er sværere at kommunikere
med indvandre end med danskere. Selvfølgelig er det da det, der er trods alt
en kultur- og sprogkløft. Det må jeg gerne sige, uden at blive kaldt for
racist, jeg er selv udlænding Jeg er da også overrasket over, hvor mange
steder i disse nyhedsgrupper der bliver bidt hovedet af folk pga små
detaljer. Det er nok noget med at folk gerne vil reagere på indlæggene
selvom de ikke fagligt kan svare på spørgsmålet.
Du bliver nok nødt til at holde hunden i snor i gården og finde et andet
sted at lege med ham, hvor du ikke generer nogen. At diskussere med dem med
loven i hånden tror jeg ikke nytter noget. Det vil politiet nok også råde
dig til.

---

Fra : David T. Metz

Dato : 03-06-04 15:07

bv wrote:
> Det er nok noget
> med at folk gerne vil reagere på indlæggene selvom de ikke fagligt
> kan svare på spørgsmålet.

Godt set.

David
FUT: dk.admin.netikette

Fra : Karina

Dato : 03-06-04 12:00

Hej alle

Jeg føler at i mener jeg er racistisk fordi jeg nævnte ordet indvandre.
Meget få af jer har kunne give mig et svar på det som indlæget egentlig gik
på.
Det eneste i hænger i er, at ordet indvandre ikke har noget med sagen at
gøre.
Jeg skrev det jo blot som jeg oplevede det.

Men i må da meget undskylde hvis i blev stødt af det jeg skrev.

Til dem som rent faktisk svarede på mit spørgsmål siger jeg tak.

Venlig hilsen

Karina

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 03-06-04 10:43

"Søren" <soren@ingenmail.dk> writes:

> Flere end der er i "ganske almindelige" danske familier ? Kan du ikke lige
> smide et link til den statistik ?

For muslimer er hunde urene, og derfor er de ikke vant til hunde. Og
derfor er det nu ganske sandsynligt, at der er en større procentdel
der er usikker overfor hunde.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig og god overnatning i Nordjylland
Spændende butik med stort udvalg i kurve og sæsonpynt

Fra : Karina

Dato : 03-06-04 07:42

>For muslimer er hunde urene, og derfor er de ikke vant >til hunde. Og
>derfor er det nu ganske sandsynligt, at der er en større >procentdel
>der er usikker overfor hunde.

>Mvh Trine

Tak fordi du forstår hvor jeg vil hen
Jeg har åbenbart formuleret mig forkert, da folk ikke har forstået hvad jeg
mente.

Mange hilsner

Karina

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-06-04 11:12

Karina wrote:
> Tak fordi du forstår hvor jeg vil hen
> Jeg har åbenbart formuleret mig forkert, da folk ikke har forstået
> hvad jeg mente.

Jeg tror bare, at der er nogen der vil ligge noget i det, som der ikke er...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Henrik Madsen

Dato : 03-06-04 13:52

On Thu, 3 Jun 2004 08:42:02 +0200, "Karina" <ingen@email.her> wrote:

Hej Karina..

Du skal ikke være ked af at du kom til at nævne deres etniske
baggrund..

Der er bare nogen herinde som sidder på lur og hvis en eller anden
skriver noget hvor ordene etnisk, invandrer, eller lign står i farer
de frem med bål og brand og råber RACIST..

Lidt ligesom det foregår ude i det virkelige liv, al diskution om de
sager kan kun føre til at man er racist i eres øjne, der er kun een
ting at gøre og det er at ignorere dem ...

Der var for nyligt en der kom til at referere en sag som han gerne
ville have noget juridisk råd om hvor han kom til at sige at en dame
der havde påkørt en bekendt var af anden etnisk herkomst, han fik også
på hattepulden selvom det også dengang faktisk havde betydning for
hvordan den bekendte havde reageret netop for IKKE at blive beskyldt
for racisme..

Henrik

Fra : Karina

Dato : 03-06-04 11:18

Hej Henrik

Tak for dit indlæg

Ja man skal passe på hvordan man formulerer sig.
Havde ikke regnet med at blive haglet ned på den måde, men på at få nogle
saglige svar.
Det skete ikke...desværre.

Synes bare det er for meget at blive udråbt som racist når folk slet ikke
kende mig og mine holdninger på det område.

Men tak for dine ord...

Venlig hilsen

Karina

Fra : Søren

Dato : 03-06-04 14:38

> Synes bare det er for meget at blive udråbt som racist når folk slet ikke
> kende mig og mine holdninger på det område.

Der er vist ingen der har kaldt dig racist er der ? Du må da meget gerne
linke til den post hvori du bliver kaldt racist.

Men jeg kan til stadigvæk ikke forstå hvorfor det er relevant hvilken etnisk
oprindelse de personer du beskrev havde. Det har jo ingen relevans til et
spørgsmål vedr. om din hund må være uden snor i en gård, eller overser jeg
noget fuldstændigt ?

--
Søren

Fra : Rasmus

Dato : 03-06-04 17:45

> [...]
> spørgsmål vedr. om din hund må være uden snor i en gård, eller overser jeg

Du er OT søren....., Karina ønsker et juridisk svar, ikke dine ligegyldige
opstød.

mvh
Rasmus

Fra : Søren

Dato : 04-06-04 09:02

> Du er OT søren....., Karina ønsker et juridisk svar, ikke dine ligegyldige
> opstød.

Jeg svarede ellers præsic det samme som du har gjort.
Du gjorde det bare flere timer senere.

Så dit indlæg og sure opstød er så lige så meget OT.

--
Søren

Fra : David T. Metz

Dato : 04-06-04 08:59

Søren wrote:

> [...]
> relevans til et spørgsmål vedr. om din hund må være uden snor i en
> gård, eller overser jeg noget fuldstændigt ?

Nej, jeg tror ikke du overser noget. Tværtimod ser det ud som om du ser dig
blind på noget, som netop ikke har relevans.

David
FUT

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 04-06-04 21:46

"Soren" <soren@ingenmail.dk> skrev i en meddelelse
> Der er vist ingen der har kaldt dig racist er der ? Du ma da meget gerne
> linke til den post hvori du bliver kaldt racist.

Du antyder det med din monomane optagethed af om sporgeren er i stand til at
formulere en situation korrekt uden brug af et begreb som du abenbart mener
er et pejorativ.

Nar almindelige mennesker forsoger at forklare en situation, kan de altsa
ikke altid veje deres ord pa en guldvagt - jeg har arbejdet med etniske
grupper i mere end 20 ar, og jeg kan godt fortalle dig at det er sardeles
relevant at vide noget om den kultur mange af dem kommer fra i forhold til
hunde.

Sagen er nemlig den, at hvis det virkelig kom til en sag, hvor der var tale
om skambidning, sa kunne det vare et afgorende punkt at fa forklaret i en
evt. retssag at den skambidte ikke har varet helt sageslos, idet denne har
udvist en yderst hysterisk og for hunden truende adfard, som folge af sin
etniske herkomst.
Derfor er en dialog altid af det gode i sadanne sager: selvom man har retten
pa sin side, kan man godt tage hensyn til andre mennesker, men der er ikke
noget sa afsporende i en sadan samtale hvis en eller anden politisk korrekt
person er sa principfast, at det overskygger sagens kerne. Man kalder en
sadan person for en krakiler - er du det?

> Men jeg kan til stadigvak ikke forsta hvorfor det er relevant hvilken
etnisk
> oprindelse de personer du beskrev havde. Det har jo ingen relevans til et
> sporgsmal vedr. om din hund ma vare uden snor i en gard, eller overser jeg
> noget fuldstandigt ?

Ja, for i en evt. retssag vil en etnisk modpart kunne havde at den
pagaldende hundeejer udmarket var klar over begrundelsen for angsten, men at
den pagaldende alligevel gjorde det fordi denne havde racistiske motiver
eller udmarket vidste at den etniske person af kulturelt/religiose grunde
ikke brod sig om hunde.

Hvis ejeren havde valgt at chikanere modparten begrundet i at hun ikke kunne
lide fremmede - desuden er det sadan at hunde kun er i stand til at skelne
sort-hvide-nuancer, og nogle mennesker lugter pa en bestemt made (fx er det
en kendsgerning at asiater ikke har samme antal svedkirtler som andre
ikke-asiater), som visse hunde ikke kan lide. Vores hund bliver fx agressiv,
nar den moder en neger - er vores hund da racistisk?

Hunde er dyr som ejeren skal have fuld kontrol over, og hvis ejeren ved
eller burde vide at der kan vare problemer med folk af forskellig etnicitet,
men uagtet fortsatter med at have manglende kontrol over hunden, sa kan
ejeren faktisk straffes, fordi man sa mener at der er tale om ond vilje nar
man skál have hunden under kontrol. Det er i hvert fald et argument, der
sagtens kan anvendes i en retssal. Sa jow - etnicitet ER relevant her.

Men pedanteriet vil abenbart ingen ende tage i denne gruppe.

--
ahw

Fra : Kristian Thy

Dato : 03-06-04 14:38

Henrik Madsen uttered:
> Hej Karina..
>
> Du skal ikke være ked af at du kom til at nævne deres etniske
> baggrund..

Jeg har stadig ikke set nogen juridiske argumenter for at det har
relevans.

> Der er bare nogen herinde som sidder på lur og hvis en eller anden
> skriver noget hvor ordene etnisk, invandrer, eller lign står i farer
> de frem med bål og brand og råber RACIST..

Sjovt, der stod ikke 'racist' i mit indlæg (som tilsyneladende har
affødt en polemik af den anden verden). Jeg var blot forundret over at
de forulempedes etnicitet skulle inddrages.

> [...]
> på hattepulden selvom det også dengang faktisk havde betydning for
> hvordan den bekendte havde reageret netop for IKKE at blive beskyldt

Jeg vil ikke gerne slås i hartkorn med de klaphatte der (fuldstændig
uberettiget) var ude efter AHW. I den sag havde det nemlig, som du også
selv nævner, relevans for sagens fremstilling.

\\kristian

Fra : SoftMan Brian

Dato : 03-06-04 23:02

> Jeg har stadig ikke set nogen juridiske argumenter for at det har
> relevans.

Men det har hundens alder? eller hvorfor slog du ikke ned på det element?

> Sjovt, der stod ikke 'racist' i mit indlæg (som tilsyneladende har
> affødt en polemik af den anden verden). Jeg var blot forundret over at
> de forulempedes etnicitet skulle inddrages.

Der stod måske ikke ordet, men du mistænkeliggjorde Karina kraftigt.

Der er en tendens til at mistænkeliggøre folk bare de nævner at det ikke er
etniske danskere. I stedet for at vurdere om det kan have relevans, er det
nemmere at springe direkte over til mistænkeliggørelsen. Jeg kan se flere
relevanser i forbindelse med at det er indvandrere. Bla. manglene
sprogkundskaber, så man ikke kan snakke med modparten om problemet, eller
det kan være personer det har været udsat for politihunde, steder hvor
politiet ikke tager det så tungt med menneskerettigheder.

Fra : Peter Andersen

Dato : 04-06-04 00:12

"SoftMan Brian" <Brian_Hoey@hotmail.com> wrote in message
> "Kristian Thy" <thy@it.edu> wrote in message

> Men det har hundens alder? eller hvorfor slog du ikke ned på det element?

Måske det i juridsk forstand har betydning at hunden er fri og ikke under
kontrol ifhlg hundeloven!!!

Peter

Fra : Søren

Dato : 03-06-04 14:52

> [...]

> skriver noget hvor ordene etnisk, invandrer, eller lign står i farer
> de frem med bål og brand og råber RACIST..

Hvem ? Hvis du mener at jeg er en af den, vil du så venligst vise mig den
post hvori jeg har kaldt karina for racist ? Jeg har påpeget at jeg ikke
kunne se grunden til at blande deres etniske oprindelse ind i historien, da
det, som jeg læser det, er fuldstændigt ligegyldigt for problemstillingen.

> Lidt ligesom det foregår ude i det virkelige liv, al diskution om de
> sager kan kun føre til at man er racist i eres øjne, der er kun een
> ting at gøre og det er at ignorere dem ...

Det er din virkelighed du beskriver...Det er ihvertifald ikke en virkelighed
jeg kender.

> [...]
> på hattepulden selvom det også dengang faktisk havde betydning for
> hvordan den bekendte havde reageret netop for IKKE at blive beskyldt

Så er det godt at jeg ikke var en del af den tråd, så jeg ikke føler mig
ramt af den sætning.

--
Søren

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 04-06-04 21:45

"Henrik Madsen" <hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Karina..
>
> Du skal ikke være ked af at du kom til at nævne deres etniske
> baggrund..
[..]>
> [...]
> på hattepulden selvom det også dengang faktisk havde betydning for
> hvordan den bekendte havde reageret netop for IKKE at blive beskyldt

Jeg var den, der stillede spørgsmålet - men dengang var det en person, som
hader mig oprigtigt og derfor med vilje lagde noget andet i det end det, jeg
skrev. Personligt vil jeg tage den slags indlæg med et kilo salt - jeg har
selv arbejdet med indvandrere og undervist dem i mere end 20 år, og det gør
jeg stadig helt frivilligt. Jeg har mange personlige gode venner blandt
indvandrere, så den slags plejer at prelle af på mig. Men det er nu en
kendsgerning at når folk VIL lægge noget i det, fordi de har en manisk
opfattelse af, hvad der er politisk korrekt, så er disse mennesker med til
at afspore selv den mest saglige beskrivelse af et sagsforhold.

Mange mennesker af etnisk oprindelse er bange for hunde. Det er der mindst
to grunde til: religiøse og så fordi der i deres hjemlande findes en masse
hunde, der er livsfarlige: de løber frit omkring og nogle af dem har rabies,
som er 100 procent dødeligt for mennesker, hvis det ikke opdages i tide. Er
man først blevet bidt af en hund med rabies og man ikke straks søger læge,
så dør man simpelthen -og der er ingen kur mod det. Derfor er det relevant
for forståelsen af spørgsmålet, at der er tale om etniske grupper med en
anden kultur - og det er relevant om der findes juridiske regler i sådanne
sager, der dækker spørgsmålet - som hundeejer er det nemlig af yderste
vigtighed at man kender til lovgivningen på området. Da enhver hundejer skal
have en hundeforsikring (ansvar) som minimum, så vil et bid fra en hund
næppe medføre krav om aflivning. Der skal normalt særdeles skrappere ting
være i gære førend det kan ske: skambidning af en person (og det er næppe
det, der sker med en hund på 7½ måned)

--
ahw

Fra : Søren

Dato : 03-06-04 11:07

> [...]
> For muslimer er hunde urene, og derfor er de ikke vant til hunde. Og
> derfor er det nu ganske sandsynligt, at der er en større procentdel

Det er nu ikke en speciel muslimsk tankegang, men mere en regional
tankegang. Muslimer må gerne holde hund hvis det er til jagt eller til at
passe på marker og husdyr. Så hunde er ikke direkte urene i muslimsk
tankegang. Men den snak hører vist mere til i dk.videnskab.religion *S

--
Søren

Fra : Jens Dalum

Dato : 03-06-04 21:46

Søren, jeg syntes du er en nar....... I gamle dage var der noget der hed en
Hofnar og det tror jeg egentlig du er.....

Du pylrer om de fremmede, du pakker dem ind i vat, du gør lige nøjagtigt det
der er forkert!!!!
De skal IKKE pakkes ind i vat. De bliver sgu da aldrig accepteret i
samfundet hvis man pylrer om dem. Lad dem selv klare problemet i denne NG !!
Jeg ved fra mange af de fremmede, at de ikke ønsker den ene dansker efter
den anden "forsvarer" dem - de ønsker at vise de selv kan klare det.

Så fald ned på jorden, fordi een skriver "indvandere" eller "fremmede"...det
er sgu den skinbarlige virklighed at hun har nævnt at det var "perkere". Nå
ja, nu må jeg så heller ikke bruge ordet "perkere"?? Jo for en perker er en
person der kommer fra Persien!!! At så ordet har fået en dårlig lyd i de
"frelstes" ører, kan jeg så ikke gøre noget ved!
Sjovt nok har jeg i det lokale dagblad deltaget i en debat om en neger.
Bladet fortalte om at de havde set denne "ensomme" neger vandre forbi
vinduet hver dag, uden noget formål. Straks var der en masse læserbreve fra
de "frelste" der tog afstand fra at avisen brugte ordet "neger" !! Jeg
stillede så spørgsmålet om "de" ville forbyde dansk top hittet fra 70`erne
med Lille Bo??? Hvad sangen hed? "jeg har set en rigtig negermand".

Så min opbakning til Karina.... Godt fortalt *S*.

Hvad jeg så kan bruge Søren til? Intet...lige så lidt som han kan bruge mig.
Men en dag kommer "krigen", hvornår vides ikke, men den kommer...historien
rundt om i verden har vist det !

Jeg fik luft ...i fik fred...

/Jensen.........

Fra : Kristian Thy

Dato : 03-06-04 22:25

Jens Dalum uttered:
> Jeg fik luft ...i fik fred...

For good. *plonk*

\\kristian

Fra : All@n

Dato : 03-06-04 11:38

Trine Kornum Christiansen wrote:

> For muslimer er hunde urene, og derfor er de ikke vant til hunde. Og
> derfor er det nu ganske sandsynligt, at der er en større procentdel
> der er usikker overfor hunde.
>
> Mvh Trine

Det har så ikke kun noget at gøre med at hundene skulle være urene i
muslimske lande. Det problem ville hurtigt være løst, ved helt at forbyde
hunde i de pågældende lande. Problemet i muslimske lande er nærmere at der
render en helvedes masse løse gadehunde rundt, som lever en forhultret
tilværelse. Disse hunde ka' hvis de er desparate nok, finde på at overflade
mennesker. Og det er der faktisk en del af indvanderne fra muslimske lande
som har oplevet, enten på dem selv eller på venner/bekendte og familie. Det
er derfra deres skræk for hunde stammer fra. Hvis man ellers ligger mærke
til det, så er det ikke anden og tredie-generationsinvandere som er
skrækslagne for hunde, men især førstegenerationsindvandere.

All@n

---

Fra : Rasmus

Dato : 03-06-04 17:47

> [...]
>
> Nu er mit spørgsmål så bare om jeg har lov til at lade ham lege dernede?
> Kan de forbyde os at tage ham med derned?

Hvilke regler har ejerforeningen omkring hunde?, det burde stå i vedtægterne

mvh
Rasmus

Fra : Karina

Dato : 03-06-04 15:42

>Hvilke regler har ejerforeningen omkring hunde?, det >burde stå i
vedtægterne

Hej Rasmus

Der står ikke andet end, at det er tilladt at holde hund hvis denne ikke er
til gene for de andre beboer.

Men et af mine spørgsmål er om, når vi er i gården alene, er til gene for
nogen som muligvis kommer ind i gården på samme tid som vi er der.
Vi går jo ikke derned når der er ander mennesker.
Netop for ikke at skabe problemer.

Venlig hilsen

Karina

Fra : Rasmus

Dato : 03-06-04 19:56

> [...]
> nogen som muligvis kommer ind i gården på samme tid som vi er der.
> Vi går jo ikke derned når der er ander mennesker.

Hvis nogle beboere klager til ejerforeningen, er det op til
formanden/bestyrelsen om klagen skal føre til noget(f.eks en henstilling til
dig om ikke have hunden løs i gården)
Det er måske klogt at snakke med dem, og få deres syn på sagen inden der
evt. kommer klager.

mvh
Rasmus

Fra : ThomasB

Dato : 03-06-04 18:13

"Karina" <ingen@email.her> skrev i en meddelelse

> Nu er mit spørgsmål så bare om jeg har lov til at lade ham lege dernede?
> Kan de forbyde os at tage ham med derned?

Der er nogle vedtægter i din ejerforening.
Ofte siger disse vedtægter at hunde skal føres i snor på ejendommens område.
Men hvis du ikke overholder reglerne, kan ejerforeningen reelt ikke gøre
noget, men du har overtrådt reglerne

Hvis gården er offentlig, så skal du kigge i politivedtægterne i din
politikreds.

Jeg kan fortælle at der i politivedtægterne i min kreds står at hunden godt
må være løs, men hverken må gå foran eller bagved ejeren, derimod skal den
gå ved siden af.

Mvh Thomas