Er det spam ?
Fra : Henrik Madsen

Dato : 02-06-04 20:30

Hej

Satte for en uges tid min gamle defekte motorcykel til salg på den blå
avis online version. Den har ikke været annonceret andre steder så det
er derfra de har det..

Nå men idag modtager jeg så en email fra info@netauktionen.dk

De skriver "Hej, hvis du ikke har solgt din MC, er du meget velkommen
til at prøve at sælge den på www.netauktion.dk (Sælg din gamle
motorcykel gratis på 23 timer til private med venlig hilsen
netauktion.dk - Online auktion på nettet, hammerslag hver dag kl.
17.00)".

Se det irriterer mig lidt at jeg får den slags uopfordret fra et firma
men er i tvivl om det er spam da de jo tilsyneladende ikke kommer til
at tjene på det og det derfor er en gratis service..

Hvis det er spam skal det selvfølgelig meldes men hvor er det lige man
gør det..

Henrik

Fra : Karsten Kryger Hanse~

Dato : 02-06-04 21:18

> Hvis det er spam skal det selvfølgelig meldes men hvor er det lige man
> gør det..

Det kan du læse mere om her:
http://www.forbrug.dk/omforbrugerneshus/organisering/fo/2/spam-uonsket-reklame-via-e-mail-sms-og-telefax/

Mvh.
Karsten

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-06-04 22:23

Henrik Madsen skrev:

> [...]

>men er i tvivl om det er spam da de jo tilsyneladende ikke kommer til
>at tjene på det og det derfor er en gratis service..

At det er gratis for dig, betyder ikke automatisk at det ikke er
ulovligt. Hvis de f.eks. får et gebyr pr. sælger de lokker til,
eller hvis de har bannerreklamer kørende, så skriver de til dig
med henblik på afsætning af varer eller tjenester - og det er
forbudt efter markedsføringsloven.

>Hvis det er spam skal det selvfølgelig meldes men hvor er det lige man
>gør det..

   spam (at) fs.dk

--
Bertel

Fra : Per Christoffersen

Dato : 02-06-04 22:33

> spam (at) fs.dk

Den mail adresse er måske lige præcis den eneste, som det ikke er nødevndigt
at skjule for spam-robotterne

/Per

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-06-04 06:00

Per Christoffersen wrote:

> Den mail adresse er måske lige præcis den eneste, som det ikke er
> nødevndigt at skjule for spam-robotterne

LOL

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : SoftMan Brian

Dato : 03-06-04 23:16

"Henrik Madsen" <hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> at tjene på det og det derfor er en gratis service..
>
> Hvis det er spam skal det selvfølgelig meldes men hvor er det lige man

De tjener salær når den bliver solgt, så det er erhvervsmæssigt.

De spammede også mig da jeg satte min bil til salg på bilbasen. Jeg skrev
endda til bilbasen for at sikre mig at det ikke var noget de havde noget med
at gøre. så send endelig til forbrugerstyrelsen (De fortjener at få en god
bøde IMO)

PS. Prøv evt. også og spørge DBA om de er klar over at netauktion.dk høster
e-mail adresser på deres side til at spamme med. Det kan være de så også vil
trække lidt for at få dem i retten