stoppet i en bil der ikke er betalt afgift~
Fra : Nikolai R. Jensen

Dato : 31-05-04 19:52

vi har en lille diskusion her...

vi kører i en bil der er hentet i tyskland og som der ikke er betalt afgift
af! vi kører rundt i den i DK enten uden plader eller med plader der lånt
fra en anden bil!

1 : siger man får en bøde på et beløb og det er det.
2 : siger man skal betale afgift og får en bøde på et tilsvarende beløb.

tager vi begge fejl? eller hvem har ret?

--
Mvh.

Nikolai R. Jensen
www.minvogn.dk
og ja min mail er : nospam@minvogn.dk

Fra : jan@stevns.net

Dato : 31-05-04 20:17

"Nikolai R. Jensen" <nospam@minvogn.dk> skrev :

>1 : siger man får en bøde på et beløb og det er det.

Det er vist svaret : bøde for at køre i en uindregistreret bil

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Karl Viggo

Dato : 31-05-04 20:17

"Nikolai R. Jensen" <nospam@minvogn.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 2 : siger man skal betale afgift og får en bøde på et tilsvarende beløb.
>
> tager vi begge fejl? eller hvem har ret?

Det er ihvertfald helt sikkert I får bøde. I må ikke køre i en ikke
indregistreret bil - det giver en (stor) bøde. I må heller ikke køre på
'lånte' nummerplader / uden nummerplader - det giver en anden stor bøde. I
må ikke køre uden ansvarsforsikring - det giver en tredje stor bøde.

Registreringsafgiften kommer I formentlig også til at betale.

Alt i alt tror jeg ikke det er klogt, hvad I har gang i.

Viggo

---

Fra : M.Kay

Dato : 03-06-04 14:54

I know it's awful, but Karl Viggo wrote to everybody in
dk.videnskab.jura saying:

> Alt i alt tror jeg ikke det er klogt, hvad I har gang i.

Næh det med diskutioner blir man bare uvenner af

--
Kay

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 31-05-04 20:44

On Mon, 31 May 2004 20:52:24 +0200, "Nikolai R. Jensen"
<nospam@minvogn.dk> wrote:

> [...]
>2 : siger man skal betale afgift og får en bøde på et tilsvarende beløb.
>
>tager vi begge fejl? eller hvem har ret?
I tager begge fejl:
Der skal betales afgift.
Der kan falde bøde for den manglende afgift.
Der skal betales bøde for at køre uden ansvarsforsikring.
Låner i plader skal der også betales for dette dokumentfalsk
(Ansvarsforsikringen følger køretøjet, ikke nummerpladerne. Ved faste
prøveplader følger forsikringen pladerne).
Sagen vil uden tvivl ryge i retten hvor det ikke kan udelukkes at der
kan falde fængselsstraf, det afhænger af omstændighederne.
Helvede bryder løs hvis man bliver blandet ind i en færdselsuheld, for
ikke at tænke på hvis man har skylden for samme og der er personskade.

/Hans

Fra : jan@stevns.net

Dato : 31-05-04 21:15

Hans Kjaergaard <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev :

>Sagen vil uden tvivl ryge i retten hvor det ikke kan udelukkes at der
>kan falde fængselsstraf, det afhænger af omstændighederne.

Tag lige og spis brød til ;)

Gu' ryger den da ej i retten - de får en bøde, og det er så det.

(Been there, done that - got the T-shirt)

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 01-06-04 07:09

On Mon, 31 May 2004 22:15:16 +0200, jan@stevns.net wrote:

>Tag lige og spis brød til ;)
Gerne, du gir ?

>Gu' ryger den da ej i retten - de får en bøde, og det er så det.
Omstændighederne, omstændighederne Tom, de har stor indflydelse på
hvordan sagen kan udvikle sig. Og omstændighederne er man ikke selv
helt herre over, derfor kan man ikke tage de i ed på forhånd.

>(Been there, done that - got the T-shirt)
Fordi du har oplevet en "ting", betyder ikke at alle tilsvarende
gerninger håndteres på samme måde at ordensmagten på andre
steder/tider.

/Hans

Fra : Brian Sørup

Dato : 01-06-04 12:55

> On Mon, 31 May 2004 20:52:24 +0200, "Nikolai R. Jensen"
> <nospam@minvogn.dk> wrote:

[snipz]
> [...]
> Helvede bryder løs hvis man bliver blandet ind i en færdselsuheld, for
> ikke at tænke på hvis man har skylden for samme og der er personskade.

Jeg har en kammerat der 3 (TRE!) gange er blevet taget i biler med
*lånte* nr.plader, der var ikke betalt afgift af nogen af bilerne, de
var ligeledes heller synet.
Han fik alle tre gange konfiskeret de *lånte* plader og en bøde oveni -
jeg husker ikke størrelsen af bøden men det var ikke noget voldsomt
beløb, der blev heller ikke opkrævet afgift.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Henrik Madsen

Dato : 31-05-04 20:45

<nospam@minvogn.dk> wrote:

> [...]
>2 : siger man skal betale afgift og får en bøde på et tilsvarende beløb.
>
>tager vi begge fejl? eller hvem har ret?

Jeg siger stakkels jer hvis i bliver skyld i en ulykke med den bil..

Kan lige se for mig at i smadrer ind i en dyr Mercedes der bliver
totalskadet plus der bliver noget personskade..

Gætter på at i bliver nødt til at handle hos Leasy indtil i dør for
det bliver ikke muligt at eje nogetsomhelst med mindre i vinder en
MASSE penge i lotto til at betale regningen..

Henrik

Fra : jan@stevns.net

Dato : 31-05-04 21:17

Henrik Madsen <hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> skrev :

>Jeg siger stakkels jer hvis i bliver skyld i en ulykke med den bil..

Hvad med at svare på et rimeligt præcist formuleret spørgsmål, istedet
for at holde en moralprædiken ?

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 31-05-04 22:26

....og så var det jo at jan@stevns.net sagde:

> Hvad med at svare på et rimeligt præcist formuleret spørgsmål, istedet
> for at holde en moralprædiken ?

Damn, du har godt nok travlt.

Svaret ligger vel nærmest i at tingene her er sat lidt i perspektiv, så man
(måske bedre) kan forestille sig konsekvenserne.

Kasper Katzmann

Fra : jan@stevns.net

Dato : 31-05-04 22:35

"Kasper Katzmann" <kasper@bmwkatzmann.dk> skrev :

>Damn, du har godt nok travlt.

Næeh - jeg synes bare det er noget hø at buldre frem med

Der er ikke nogen der siger "kørslen er sket" - så de moralske opkast
er godt nok fjollede

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Tim Christensen

Dato : 01-06-04 11:14

jan@stevns.net wrote:
> Henrik Madsen <hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> skrev :
>
> Hvad med at svare på et rimeligt præcist formuleret spørgsmål, istedet
> for at holde en moralprædiken ?

Det var da et svar, hvis de forudsager en ulykke kan de nemt komme til
at stå tilbage med en 7-cifret gæld.

Mvh

Tim

Fra : Kent Rådbjerg

Dato : 31-05-04 22:22

> [...]
>
> 1 : siger man får en bøde på et beløb og det er det.
> 2 : siger man skal betale afgift og får en bøde på et tilsvarende beløb.

Jeg er ikke ekspert i disse forhold men kunne forestille mig at I ville få
en stift for at køre i et uindregistreret køretøj. Har I "lånt" en anden
nummerplade, kører I stadig i et uindregistreret køretøj og får en bøde og
nummerpladen bliver taget. Afgiften skal vel først falde i det øjeblik man
ønsker at få danske nummerplader på køretøjet, da det er en
_registreringsafgift_?

Ganske ujuridisk havde jeg en bekendt der også havde hentet et køretøj i
Tyskland. Han kørte i lang tid på prøvenummerplader i forbindelse med
klargøring af køretøjet, men jeg kan ikke huske om han havde betalt afgift
eller ej.

Mvh
Kent.