brand
Fra : slet c2

Dato : 28-05-04 16:47

Min datter og nogle af hendes veninder sad og varmede sig i et solcenter
(møntsol) her i vinters.
En af veninderne tømte spritflaskernes indhold ned i en skraldespand og
derefter tændte hun en cigaret som hun tabte ned oven på spritten.
Solcentret brændte totalt ned.
Alle pigerne har været til afhøring hos politiet - også min datter.
Nu er der så kommet en indkaldelse fra en advokat og forsikringsselskabets
advokat, om at vi skal møde op endnu engang og afgive forklaring.
Pigen som påsatte branden har erkendt at det var hendes skyld.
Men hvad så nu ....
Er vi forpligtede til at møde op til dette møde når hun er blevet afhørt af
politiet.
Der vil være en del advokater tilstede til dette møde og der vil samtidig
bliver ført referat.
Hvordan skal jeg forholde mig.
Jeg mener at min datter er uden skyld i denne sag og det mener politiet
også, de sagde sågar ved den første afhøring at alles historier stemte
overens og at veninden havde sagt at det var hende der antændte branden.

Med venlig hilsen
Mai-Britt Simonsen

Fra : Rune Wold

Dato : 28-05-04 17:01

slet c2 wrote:

[klip]

> Er vi forpligtede til at møde op til dette møde når hun er blevet afhørt af
> politiet.

I det omfang der ikke er tale om en tilsigelse til at vidne i retten, så
er i højst sandsynlig ikke forpligtet til at møde.

[klip]

> Der vil være en del advokater tilstede til dette møde og der vil samtidig
> bliver ført referat.

Hvis du vælger at lade din datter møde, så kan hun vel bare fortælle,
hvad hun allerede har forklaret.

[klip]

> Hvordan skal jeg forholde mig.

Hvad mener du? Enten møder du op, eller også møder du ikke op. Under
alle omstændigheder så er din datter vel uden skyld i branden?

/Rune Wold

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-05-04 20:49

"slet c2" <kskc2@tdcadsl.dk> wrote in

> Pigen som påsatte branden har erkendt at det var hendes skyld.
> Men hvad så nu ....

Så er der vel intet at være bange for og så kan man ligeså godt gøre
det så nemt som muligt for alle og samarbejde med relevante
myndigheder og lign.

--
..: Henrik Stidsen - http://hs235.dk/blog/ ::...
'Veni, Vidi, Velcro' - I came, I saw, I stuck around.

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-04 12:44

"Henrik Stidsen" <nospamforme@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> "slet c2" <kskc2@tdcadsl.dk> wrote in

> Så er der vel intet at være bange for og så kan man ligeså godt gøre
> det så nemt som muligt for alle og samarbejde med relevante
> myndigheder og lign.

Forsikringselskaber er ikke relevante myndigheder.

MVH CP

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-05-04 14:44

"Claus P." <clausplougmann at get2net.dk> wrote in

> Forsikringselskaber er ikke relevante myndigheder.

nej, de er "og lign."

Fra : Kent Rådbjerg

Dato : 28-05-04 22:27

"slet c2" <kskc2@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Er vi forpligtede til at møde op til dette møde når hun er blevet afhørt
af
> politiet.

Hvis det er et møde hos forsikringsselskabet med deres advokater, så er du
_ikke_ forpligtet til møde op.

> [...]
> også, de sagde sågar ved den første afhøring at alles historier stemte
> overens og at veninden havde sagt at det var hende der antændte branden.

Kontakt forsikringsselskabet og gør dem opmærksom på at din datter har
afgivet forklaring til politiet samt at de kan rekvirere en kopi af
politirapporten. Såfremt det ikke er tilstrækkeligt for
forsikringsselskabet, så bed dem præcisere skriftligt hvilke yderligere
oplysninger det er de ønsker fra din datter, så har du noget at forholde dig
til.

Mvh
Kent.

Fra : slet c2

Dato : 29-05-04 23:42

Tak for alle jeres svar.
Præcis som Kent skriver, så har min datter allerede én gang givet forklaring
hos politiet.
Og som skrev står i det brev jeg har fået fra forsikringsselskabet, vil der
være en del advokater tilstede og der vil blive taget referat som min datter
skal vedstå.
Det er dog 5 måneder siden at solcentret blev brændt ned. Og kan så de unge
mennesker huske flere detaljer fra denne episode??
Vi har heldigvis talt med de andre forældre til nogle af de andre piger som
var med, men det lyder også lidt som om at det nu er forsikringsselskaberne
der forsøger at tvære den af på hinanden.
Men i dette tilfælde vil jeg nok følge Kent´s forslag og skrive til
forsikringsselskabet og bede dem indhente rapporten fra den omhandlende
samtale.

Venlig hilsen Mai-Britt

Fra : ENN

Dato : 30-05-04 19:01

Jeg ville endvidere sikre mig at min datter havde en egen advokat med -
desuden ville jeg sikre mig at alle suplerende spørgsmål som
forsikringsselskaberne måtte have blev meddelt skriftligt før mødet.

Udgiften til en advokat der varetager din datters interesser er minimal i
forhold til hvad hun kan blive "lokket" ud i uden en advokat.

Hvor gammel er din datter ?

Fra : slet c2

Dato : 31-05-04 19:35

14 år

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-04 07:14

> Udgiften til en advokat der varetager din datters interesser er minimal i
> forhold til hvad hun kan blive "lokket" ud i uden en advokat.

Hvordan mener du, at hun kan få nogen udgifter når der foreligger
politirapport hvori det tydeligt fremgår at hun er uden skyld?

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : slet c2

Dato : 01-06-04 14:37

øh hvad skulle forsikrings selskabet ellers ind kald os alle til en samtale
som vi skal ved går ???
Muh MOS