Telia MMS ?
Fra : Preben J.

Dato : 04-06-04 08:05

Hej.

Jeg har Telia Comfort abb. Jeg har temmeligt mange gange de sidste uger
hentet den MMS-opsætning de har på telia.dk og modtager samt
gemmer/aktiverer den så ved modtagelse.
Men det hjælper ikke noget, jeg kan ikke modatge/sende MMS.
Hvis jeg vil prøve at sende en MMS fra min N3510i så bliver den bare gemt i
udbakke og her fra aner jeg ikke hvordan den skal komme videre.
Hvis andre sender mig en MMS, så kan jeg finde den på telia.dk på sådan en
slags egen MMS-hjemmeside.... skod!!

Er der mon noget jeg har overset i opsætning eller andet ?

Telias service var hurtige nok til at svare på de første mails jeg skrev til
dem og så kom der hurtigt en mail retur med at jeg skulle hente en
MMS-opsætning osv.... men nu svarer de ikke på mails'ne mere.... så var det
at jeg tænkte om nogen her kunne hjælpe.

Mvh. Preben.

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-04 21:14

> Er der mon noget jeg har overset i opsætning eller andet ?

Hej.

Hvis det er pålagt fra Telia's side af (på dit abonnement), skal du både
have en MMS- og en WAP-opsætning på din telefon (ved en Nokia 3510i en WAP
GSM opsætning).

Så burde det virke - det kan være, at det er her problemet ligger, hvis du
kun har hentet MMS-opsætning.

Samtidigt kan det ofte hjælpe at starte med at sende en MMS til sit eget
nummer (og den tekniske forklaring er, at der i HLR'en mangler en
SGSN-adresse, som gør at man normalt ikke kan hverken sende eller modtage -
denne bliver pålagt ved at sende til sit eget nummer).

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Preben J.

Dato : 04-06-04 23:49

"Jeppe Vestergaard" <Jeppe hos dailyrush.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
modtage -
> denne bliver pålagt ved at sende til sit eget nummer).

Jeg har WAP-opsætning og det virker.
Jeg fik en mail fra telia.dk om at der er lavet ny MMS-opsætning så jeg
hentede den nye og nu sker der da noget andet.... når jeg prøver at sende en
MMS nu også til egen mobil, så får jeg da i det mindste beskeden på mobilen
om at MMS-beskeden ikke kunne sendes.... trelst

Mvh. Preben.

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-04 08:02

> [...]
mobilen
> om at MMS-beskeden ikke kunne sendes.... trelst

Er både den rigtige WAP- og MMS-profil aktiv på telefonen?

I så fald er det et problem fra Telia's side (MMS er enten ikke aktiveret i
HLR'en eller MMSC'en).

Fra : Preben J.

Dato : 05-06-04 08:43

> [...]
>
> Er både den rigtige WAP- og MMS-profil aktiv på telefonen?
>
> I så fald er det et problem fra Telia's side (MMS er enten ikke aktiveret

Ja, det er de rigtige der er aktive.... tak for hjælpen Jeppe
Men jeg har valgt at opsige abb. jeg gider ikke et produkt der virker/virker
ikke, så nu henter jeg en gang Mixit, det har begge børnene fået fornylig og
der virker det hele hver gang det skal bruges

God weekend
Preben.