Unlock! af en 'Olding'
Fra : Jørn Hansen

Dato : 03-06-04 20:12

Hej gruppe!
Jeg har 'arvet' en gamme mobil af en bekendt, det er en Erikson A1018s, er
der nogen der kan fortælle mig, hvordan jeg kan anvende den, med mit Telmore
SIM-kort?
På forhånd tak!
Jørn!

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-04 20:25

> Jeg har 'arvet' en gamme mobil af en bekendt, det er en Erikson A1018s, er
> der nogen der kan fortælle mig, hvordan jeg kan anvende den, med mit
Telmore
> SIM-kort?

Ved du hvilken operatør den er købt hos? I så fald er det blot at ringe til
operatøren og bede om SIM-lockkoden (som du kan få uanset hvad, da telefonen
på ingen måde kan være yngre end 6 måneder).

Hvis ikke du kender operatøren den er låst til, er der ikke andet for end at
ringe til de forskellige danske operatører - start med de store som TDC og
SONOFON.

Du vil så få oplyst en kode - for at kunne indtaste denne skal du tænde
telefonen med dit Telmore-kort i, og taste:
< * * <
Der vil så komme en servicemenu frem på din telefon, hvor du kan vælge "Net"
(der er en låst hængelås udfor) - og telefonen vil så skrive "Indtast
NCK-kode" - hvilket er koden du kan få udleveret ved operatøren.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Jørn Hansen

Dato : 04-06-04 05:24

Tak! Det vil jeg forsøge, den har været brugt hos 'Sonofon', og den er mere
end 5 år gl.
Jørn!