A920 info samles her!
Fra : Thunder

Dato : 03-06-04 00:34

Nedenstående er hvad der er samlet indtil videre (redigeret). Jeg arbejder
desuden på at færdiggøre min webserver, hvor alt info kommer til at ligge
inkl. evt. software der kan være nyttigt:) Har du noget konkret info, så
lave en undertråd og jeg samler det ind i den nye tråd. Lad os bare få alt
samlet ét sted:) Er der ting der går igen vil de blive sorteret fra.

Med venlig hilsen

Jan Johansson
========
OBS! LÆS DETTE OMHYGGELIGT.
========
Jeg er nødt til at skrive dette: Al dette er til info, noget er testet og
noget er ikke. De fleste ting har virket på andres A920'ere med sucess. Hvis
du bruger nogle af disse oplysninger er det på eget ansvar, og skulle der
ske noget med din mobil så er det for egen regning og på eget ansvar. Jeg
vil ikke senere høre at du har brugt oplysninger herfra og din mobil er gået
i stykker og du vil have mig til at betale regningen.

Når vi så har fået dette afklaret så er her infoen:
========

Symbian 7.x produktbeskrivelse:
http://www.symbian.com/technology/symbos-v7x-det.html

UIQ 2.0 produktbeskrivelse:
http://uiq.velocitytech.net/UIQ%202.0%20Product%20Description%20REV%202.8.pdf

Du skal have Adobe Acrobat reader installeret for at kunne læse filen.

GPS vs. AGPS:

Jeg har stor grund til at tro at det der sidder i den, er ægte GPS og
AGPS må ses som en forbedring af GPS, der gør det også virker i
områder, hvor standard GPS vil fejle.

Grunden til jeg holder på den tro er flg. link:
http://www.3gnewsroom.com/3g_news/oct_02/news_2539.shtml

Hvis man leder efter SiRFstarIIe/LP chipsettet som telefonen skulle
indeholde, vil man opdage at denne chip er en fuld 12 kanals GPS modtager,
der kan arbejde i autonom tilstand med op til 12 kanaler, samt i hjulpet
tilstand, med færre sattelitter.

Der er også stik til en ekstern GPS antenne på telefonen, hvilket ville
være fjollet hvis den ikke indeholdt en ordentlig modtager.

Ydermere har jeg de sidste par dage haft success med at lade telefonen
finde steder via GPS. Godtnok er det ikke klippestabilt, men jeg har haft
den til at vise rigtigt indenfor 10 m. (alle sammen i ideelle betingelser
på åbne områder). Jeg har også set den fortælle den er et sted, hvor
den selv viser der er stor nøjagtighed, men prikken ligger 500m væk fra
hvor jeg stod. Det er som om 3's software ikke kan finde ud af at tolke
hvor pålidelig GPS data'ene er og blot regner et punkt ud.

NYT indlæg fra samme person:

Jeg er senere blevet klogere, jeg har installeret et program på
telefonen, der bekræfter at den i høj grad er en rigtig GPS modtager,
uden behov for radio dækning.

Jeg har også dristet mig til at skille telefonen ad og det viser sig at
lige til højre forrest ved siden at kamera hullet, sidder der en antenne
til UMTS/GPRS/GSM og den runde knop i toppen må så være en GPS antenne
- jeg tør ikke udelukke de 2 seperate antenner har andre formåls
fordelinger.

Jeg har et link til software, der kan få telefonen til at løbende vise
sin position med længde/breddegrad:
http://www.aussie3g.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3179&postdays=0&postorder=asc&start=315&sid=3ec8437fc18f5cb37b7272111b74c805

Så lad os få aflivet den skrøne at a920 ikke har en rigtig GPS modtager
og ikke vil kunne bruges til rigtig navigation - For det kan den, det er
blot et spørgsmål om nogen skriver den rigtige software.

Mvh Per K. Hansen, Civil-elektronik DTU,
Kampsax Kollegiet - 3004 | ICQ #15737244

Den Mon, 10 May 2004 01:02:57 +0200. skrev Thunder:

> Hej Per. Jeg har nu anskaffet mig det omtalte program som faktisk er 2
> programmer. AGPS og Locationmidlet v.1.3b (Java).
> Kan du ikke give os en dansk vejledning i hvordan hver af disse ting
> skal installeres? Eller hvis det kun er det ene.
> På forhånd tak

Det er sådan set ganske nemt, nu kan jeg ikke huske om det jeg linkede til
er i en udpakket version, ellers skal man igennem emulatoren..
Den nemme løsning er nok:

hent: http://per.nitro.dk/GPS.rar

Pak den ud, læg filerne over på telefonen på en eller anden måde (lige
meget hvor) Kør Qfileman (som skal være installeret først) kopier
filerne over i c:\system\apps\ og c:\system\midlets sådan som de ligger i
pakken (den skal sådanset bare pakkes ud i C:\) Hvis du har den der crack
så du kan se alle filer fra PC'en, så kan du bare smide det direkte på
plads.

Nu har du AGPS i din menu, samt de 2 java versioner..
den ene java tegner nogle prikker på skærmen og ser lovende ud.. men den
virker ikke desværre :(

Mvh Per K. Hansen, Civil-elektronik DTU,
Kampsax Kollegiet - 3004 | ICQ #15737244

JAVA:
On Fri, 26 Mar 2004 12:59:11 +0100, Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:
>hvilken javaversion kører Motorola A920 med? er der nogen begrænsninger
>i den som f.eks. manglede socks support (som mange nokia og SE mangler).

A920 understøtter faktisk 2 typer java. Personal Java og MIDP 1.0.
Men Personal Java har du adgang til et stort set Java 1.6, identiskt
api, men AWT og IO og hvad der ellers var standard dengang Java hed
1.6. Til gengæld er det lidt mere besværligt at installere, da det
kræver at du laver en Symbian installeringspakke(.sis).
Med MIDP(J2ME) er du begrænset til MIDP API'et + et par extra. Socket
support er det samme som i andre Symbian baserede telefoner, dvs
sockets er delvist understøttet.

Mvh Allan E

VIDEO på A920:

Kig her, der er en DVD to PocketPC

http://www.makayama.com/products.html

Der findes også en del gratis programmer på nettet, bare gå ind på google og
søg efter "DVD to Mp4" eller "VCD to Mp4".

Fryser din A920?

Der er en RESET knap på telefonen, den sidder under bagklappen nede ved
siden af SD kortet. Du skal bruge din stylus til at resette.
Tænd telefonen og hold derefter knappen inde med stylus pennen.

Det skulle gøre det. Hvis ikke så kontakt kundeservice på 70313313 eller
bring ned til din forhandler for reparation.
Der er også en formaterings funktion, som jeg dog ikke har afprøvet. Hvis du
bruger den er det på eget ansvar.

Hold spilleknap A og B + den midterste joystick knap nede mens A920 starter
op, dette vil formatere drev C: på telefonen.

Det er som sagt på EGET ansvar.

OPSÆTNING TIL BRUG AF GPRS:

De fleste udbydere har ikke rigtigt kendskab til disse telefoner endnu, men
du skal ikke græde der er en løsning. Du kan som regel bruge de samme
oplysninger op Gprs opsætning til din A920 som til Motorola 720i, Motorola
C350 og C550. Du kan i visse tilfælde også bruge oplysningerne fra Nokia
6600.

På webserveren kommer der opsætningvejledninger til diverse udbydere.

SPIL PÅ A920:

> jeg har købt mig en 3tele for(NEC e616) men der er ingen spil på hvlike
spil
> kan jeg bruge og kan jeg finde dem på nettet gratis???

Der er flere steder på nettet. Søg evt. efter "midlet" eller "j2me". Så
finder du link til spil og programmer.
Når du har adressen til et spil, indtaster du den i "Indtast Url" på
telefonen og henter det. Hent altid .jad filen. Den fortæller telefonen,
hvor den skal hente .jar filen (programmet) fra.

Det samme gælder for midi filer (.mid) og baggrunds billeder.
Læs på http://www.aussie3g.com eller http://www.3g.co.uk/3GForum/
Det er steder med en masse guf for NEC e616 telefonerne.

> Kan jeg downloade dem på min pc og så overføre dem via det kabel der
følger
> med til min telefon????

Nej.
Den mulighed er lukket. Formodentlig så 3 kan score kassen på at sælge
spil via portalen. Man kan kun installere spil via nettet.

I fx. England kan telefonerne ikke åbne andre internet sider end 3's
egne. Der har man ikke andet valg, end at hente spil og ringetoner fra
3-portalen.

Et godt tip er at slå billeder fra, når du bruger sider som fx.
www.navnebogen.dk og andet, der ikke er 3's sider. Det sætter
båndbreddeforbruget ned til et minimum og koster dermed mindre.
Det samme gælder for din email. Sæt den til at hente max 10kb mails.
Ellers bruger det også meget båndbredde.

/Nicky

TILFØJELSE FRA THUNDER:

Den nye opdatering inderholder Bluetoth og IR, jeg skal til at test om man
kan installere 3. parts programmer og det bliver så poster her og på
webserveren.
Opdateringen skulle ifølge 3's kundeservice, være i butikkerne i midten af
maj måned.

HVIS DU HAR PROBLEMER MED AT FÅ DI PC TIL AT SE A920:

> Jeg er ved at blive vild af min Motorola A920.
> Jeg kan ikke få installeret en driver til den, hvis jeg installerer
> programmerne, påstår den hårdnakket, telefonen ikke er tilsluttet.
> Hvordan har I fået forbindelse mellem computer og telefon, på USB?
> /Ole

OK. der kan være en del ting galt her.

Dit kabel kan være defekt. Din Cradle kan være defekt. Du kan mangle den
nyeste USB driver for din PC/motherboard.

Start med at downloade og inst. den nyeste USB driver for dit motherboard.

Derefter er der en del ting som du skal prøve:

1. tag telefonen fra.
2. afinst. softwaren (desktop suite + mobilt modem) fra fejlsikret tilstand
(så får du nemlig alt med).
3. inst. softwaren igen (kun desktop suite) og A920 må IKKE være tilsluttet.
4. Genstart pc'en.
5. Tilslut telefonen til kablet (ikke cradlen).

Virker det?

6. Hvis det virker så prøv med cradlen.

Virker det?

7. virker det ikke så gå ned i en 3 butik og få dit kabel afprøvet med en af
deres mobiler. Få desuden din telefon testet med deres kabel.

OBS! Husk at du skal ind i Desktop suite på A920 og klikke på Tilslut.

Vælger at bryde quote regler pga det lange indlæg.

Men vedr Agps tjeck det link her:
http://www.nena.org/Wireless911/CIF%20Presentation%20PDFs/Chris%20Verbil.pdf

Der er Agps forklaret. Og ja der er Gps modtager i A920, A925, Nec e616, og
A835.

Venligst

Der kommer mere.

Jan Johansson