Hvordan tænder man en Panasonic EB-GD30
Fra : Klaus Andersen

Dato : 25-05-04 19:36

Jeg har fået fat på en gammel panasonic EB-GD30 -som skulle virke, men der
sker ikke noget når man sætter strøm på -

øøøhhh - nogen der ved hvordan man tænder for sådan én?

Mvh

KA

Fra : Kim

Dato : 25-05-04 19:40

Klaus Andersen wrote:
> Jeg har fået fat på en gammel panasonic EB-GD30 -som skulle virke,
> men der sker ikke noget når man sætter strøm på -
>
> øøøhhh - nogen der ved hvordan man tænder for sådan én?

Holder "rødt rør" inde et par sekunder.
Hvis den har ligget længe kan du dog risikere, at batterispændingen er
faldet så meget, at telefonen/laderen ikke kan lade batteriet op igen. I så
fald kan du lade på batteriet et par minutter med en ekstern strømforsyning
for at få gang i det igen.

Mvh Kim

Fra : Klaus Andersen

Dato : 25-05-04 19:47

> faldet så meget, at telefonen/laderen ikke kan lade batteriet op igen. I

> fald kan du lade på batteriet et par minutter med en ekstern
> [...]

Hmmm... ja jeg må prøve noget med tape og et par ledninger.

Tak for tippet

Mvh

KA

Fra : Kim

Dato : 25-05-04 19:50

> Hmmm... ja jeg må prøve noget med tape og et par ledninger.
>
> Tak for tippet

Så lidt

Prøv at måle spændingen på batteriet, inden du går igang, og sammenlign det
med hvad der burde være på batteriet.
Det er jo ikke sikkert det er her, fejlen er..

Husk desuden at lade med en stabil DC forsyning, og naturligvis med den
korrekte spænding

Mvh Kim

Fra : Klaus Andersen

Dato : 25-05-04 20:21

> Prøv at måle spændingen på batteriet, inden du går igang, og sammenlign
det
> med hvad der burde være på batteriet.
> Det er jo ikke sikkert det er her, fejlen er..

Nahh ... damm .. det var ikke det der var galt.
Der er s** saft nok på cellerne - så det er nok selve laderen den er gal
med.
Må prøve at finde et eller andet der kan levere 5.8 v.

nå - men endnu en gang tak for hjælpen

mvh

KA