Mobil lyd forstærker ?
Fra : Jakob Munck

Dato : 20-05-04 08:14

Jeg har kun en mobiltelefon, ikke fastnet. Når jeg går rundt i mit hus
hjemme synes jeg at det er irriterende hele tiden at skulle have
mobiltelefonen på mig, for at kunne høre, hvis nogen ringer. Jeg tænker
derfor på, om der eksisterer en form for forstærker eller en anordning, der
gør at opringningstonen på en mobiltelefon kan høres i flere lokaler, selv
om telefonen fysisk kun befinder sig i ét af disse lokaler?

I gamle dage med fastnettelefon, var dette jo ikke noget problem, da man
bare havde en telefon i hvert lokale, men i dag, hvor man/jeg kun har en
mobil, er det et irritationsmoment.

Hvad gør man?

v.h.
Jakob Munck

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 20-05-04 10:04

Jakob Munck wrote:

> [...]
> gør at opringningstonen på en mobiltelefon kan høres i flere lokaler, selv
> om telefonen fysisk kun befinder sig i ét af disse lokaler?

Du kan købe sådan et billigt sæt pc højttalere med indbygget
forstærker og fyre godt op for dem, mine gakker ihvertfald ud i et
orgie af "badab-badab-badab"-lyde når telefonen ringer. Hvis nu du
køber sådan et pc surroundsystem med en subwoofer/forstærker og 5
sattelithøjttalere, så kan du forlænge kablerne på sattelitterne
og ialt dække 6 rum. Det er ikke en skid elegant og det ville
drive mig til vanvid, men det er en billig løsning der er nem at
implementere..

En avancerede (og garanteret dyre) løsning kunne være at få fat i
sådan en dims her
<http://www.artech.com.tw/html/gx100e/gx100e.htm>. Den kan koble
din mobiltelefon til dine fastnettelefoner og få dem til at ringe.
Jeg aner ikke hvad sådan en ting koster, men min fornemmelse er at
den ikke er helt billig.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Jakob Munck

Dato : 20-05-04 10:44

> Du kan købe sådan et billigt sæt pc højttalere med indbygget
> forstærker og fyre godt op for dem, mine gakker ihvertfald ud i et
> orgie af "badab-badab-badab"-lyde når telefonen ringer. Hvis nu du

Ikke forstået. Hvordan kommer lyden fra mobiltelefonen ind i pc-højttalerne?
Bruger du en akustisk mikrofon, som du sætter ved siden af mobiltelefonen,
eller hvad?

> [...]
> <http://www.artech.com.tw/html/gx100e/gx100e.htm>. Den kan koble
> din mobiltelefon til dine fastnettelefoner og få dem til at ringe.

Da jeg ikke har fastnet, er løsningen - uanset pris - ikke interessant.

Men jeg ville tro, at der eksisterede nogle ikke alt for dyre og praktiske
løsninger på problemet, for der må være mange der har behov for en
forstærkning af mobil-ringelyden.

v.h.
Jakob

Fra : Anders Lund

Dato : 20-05-04 13:07

Jakob Munck wrote:

> Ikke forstået. Hvordan kommer lyden fra mobiltelefonen ind i pc-højttalerne?
> Bruger du en akustisk mikrofon, som du sætter ved siden af mobiltelefonen,
> eller hvad?

Jeg tror han mener der der irreterende lyder der kommer i højtalere, når
man modtager en SMS og telefonen ligger for tæt på højtaleren.

DUD - DUD DUD DUD - DUD DUD DUD - DUD DUD DUD - DUD DUD DUD DUUUUUUUUUU
(Ret selv evt. stavefejl ;)

--
Anders Lund - spam2004@andersonline.dk

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 21-05-04 20:51

Anders Lund wrote:

> [...]

Næh, jeg har bare mobiltelefonen indenfor en meters penge af
forstærkeren, så opsnapper den helt af sig selv støjen fra
mobilen..

> Jeg tror han mener der der irreterende lyder der kommer i højtalere, når
> man modtager en SMS og telefonen ligger for tæt på højtaleren.

Det er lige netop den, ja.

> DUD - DUD DUD DUD - DUD DUD DUD - DUD DUD DUD - DUD DUD DUD DUUUUUUUUUU
> (Ret selv evt. stavefejl ;)

Min siger mere i retning af "badab-badab-badab", men det kan være
telefonen er af et andet fabrikat end din..

--
Hygge..
Thomas

Fra : //zlgge

Dato : 20-05-04 14:50

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
> og ialt dække 6 rum. Det er ikke en skid elegant og det ville
> drive mig til vanvid, men det er en billig løsning der er nem at
> implementere..

Ikke elegant...
Min telefon (NEC 313) giver også lyd i headsettet når den ringer. Her ville
det være nemt at skifte jackstikket på et sæt PC højtalere ud med et
minijack. Man kan måske endda få en konverter børge til formålet.

De fleste billige to-højtalersystemer til pc har den ene højtaler forbundet
til den anden med et aftageligt stik, så hvis man er bange for loddekolben
kan man få forlængerkabler til den og stille den i et andet rum. Med en
tilstrækkelig træls ringetone skal det godt nok være en stor hytte man bor i
for ikke at høre telefonen.

Mvh
//zigge

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 21-05-04 20:54

//zlgge wrote:

> Ikke elegant...

Nope..

> Min telefon (NEC 313) giver også lyd i headsettet når den ringer. Her ville
> det være nemt at skifte jackstikket på et sæt PC højtalere ud med et
> minijack. Man kan måske endda få en konverter børge til formålet.

Det er selvfølgelig en mulighed, men med mindre de PC højttalere
man tilslutter er af en vis kvalitet (ordentlig skærmede) så får
man min "løsning" med pr. automatik i dit forslag sammen med den
planlagte ringetone..

--
Hygge..
Thomas